בית הספר אופק ברמות (צילומים: ועד הורי בית הספר אופק)
בית הספר אופק ברמות (צילומים: ועד הורי בית הספר אופק)

"מתוך שיקולים פוליטיים": הורי בית הספר אופק ברמות זועמים על החלטת העירייה להעבירם למבנה אחר

עיריית ירושלים מבקשת להעביר את בית הספר אופק מרמות למבנה אחר בגוננים, אולם ועד ההורים מתנגד וטוען "התלמידים נשלחים כלאחר יד אל הלא נודע ולכך לא נסכים". במשרד החינוך תומכים בהורים וקוראים להשאיר את בית הספר במיקומו הנוכחי. העירייה בתגובה: "המבנה החדש יעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר"

פורסם בתאריך: 30.12.21 10:38

בית ספר למחוננים אאוט. זו ההחלטה החדשה שקיבלה עיריית ירושלים לגבי מבנה בית הספר אופק בשכונת רמות, החלטה שמקוממת את הורי בית הספר, שמקבלים רוח מגבית מהנהלת המוסד וגם ממחוז ירושלים במשרד החינוך, שם אומרים כי "אנחנו בשיח עם העירייה בנדון. טובת הילדים לנגד עינינו בלבד".

אז על מה כל הסערה? הנהלת בית הספר אופק, בית הספר העל אזורי היחידי במחוז ירושלים למחוננים, קיבלה באחרונה הודעה כי היא תפנה את מבנה בית הספר בשכונת רמות, מבנה שבו הושקעו רק בקיץ האחרון כשני מיליון שקלים לטובת. ועד ההורים מתנגד להחלטה להעביר את הילדים למקום אחר, כשלטענת ההורים המבנה שמוצע להם – של בית הספר היסודי גבעת גונן בגוננים – אינו עונה על צרכיהם.

מנגד, גורמים בעירייה מבטיחים הבוקר בשיחות עם "כל העיר" כי המבנה המוצע, זה של בית הספר היסודי גבעת גונן, יעבור שיפוץ מקיף ויעמוד בכל הדרישות של בית הספר אופק – כולל מרחבי למידה וגינות. בעירייה מוסיפים ומסבירים כי ההחלטה להעביר את אופק התקבלה לאור הצורך במציאת מבנה מתאים לבית הספר 'תבל', שמשרת את תושבי שכונת רמות ושכונות נוספות, עד להשלמת מבנה קבע עבור בית הספר 'תבל'. עוד מציינים אותם גורמים כי מרבית תלמידי בית הספר אופק מגיעים משכונות מרכז ודרום העיר – כך שהמעבר למבנה החדש בגוננים בהחלט ישרת את בית הספר בטווח הארוך.


בית הספר אופק (צילום: הורי בית הספר אופק)

בית הספר אופק (צילום: הורי בית הספר אופק)


כך או כך, הורי בית הספר טוענים כי מדובר על החלטה פוליטית נטו, שאינה רואה את טובת הילדים, כשהרצון היחידי הוא לפנות את המבנה ברמות לטובת מוסד חינוכי לחרדים.

במכתב ששיגר ועד ההורים להורי תלמידי בית הספר נכתב, בין השאר: "לכאורה מדובר בהחלטה טובה לחלק מילדי בית הספר מבחינת המרחק הגאוגרפי, אך נראה שזו התקבלה שלא בטובת הילדים. בית הספר אופק ותלמידים נשלחים כלאחר יד אל הלא נודע ולכך לא נסכים".


בית הספר אופק (צילום: הורי בית הספר אופק)

בית הספר אופק (צילום: הורי בית הספר אופק)


בוועד ההורים מתרעים על הסיטואציה שנוצרה, כזו שזורקת לפח השקעה גדולה ומחשבה רבה על ידי צוות בית הספר, ההורים והתלמידים עצמם. "בשכונת רמות עומד לו בית ספר שהושקע בו כסף ומחשבה רבה בשנים האחרונות: רק בקיץ האחרון שופץ בית הספר בכשני מיליון שקלים – כסף שיועד לאוכלוסייה שלומדת בו היום", נכתב על ידי ועד ההורים. "בית הספר שתל עצים ושיחים לצורך מחקר התלמידים, הוקם אולפן הקלטות, הוחלפו קירות שלמים בחלונות, הוחלפו סורגים ברזל בסורגים שקופים ועוד. כל זה ילך לאבדון. על כל זאת אנחנו לא מוכנים לוותר בתמורה לחתול בשק".

 

 

"מעל הכל, נראה שהמניע להחלטה להעתיק את בית הספר למקום אחר נעשתה שלא בטובת בית הספר אלא בטובת גורמים אחרים – כשהמחיר הוא ילדי אופק", נכתב עוד. "נציין כי מאבקיה הפוליטיים של ירושלים אומנם בוערים לכולנו, אבל לא נסכים שיהוו שיקול במקרה זה. אין לאף אחד מאיתנו התנגדות עקרונית למהלך שיקרב את בית הספר לדרום העיר. עם זאת, לא סביר שמעבר שכזה יעשה מתוך שיקולים פוליטיים ותוך התעלמות מצרכיו של בית הספר. כל עוד עריית ירושלים ומנח״י אינם מציעים תוכנית מפורטת ומחייבת למעבר שתשדרג את בית הספר – לא נסכים לו".

כחלק ממאבק ההורים, השבוע התקיים בבית הספר אופק ביקור של בכירי משרד החינוך במחוז ירושלים. ל"כל העיר" נודע כי בביקור הובעה תמיכה בהשארתו של בית הספר במבנה הנוכחי שלו, אולם יש לציין כי נושא המבנים אינו באחריות משרד החינוך אלא באחריות הרשות המקומית בלבד.

יחד עם זאת, גורמים במשרד אומרים בשיחות עם "כל העיר" ש"בית ספר אופק מחוננים ברמות הוא הגדול בארץ אשר נמצא במבנה משופץ ההולם את היקף פעילותו".

מהעירייה נמסר בתגובה: "בית הספר למחוננים 'אופק' ברמות, מעניק מענה ייחודי לתלמידים מחוננים ומצטיינים מכל רחבי העיר והם לומדים בו יום בשבוע. רוב התלמידים מגיעים משכונות הקרובות יותר לגוננים. בשל מצוקת כיתות ברמות, ועד סיום בניית מבנה הקבע לבית הספר 'תבל', הפועל כיום במנ'דים, הוצע להעביר את בת הספר 'אופק' לגוננים. התהליך כולו נעשה בדיאלוג, בהסכמה ובהבנה עם משרד החינוך. העירייה מקיימת דיאלוג רציף גם עם ההורים, על השגותיהם, מתייחסת בתשומת לב לכל טענה ושוקלת בכובד ראש. העירייה עומדת על כך ומתחייבת שהמבנה החדש יעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר לשנת הלימודים תשפ"ג. זאת, לטובת ילדי העיר כולם".


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. הורה לילדים באופק ובוגר אופק

    ירושלים עיר מתה.
    בית הספר אופק שכן במבנה בשכונת טלביה בעבר (הרחוק) שפונה גם הוא לטובת בית ספר חרדי. עכשיו ההיסטוריה חוזרת.
    ירושלים עיר בתהליכי גסיסה מתקדמים – האוכלוסיה החילונית האיכותית עוזבת. הייטקיסטים, מרצים באוניברסיטאות ואנשי צווארון לבן נוטשים את העיר בהמוניהם. העירייה, משיקולי קואליציה ובתמיכת ראש העיר שחייב להם את כיסאו מוכרים את האוכלוסייה משלמת הארנונה בנזיד עדשים. זו תהיה בכייה לדורות.

  2. ירושלמי

    עוד 9 חודשים יש בחירות , לאון צריך לפנק את הבוחרים החרדים …
    מה לא ברור ??

  3. אורי

    ראשית, מתגובת העיריה עלול להשתמע שלומדים באופק יום בשבוע, זו כמובן טעות. לומדים בו כל יום, בבוקר וגם אחה"צ.

    שנית, כל מי שמכיר את גבעת גונן מבין שטענת העיריה שישופץ עד השנה הבאה היא לא רצינית. ה לא עניין של טיח, צבע ושני מתקנים חדשים. בגבעת גונן פשוט אין מספיק חדרים לכל ילדי אופק. איך יבנו הכל יש מאין תוך חצי שנה?

  4. ישי

    אני מכיר את אופק ועיריית ירושלים היטב. אני הייתי המחזור הראשון של אופק לפני 40 שנה. תמיד טחנו אותנו. ההורים שלי (ושל שאר בני המחזור הראשון) אשכרה קנו את המחשבים לבית הספר מכספם הפרטי.
    נדדנו שנים בין אכסניות מחורבנות. מרכז תקוותנו, בית ספר אגרון, בית ספר כלשהו בקרית משה, מוזיאון הטבע (קר ודפוק אבל מגניב), מרכז תרבות עמים לנוער ועוד. עד שהגענו למבנה משלנו בקטמון הישנה – שבעה מדורי גיהנום. גם ממנו נזרקנו.
    פוסטים בפייסבוק לא יעשו כלום. יש שתי אפשרויות. או להתבצר במבנה ולעשות רעש, או לעזוב את העיר. עיר עניה, מלוכלכת, מושחתת, שחצי מהתושבים בה חיים על חשבון החצי השני, ורק חולבים אותו יותר ויותר. הרי ידעתם למי ימסרו את המבנה גם בלי לקרוא את הכתבה. אנחנו עזבנו כשהבת הבכורה שלי הגיעה לכיתה א'. ההחלטה הכי טובה בעולם.
    וזה לא מה שחושבים בעירייה על המחוננים. זה מה שחושבים בעירייה על ההורים הפראיירים של המחוננים. על המחוננים עצמם לא חושבים כלל.
    יצא מריר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר