המתנדבים בני הגיל השלישי עם הילדים בכיתה א' (צילום: עיריית ירושלים)
המתנדבים בני הגיל השלישי עם הילדים בכיתה א' (צילום: עיריית ירושלים)

שלום כיתה א' – התוכנית שמסייעת לתלמידים הצעירים להשתלב במערכת החינוך

במסגרת התוכנית שפועלת רק בירושלים, מתקיימים בתוך כותלי בתי הספר מפגשים בין תלמיד כיתה א' למבוגר על בסיס הבנות ואוריינטציות טיפוליות. "הפרויקט תורם משאב משמעותי שתורם לשילוב הילדים ולביסוס חיובי של המשך דרכם בבית הספר", אומרים במנח"י

פורסם בתאריך: 30.8.22 10:07

המעבר בין גן הילדים לכיתה א' מהווה את אחד האתגרים המורכבים של התלמידים הצעירים ושל מערכת החינוך. הנחיתה צריכה להיות רכה וזאת על מנת שתכין באופן מיטיבי את הילדים לבית הספר.

כדי לסייע בקליטה עד כמה שאפשר, במיוחד בקרב תלמידים מתקשים, עיריית ירושלים מנהיגה תוכנית המסייעת ועוזרת לתלמידים החדשים להסתגל לבית הספר ומגלים קשיים לימודיים, חברתיים, רגשיים והתנהגותיים. במסגרת התוכנית, שפועלת רק בירושלים, מתקיימים מפגשים בין תלמיד למבוגר על בסיס הבנות ואוריינטציות טיפוליות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"המפגש מתקיים בתוך כותלי בית הספר, תוך שיתוף פעולה עם מחנכת הכיתה", מציינים בעירייה. "ההתמקדות בגילאי ראשית בית הספר, ומתבססת על הרעיון על פיו סיוע מותאם צרכים בתחילת דרכו של הילד בבית הספר, ימנע התפתחות קשיים משניים בהמשך. הילד מקבל עזרה רגשית, שמגיעה לבית הספר. כאשר מדובר במשפחות במעמד סוציואקונומי נמוך, וזאת לעיתים האפשרות היחידה לילד לקבל התייחסות טיפולית עקבית".

לדברי גורמים במנח"י, "הפרויקט מתקיים כיום בכ-34 בתי ספר בכל המגזרים והשכונות בעיר. במהלך השנים חלו שינויים והתאמות כנדרש. בעבר התנדבו בו גמלאים בלבד, שקיבלו הדרכה קבוצתית שניתנה אחת לחודש, על ידי רכזת הפרויקט – "סבים וסבתות" העניקו חום ואהבה לילדים. אולם מעגל המתנדבים התרחב, ביניהם סטודנטים לפסיכולוגיה ועוד – כך שבנוסף להדרכות הם זכו כחלק מהמעטפת עבור הילדים להרצאות בנושאים רלוונטיים מתחום בריאות הנפש והפסיכולוגיה של הילד. פסיכולוגים רבים ובכירים בשפ"ח (שירות פסיכולוגי – חינוכי) התנדבו להרצות למתנדבים בתחומי הפסיכולוגיה השונים. בהמשך, התעניינו בפרויקט, אנשים צעירים יותר וביקשו אף הם להתנדב בתוכנית. הפרויקט תורם משאב משמעותי שתורם לשילוב הילדים ולביסוס חיובי של המשך דרכם בבית הספר".

"השילוב של בני דורות שונים בהדרכה הקבוצתית יוצר בין המבוגרים לילדים קשרים מחוץ למסגרת ההתנדבות", מדגישים במנח"י. "בנוסף, לפרויקט הצטרפו גם סטודנטים חרדים וערבים, ובכך הורחבה פעילות התוכנית גם למגזרים אלה. בשנה הנוכחית, בעקבות המלחמה באוקראינה והעלייה של יהודים אוקראינים לארץ, בעירייה נערכים לקבלת מתנדבים הדוברים את השפה האוקראינית, אשר יוכלו לעזור ולתת מענה גם עבורם, והרחבת פעילות התכנית לגילאים בוגרים יותר".

 

 

ראש העיר משה ליאון: "עיריית ירושלים מתמקדת בכל ילדי העיר, על מנת להעניק להם את הטיפול הטוב ביותר בכל התחומים. גם השנה תוכנית תבנ"ה תעניק לילדים שנמצאים בראשית דרכם בבית הספר את המענה המקסימלי והמסור ביותר, בשביל למקסם את יכולותיהם ולתרום להצלחתם בכל התחומים והרבדים. אני מאחל לכל ילדי העיר בהצלחה רבה בשנת הלימודים הבאה".


מחפשים דירות גן במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר