מעון יום של נעמ"ת (צילום: Noamfurer, מתוך ויקפדיה)
מעון יום של נעמ"ת (צילום: Noamfurer, מתוך ויקפדיה)

מחר וברביעי – שביתה בצהרוני ניצנים בעיר

משבר הצהרונים בירושלים - איגוד מטפלות הצהרונים בכוח לעובדים ישבית את הצהרונים למשך יומיים, ימים שלישי ורביעי, 28.02-01.03. "אדישות העירייה למשבר לא ברורה", אומרים באיגוד הצהרונים בכוח לעובדים. העירייה בתגובה: "בכוונת העירייה לפנות שוב לבית הדין לעבודה"

פורסם בתאריך: 27.2.23 16:26

איגוד מטפלות הצהרונים בכוח לעובדים, ישבית החל ממחר, שלישי, 28.02, ועד יום רביעי את הצהרונים בירושלים, בשעות הפעילות 13:45 – 17:00. "כ-1000 עובדות הצהרונים – גננות צהרון וסייעות, מוחות על תנאי העסקתן הירודים וסירוב העירייה והמינהלים הקהילתיים לקדם פתרון לשנה הנוכחית ולתת אופק ברור לשנה הבאה", אומרים באיגוד הצהרונים בכוח לעובדים. "תנאי ההעסקה הירודים בצהרונים מובילים לתחלופת עובדות גבוהה ומחסור הולך ומחמיר בעובדות".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה ברחביה/טלביה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


 

 

על פי סקר שערך איגוד הצהרונים בכוח לעובדים בקרב העובדות בעיר: כ-50% מן העובדות דיווחו כי פתחו צהרון בצוות חסר. המשמעות: כל ילד שני בצהרונים חווה שהות בצהרון בצוות חסר. עוד על פי הסקר, 81% מהעובדות ציינו כי "הדבר השוחק ביותר ומקשה עליהן בעבודה" הוא המשכורת הנמוכה.

מארי לוי ידיד, מובילת צהרון ותיקה וחברת איגוד: "שכר עובדות הגנים צפוי להשתנות ואת הצהרונים זנחו מאחור. אנחנו משתכרות שכר נמוך עשרה חודשים בשנה ונאלצות לצאת לחל"ת בקיץ. רבות מאיתנו לא זכאיות לדמי אבטלה בגלל גילנו. זו חרפה שנשים בנות 70 נדרשות להתקיים מקצבת זקנה או נכות. כל שאנו דורשות זה מענק שישווה את תנאי העסקתנו לתנאי עובדות הגנים".

"ביום שני שעבר, 20.2.23, דנה וועדת החינוך של הכנסת במשבר הצהרונים הארצי", נמסר ל"כל העיר". "יו"ר הוועדה ח"כ יוסי טייב קיבל את המלצת איגוד הצהרונים בכוח לעובדים להעסקה שנתית (12 חודשים) של עובדות הצהרונים".

איתי כהן, ראש מטה ירושלים בכוח לעובדים: "אנו מודים לח"כ טייב על מחויבותו למשבר הצהרונים. המצוקה אכן ארצית, אך בירושלים המחסור בעובדות הוא החמור ביותר בארץ. העובדות מעידות על עלייה באלימות בין הילדים בכל מקום בו תחלופת העובדות גבוהה. אין ספק שחוסר היציבות הזו פוגעת בראש ובראשונה בילדים וההורים. אנו קוראים לעירייה ולמינהלים הקהילתיים להתעשת ולהגיע להסכמות, רגע לפני קריסת הצהרונים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים מצרה על השביתה המתוכננת, אשר תפגע בילדים ובהוריהם, ועושה ככל יכולתה למנוע את השביתה. המינהלים הקהילתיים אף הציעו מענק חד פעמי משמעותי לסייעות, שאותו לצערנו הן דחו. לפיכך, בכוונת העירייה לפנות שוב לבית הדין לעבודה, על מנת למנוע ככל שניתן את השביתה המתוכננת. סוגיית העסקת הסייעות ושכרן הינה בעיה כלל ארצית שנדונה בימים אלה בין הגורמים הממשלתיים הרלוונטיים לבין ההסתדרות הכללית. באופן חוקי, העירייה ממילא אינה חלק בתהליך. העירייה תמשיך לתמוך ולסייע ככל שניתן על מנת לצמצם את הפגיעה בילדים ובהוריהם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר