גן ילדים (צילום אילוסטרציה: Pixabay.com
(צילום אילוסטרציה: pixabay.com)

כבר נערכתם? בית הדין דחה את בקשת העירייה לצו מניעה – היום שביתה בצהרוני ניצנים

בדיון שהתקיים אמש, שני, בבית הדין לעבודה אושרה השביתה של הצהרוניות המאוגדות בכוח לעובדים. בית הדין שלח את הצדדים לקיום משא ומתן במהלך הלילה, בעירייה טוענים כי במהלך הלילה הוגשה הצעה משופרת. באיגוד משיבים ואומרים: "מענק חד פעמי של 250 שקל מהווה כמובן לעג לרש וזלזול בעובדות ובהורים"

פורסם בתאריך: 28.2.23 08:09

הורים – כבר נערכתם? כ-1,000 עובדות צהרוני ניצנים – הצהרונים שמופעלים על ידי המינהלים הקהילתיים בירושלים – ישבתו היום. כתוצאה מכך – ילדי הגנים במינהלים יסיימו את יום הלימודים שלהם מוקדם יותר – בסביבות השעה 14:00.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בגילה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


כידוע, כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר", לאחר הודעת איגוד הצהרוניות בארגון 'כוח לעובדים' על ההשבתה, פנו עיריית ירושלים והמינהלים הקהילתיים לבית הדין האזורי לעבודה כדי לקבל צו מניעה ולמנוע את השביתה. אולם בית הדין פסק כי אין סיבה להוציא צו מניעה, אישר את השביתה ושלח את הצדדים לקיים משא ומתן אל תוך הלילה ובשעות הבוקר על מנת להגיע להסכמות ולמנוע את ההשבתה. אולם ל"כל העיר" נודע כי במהלך הלילה לא התקיימו מגעים – ולפיכך היום, שלישי, הצהרונים בגני המינהלים הקהילתיים לא יפעלו.

 

 

מעיריית ירושלים נמסר: "עיריית ירושלים והמינהלים הקהילתיים פנו לבית הדין לעבודה אתמול על מנת למנוע את השביתה. המינהלים הגדילו לעשות והציעו מענק משמעותי לסייעות ואף הציעו להגדילו. אך ארגון כוח לעובדים התעקש גם על מענק נוסף חסר הצדקה. לצערנו, לאחר דיון ארוך הוחלט על ידי בית הדין לעבודה שלא למנוע בצו את השביתה אך לחייב את ארגון כוח לעובדים לנהל מו"מ מיידי כדי לעשות הכל על מנת למנוע שביתה. לבקשת ראש העיר משה ליאון, המינהלים הקהילתיים לא חיכו וכבר במהלך הלילה הגישו הצעה משופרת, שלצערנו גם היא נדחתה על הסף ע״י הסייעות. לכן, בימי שלישי ורביעי, לא תתקיים פעילות צהרוני ניצנים בגני ילדים במגזר הכללי המופעלים דרך המינהלים למעט צהרוני החינוך המיוחד. שאר המסגרות יפעלו כרגיל".

עוד נמסר מהעירייה: "אנו רואים בהשבתה פגיעה קשה ומיותרת בילדים ובהורים, המתבססת על התנהלות חסרת אחריות של ארגון כוח לעובדים, וצר לנו שמאמצינו למניעתה לא צלחו".

מאיגוד הצהרונים בכוח לעובדים נמסר: "גם בית הדין הבין כי אין ממש בהצעות הנוכחיות של העירייה והמינהלים הקהילתיים. אנו נאבקות כאן בשם ההורים והילדים בשל המחסור העצום בעובדות שיוביל את הצהרונים בעיר לקריסה".

באשר לתגובת עיריית ירושלים, מאיגוד הצהרונים נמסר: "ההצעה לעובדות למענק חד פעמי של 250 שקל מהווה כמובן לעג לרש וזלזול בעובדות ובהורים. בהתאם להחלטת בית הדין אנו קוראים להנהלת התוכנית ועיריית ירושלים לחבור אלינו למו"מ אינטנסיבי שתכליתו לצמצם את הפערים שבין עובדות גני הבוקר לבין עובדות הצהרונים, בכדי לפתור את מצוקת הצהרונים. המחסור בעובדות הצהרונים בירושלים הוא המקיף ביותר בארץ".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר