אילוסטרציה של רכב הסעות, ילד מפוחד (צילומים: pyotr021/depositphotos.com)
אילוסטרציה של רכב הסעות, ילד מפוחד (צילומים: pyotr021/depositphotos.com)

מחדל הסעות החינוך המיוחד בירושלים: ילד הושאר בסמוך לבית ספר נעול

מלווה של אחת מהסעות החינוך המיוחד השאיר ילד בכניסה לבית ספר בנוה יעקב. אלא שבית הספר היה נעול. אביו, "סיפור של טירוף". העירייה: "הנושא יתוחקר ויופקו לקחים". איציק טובול, מנהל קבוצת 'פתרונות בהסעות', מציין כי "חבל שדווקא את המוחלשים מחלישים עוד יותר"

פורסם בתאריך: 3.4.23 13:55

יום שישי שעבר, ש', ילד עם צרכים מיוחדים, מתעורר במהירות משנת הלילה. ההורים מזרזים אותו כדי שיתכונן לבית הספר, שכן ההסעה שאוספת אותו למוסד החינוכי שבו הוא לומד בשכונת נוה יעקב הקדימה. זה לא דבר של מה בכך.

כך או כך', ש' מתארגן במהירות, עולה אל רכב ההסעות ונלקח לבית הספר שלו בנוה יעקב. המלווה, הדמות שאמונה על שלומם של הילדים, מוריד אותו ליד בית הספר ובניגוד לנהלים – לא מוודא שהוא נכנס בשערי בית הספר ולא בודק שאיש מבין הצוות ראה אותו, ונוסע.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"סיפור של טירוף", אומר י'. "המלווה התקשר לקחת את הילד מוקדם, שעה לפני הזמן הרגיל, אנחנו קמנו משינה במהירות וארגנו את הילד. כמה דקות אחר כך, דיברנו עם אמא של ילד אחר, שהזכירה לנו בכלל שאין לימודים. התקשרתי למלווה – שאמר לי שהוא הוריד את הילד בכניסה ונסע. בלי לבדוק, בלי לראות שקיבלו אותו. הזוי ומטורף".

רגע, אני חייב להבין – לא ידעתם שיש חופש?
"ידענו שיש, אבל זה היה בוקר מוזר. המלווה התקשר אלינו שעה לפני זמן האיסוף, העיר אותנו משינה. היינו חצי רדומים, ואמרנו – טוב, אם המלווה מתקשר כנראה שפספסנו משהו. מהר-מהר התארגנו ושלחנו את הילד. אני אומר שוב, המלווה התקשר – כך שלתומנו חשבנו שאולי התבלבלנו".

הבנתי. מה קרה אחרי שהתקשרת למלווה והבנת שהילד נשלח בעצם לבית ספר סגור?
"נסעתי עם כפכפים ופיג'מה לבית הספר בטיסה, ונכנסתי להלם כי לא ראיתי את הילד. והכל שם היה נעול. אני לא מבין איך המלווה לא ראה את זה. בית הספר היה שומם. לא היה מאבטח, לא כלום. הזמנתי משטרה, ותוך כדי המתנה קיבלתי טלפון והבנתי שהילד בסדר. היה שם במקרה נהג הסעות של מוסד אחר שמכיר את הילד והבין שזרקו אותו לבד. הוא אסף אותו והחזיר אותו לבית. בניגוד למה שהעירייה אומרת – זה היה נהג אחר שאסף, ולא הנהג הרגיל של ההסעה".

"המלווה הזה חסר אחריות", מוסיף ואומר י'. "אני מקווה שהוא יואשם בהפקרת קטין חסר ישע".


ילד מפוחד (צילום אילוסטרציה: pyotr021/depositphotos.com)

ילד מפוחד (צילום אילוסטרציה: pyotr021/depositphotos.com)


 

 

איציק טובול, מנהל קבוצת הוואטסאפ 'פתרונות בהסעות', שמסייע להורי החינוך המיוחד בירושלים, מתייחס למקרה הספציפי הזה ובכלל למחדלים בנושא הסעות החינוך המיוחד, ואומר ל"כל העיר": "חבל שדווקא את המוחלשים מחלישים עוד יותר, וזאת במקום לחזק. במקום שיראו לנו את האור, עושים לנו חושך".

עוד מוסיף טובול: "מאז שהקמנו את קבוצת ׳פתרונות בהסעות׳ אנחנו מוצפים בפניות הורים מכל העיר. בירושלים מערך ההסעות הגדול במדינה ולעיתים הורה יכול להרגיש חסר אונים אל מול המערכת הגדולה הזאת. כאן אנחנו נכנסים ויש לנו קשר עם בכירי העירייה שדרכם אנחנו מציפים בעיות קריטיות ומביאים פתרון. אנחנו עובדים עכשיו על יצירת שרשרת תקשורת בין ראשי הקבוצה לבין מנהלי בתי הספר לבין מערך ההסעות כדי לייעל את העבודה. המקרה שקרה בשישי מוכיח שלעיריית ירושלים יש עוד דרך על מנת לשפר את מערך ההסעות שלה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "במהלך חופשת הפסח, בבית הספר שבו לומד התלמיד במקרה המדובר, ישנן כיתות שלומדות וכאלה שלא. כל ההורים עודכנו מראש על מערכת השעות של בית הספר במהלך החופשה, כך גם הוריו של התלמיד, שכיתתו אינה פועלת במהלך החופשה. למרות זאת, התלמיד חיכה ונלקח כבכל יום בהסעה לבית הספר, ביחד עם תלמידים נוספים שלמדו באותו יום כרגיל.

"מיד עם קבלת הפנייה של הוריו, הנושא טופל מיידית והנהג חזר ואסף את התלמיד מיד לביתו. לאחר ווידוא שהתלמיד אכן בריא ושלם, הושעה המלווה מידית וזומן לשימוע והנהג הוזמן לבירור נסיבות המקרה. מנח"י תפעל למנוע אירועים דומים, הנושא יתוחקר ויופקו הלקחים בנושא".

י', אביו של הילד, קיבל את תגובת העירייה ולא האמין. לדבריו, בנו לא המתין להסעה, אלא המלווה התקשר. בית הספר היה נעול והמלווה לא בדק אם הוא נכנס. בנוסף, מי שאסף את הילד לא היה נהג ההסעה שחזר למוסד, אלא נהג אחר שראה אותו במקרה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר