המלווים והמלוות המצטיינים ביחד עם בכירי העירייה, מנח"י ועמותת לביא צילום עמית ברדוגו
המלווים והמלוות המצטיינים ביחד עם בכירי העירייה, מנח"י ועמותת לביא (צילום: עמית ברדוגו)

"עבודה שהיא שליחות אמיתית" – אירוע המצטיינים למלווים של הסעות החינוך המיוחד בירושלים

אתמול, ראשון, התקיים בבית העם טקס מרגש ל-62 מלווים ומלוות מצטיינים ממערך ההיסעים של עמותת 'לביא' עבור תלמידי החינוך המיוחד. כיאה למעמד, הערב היה מלא ברגש והתרגשות עם הרבה מילים חמות, כמו אלה של ראש העיר שאמר: "אין באמת עבודה שיש בה מסירות נפש כל כך גדולה כמו זאת שאתם עושים"

פורסם בתאריך: 15.5.23 20:12

הידעתם? אתמול, יום ראשון (14.5), התקיים בבית העם טקס הענקת תעודות הצטיינות ומענקים למלווים בהסעות לילדי החינוך המיוחד לשנת 2023.

ובכן, הטקס, שנערך במעמד ראש העיר משה ליאון, נתן כבוד לכ-2,500 מלווים ומלוות המועסקים על ידי 'לביא – העמותה העירונית לפיתוח החינוך בירושלים' בשיתוף עיריית ירושלים, ומשרתים למעלה מ-11,000 תלמידים ותלמידות של החינוך המיוחד בירושלים.

כאמור, היה זה אירוע מצטיינים, וככזה הפוקוס היה על 62 מלווים/ות אשר זכו לכבוד והוקרה על עבודתם המשובחת. ראש העיר נאם והודה להם. ואחרי שההתרגשות החלה תופסת תאוצה עם כל מצטיין ומצטיינת שעלו לבמה, ואחרי טקס מרשים ומרגש בהחלט, שהתחיל בכיבוד לאורחים והמשיך בכבוד למלווים המצטיינים, היה כבר ברור כשמש – להערכה ראוי כל מערך ליווי ההיסעים של החינוך המיוחד שמפעילה עמותת לביא במשך כל ימות השנה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה ברמות? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


המערך הזה מורכב מצוותים שמפעילים אותו כמערכת שלמה הכוללת בין היתר, מנהלי תחומים ורכזים האחראים על המלווים, משל"ט העונה לפניות הורים לאורך כל היום, מלווי ההסעות, מוקדנים וכמובן חברות הסעה. "אין באמת עבודה שיש בה מסירות נפש כל כך גדולה כמו זאת שאתם עושים", אמר ראש העיר ליאון בדברים שנשא, ולמעשה קלע בול.

***

והמלווים? הם התרגשו, הסמיקו והיו מלאי סיפוק על הכבוד וההערכה שלה זכו. "זוהי עבודה שהיא שליחות אמיתית, והטקס היה ממש מרגש ומכובד", אמר ל"כל העיר" אחד המצטיינים, שימי כהן, בן 29, שעובד כמלווה במערך ההיסעים מזה כחמש שנים. "תרשום, למשל, שיום אחד אמא של ילד שאני מלווה עדכנה אותי שהיא לא בבית. אז מה עושים? לקחתי איתי את הילד עם שהאמא חזרה. אני והילד מרגישים כמו חברים אחד של השני".

 

 

מלאכת הליווי היא קשה ומורכבת, אך יחד עם זאת גם מביאה עימה רגעים מרגשים. קחו למשל את הסיטואציה הבאה שאולי תמחיש את המצב. אתם נתקלים לפתע ברחוב ברכב הסעות שבו ילדי צמי"ד (צרכים מיוחדים), תלמידי ותלמידות החינוך המיוחד, ומפה לשם נופלים למזלכם על הרגע המרגש הזה, שבו הרכב נעצר וילד שבפנים מתמסר לעזרה שמוגשת לו. מהצד השני, יש את המלווה שנותן את הלב והנשמה שלו למען הילד, ואפשר ממש להרגיש את זה רק מההתבוננות. זו שליחות, כשאתם מזפזפים במבט בין הילד, שניצל מחוסר יכולת להגיע ללימודים בלי שירות מיוחד זה, לבין המלווה המסור, שמצדו עושה פשוט עבודת קודש. אין ספק, דבר חזק, המציאות.

"המציאות שבה חיים כ-2,500 המלווים שלנו היא בליווי הילדים בבטחה והגעה בשלום למחוז חפצם תוך מתן מענה חינוכי הולם ומותאם לצרכי הילדים במהלך ההסעות", אומר ארנון איקן, מנכ"ל עמותת 'לביא', שמסביר: "אנחנו מלווים את הילדים שמתמודדים עם כל סוגי הלקויות שקיימים, את כל מי שזכאי להסעה, אנחנו מלוום אותם, הלוך וחזור ממוסד הלימודים שלו, ברכב הסעה מיוחד לשם כך. אלה הם חיים במציאות של שליחות".

מעבר להסעות, ספר קצת על הפעילות של עמותת לביא?
"העמותה היא זרוע ביצוע של העירייה להפעלת פרויקטים ותוכניות חינוכיות בכל ירושלים. העמותה מעסיקה היום למעלה מ-7,200 עובדים, והיא התאגיד הגדול ביותר בארץ מבחינת העובדים שהיא מעסיקה. המחזור השנתי שלנו הוא בהיקף של כ-600 מיליון שקלים, ואנחנו מפעילה עשרות רבות של פרויקטים בעיר. כמו כן, אנחנו מפעילים גם את מערך הצהרונים בבתי הספר ובחלק מגני הילדים בכל המגזרים ברחבי ירושלים".

אתה בטח גאה ב-62 המצטיינים שלכם שזכו השנה בתעודות הצטיינות ומענקים?
"אנחנו בעמותת 'לביא' מוקירים, מעריכים וגאים מאוד במלווים המצטיינים שלנו, שעושים עבודת קודש מדי יום, באהבה מהלב ובמסירות רבה, ללוות את הילדים באופן שהוא כולו ממש שליחות. הם מהווים עבור כולנו מודל לחיקוי איך צריך ללוות ילד מתוך מסירות אין קץ, אחריות גדולה ואהבה רבה לילדים המיוחדים המוסעים".

הבנתי מהמלווים שהם נהיים, בעצם, כמו חברים של הילדים?
"זו פשוט חוויה מרגשת לראות את הקשרים שנרקמים בין הילדים למלווים, לעיתים גם אחרי שעות הלימודים. הם מפתחים יחסים מאוד מיוחדים".

עכשיו תכירו את גד כהנא, סמנכ"ל פרויקטים בעמותת 'לביא', שאומר: "יש פה אנשים מכל הסוגים, והפרמטרים שנבחרו לקבלת תעודת ההצטיינות והמלגה, היא הצטיינות לשמה. הם כולם עושים זאת בשביל השליחות, אין פה אחד שעושה זאת למען הכסף. אני מתרגש מהם כל יום מחדש".

וממנו מדלגים למנהלת מערך ליווי ההיסעים שולמית נחום, שמספרת שמאחורי כל מה שהיא עוברת כאן מסתתר ריגוש גדול. "זו הזדמנות להגיד למלווים ולמלוות, וגם לרכזים ולרכזות שלהם תודה על העבודה הקשה והשליחות, כי באמת לא פשוט לעשות את מה שהם עושים".

לסיכום? זו בהחלט היתה חוויה מרטיטת לב. כזו שמעוררת יראת כבוד וגאווה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר