למידה מרחוק (צילום: zurijeta/depositphotos.com)
למידה מרחוק (צילום: zurijeta/depositphotos.com)

אחרי החזרה ללמידה מרחוק: האם מחר יתקיימו לימודים פיזיים בירושלים?

פיקוד העורף אישר חזרה ללימודים פיזיים שבהם מרחב מוגן שמכיל את כלל התלמידים ואנשי הצוות ובכפוף לכוח האדם. ראש העיר הנחה את מנח"י לבצע עבודת הכנה לקראת חזרה לבתי הספר ולגנים מחר, שני, או ביום שלישי

פורסם בתאריך: 15.10.23 09:19

הודעת פיקוד העורף מאתמול, לפיה ניתן יהיה לשוב ללימודים פיזיים בהתאם לעמידה במספר הנחיות והוראות הכניסה את מערכת החינוך בירושלים (ובכלל הארץ) לבלבול. ראשית – הנחיות פיקוד העורף משתנות כמעט בכל 48 שעות ובזמן מלחמה – מה שנכון לשעה 19:00 בערב לא בהכרח נכון לשעה 10:00 בבוקר ביום למחרת.

שנית – על פי פיקוד העורף, ניתן לחזור ללימודים פיזיים במוסדות חינוך שבהן יש מרחב מוגן שמכיל את כלל התלמידים ואנשי הצוות הרשומים, וזאת בכפוף להימצאות של כוח אדם ובכך שניתן להגיע למרחב המוגן תוך זמן ההתרעה בכל יישוב ויישוב.

ההנחיות הללו הועברו לרשויות המקומיות, בכללן לראש העיר משה ליאון, בסביבות השעה 19:00 במוצאי שבת. זמן לא מספיק להיערכות – ועל כן ההחלטה הראשונה שהתקבלה היא שעל פי התוכנית מהשבוע שעבר – היום, ראשון, 15.10, יתקיימו הלימודים בירושלים (וכמעט בכל הארץ) מרחוק. שגרה חלקית היא יותר טובה מכלום, אבל היא עדיין חלקית.


הנחיות פיקוד העורף: איפה ילמדו בזום, איפה אפשר בבית הספר (צילום: אתר רשמי)

הנחיות פיקוד העורף: איפה ילמדו בזום, איפה אפשר בבית הספר (צילום: אתר רשמי)


בנוסף, ליאון הנחה את מינהל החינוך בעיריית ירושלים להכין במהלך היום ולקראת הערכת המצב שתתקיים הערב, רשימות של בתי ספר שעומדים בהנחיות פיקוד העורף – קרי, מרחב מוגן גדול מספיק ובמרחק הגעה קצר בנוסף למספיק אנשי צוות שיגיעו. עם סיום עבודת ההכנה של מנח"י – תתקיים הערכת מצב, בסיומה יוחלט מי מבתי הספר והגנים יכול לחזור ללימודים פיזיים, איזה כיתות יחזרו ומי בכלל ימשיך את שגרת הלמידה מרחוק.

היערכות דומה תתקיים גם במערך של החינוך המיוחד בירושלים. תחילה ייבחן נושא המרחבים המוגנים והאפשרות להגיע אליו בתוך זמן ההתרעה היישובי (כדקה וחצי בירושלים). לאחר מכן – זמינות אנשי הצוות וכך גם לגבי מערך ההסעות. בהתאם תתקבל ההחלטה את מי ממוסדות החינוך המיוחד להחזיר ואת מי להשאיר בבית להמשך למידה מרחוק או ללא למידה בכלל.

 

 

יש לציין כי העובדה שישראל ניצבת בפני פלישה קרקעית לעזה יכולה לסבך עוד יותר את המצב – ראשית מבחינת הלחימה עצמה אבל גם מבחינת היערכות העורף. האיומים שמופרחים מצד איראן וחיזבאללה שאם ייכנסו כוחות לעזה המלחמה תורחב יכולה להביא בהכרח למצב של שינוי נוסף בהנחיות של פיקוד העורף.

בנוסף, גם יממה מרובת אזעקות או איומים אחרים יכולים להביא לשינויים בהנחיות, כך שבשלב זה אמנם ניתן לחזור ללימודים פיזיים – אבל כלל לא בטוח שהדברים יהיו נכונים למחר.

ובינתיים? בינתיים חזרו היום מרבית תלמידי ותלמידות ירושלים לשגרת לימודים חלקית של למידה מרחוק (למעט הגנים). זה אמנם עדיין לא יום למידה מלא, אבל לנוכח המצב בשבוע האחרון – החלקי יותר טוב מהכלום. הדגש היום (ולבטח גם בימים הקרובים) יהיה על פעילות ומתן מענה רגשי חברתי.

החלטה נוספת שהתקבלה אתמול על ידי משרד החינוך, שגם היא תצריך היערכות מחודשת מבחינת בתי הספר, היא על דחיית בחינות הבגרות – של החורף ושל הקיץ – בחודש ימים לפחות.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר