קמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית (צילום: FraKctured, מתוך ויקיפדיה)
קמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית (צילום: FraKctured, מתוך ויקיפדיה)

"אווירה של הלשנות" – האוניברסיטאות נגד שר החינוך קיש

ממקום מושבם בגבעת רם, ועד ראשי האוניברסיטאות, בהם גם נשיא העברית פרופ' אשר כהן, זועמים על ההחלטה שדורשת מהם לנקוט בהליכים משמעתיים נגד סטודנטים ומרצים התומכים בחמאס ובטרור, וטוענים כי ההחלטה מחייבת אותם לעשות דבר שהם עושים בכל מקרה

פורסם בתאריך: 18.10.23 20:50

"הכיצד אתה מטיף לנו מוסר? האם יש לך מושג מה קורה באוניברסיטאות בימים אלה? האם ידוע לך כי מכללת ספיר בסכנה של קריסה ממש בגין הפגיעות הקשות שספגה וכי כולנו מנסים לסייע לה? האם ידוע לך כמה חברות וחברי סגל, סטודנטים וסטודנטיות, עובדות ועובדים, באוניברסיטת בן גוריון ובכל שאר האוניברסיטאות, נהרגו, נחטפו ונפצעו? הן לא טרחת ליצור קשר עם איש מאיתנו מאז פרוץ המלחמה", כך במילים הקשות הללו פתחו ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) את המכתב ששלחו היום, רביעי, 18.10, לשר החינוך יואב קיש.

הרקע למתקפה החריפה – החלטה שהתקבלה במועצה להשכה גבוהה (המל"ג), לפיה על המוסדות לנקוד בהליכים נגד סטודנטים המביעים תמיכה ו/או גילויי שמחה בעקבות המתקפה הרצחנית שביצע החמאס ביישובי עוטף עזה.

הזעם של האוניבריסטיאות נובע ממכלול סיבות, בראשן – צעדים שננקטים במוסדות להשכלה גבוהה ממילא כנגד הבעות שמחה ותמיכה בפעולות הטרור של החמאס. לדבריהם, חובת הדיווח שמבקש השר קיש כיו"ר המועצה להשכלה גבוהה, "עלולה ליצור אווירה של מקרתיזם והלשנות הדדיות בקמפוסים. החלטה זו ניתנה בחוסר סמכות, ובניגוד ברור לסעיף 15 לחוק המל"ג, שמטרתו לשמור על עצמאותם של המוסדות להשכלה גבוהה".

 

 

בהמשך המכתב כתבו ראשי האוניברסיטאות: "בעוד אנחנו קוברים את מתינו, מבקרים את משפחות חללינו, דואגים לתלמידינו המשרתים במילואים, יוזמים פעולות התנדבות בכל מקום שרק אפשר, וכן גם מטפלים במספר קטן מאוד של מקרי הזדהות עם ארגוני המרצחים – אתה מקדם החלטה כזו? איבדנו אמון בך. הרושם שיצרת אצלנו הוא שכל רצונך לצבור פופולריות שאינך ראוי לה, ולהמשיך בקו של פילוג ושיסוע שאין לו שום מקום בזמן מלחמה ובכלל".

את מכתבם סיימו חברי הוועד במילים הבאות: "אנחנו דורשים ממך לפעול מיידית לסייע למוסדות האקדמיים בהתמודדותם עם המצב הקשה בו נמצאת מדינת ישראל, ואם אינך יכול לעשות זאת, לפחות לא להפריע לנו לבצע את תפקידנו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. הערה לסדר

    זה לא שלירושלמים אין דעה בנוגע לדברים הצבועים של ראשי האוניברסיטאות, ולהגשה המוטה של "כל העיר".

    אלא שפשוט "כל העיר" מסרב לפרסם את זה.

  2. נגד צביעות ראש האוניברסיטה

    צביעות הסגל האקדמי חוגגת . בעוד הם מיתכבדים במשכורות והטבות מושחתות ,הסגל המינהלי נאלץ לקיצוץ במשכורתו העלובה ( ניכוי תוספת יוקר ב' כעשרים שנה ובכל חודש מאות שקלים ! ) . לכן חשוב שההטבות המושחתות ילקחו מהסגל לטובת משכורות הרעב של הגימלאים . אנשי האקדמיה ,בושה וחרפה!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר