הכניסה לגני יד אשר בגילה (צילום: באדיבות ההורים)
הכניסה לגני יד אשר בגילה (צילום: באדיבות ההורים)

שוב ההנחיה הלא סבירה של העירייה: בזמן אזעקה – צאו החוצה מהגן ותשטחו

הורים לילדי גן ממ"ח של מוסדות יד אשר בגילה זועמים: מאז תחילת השנה העבירה העירייה את ילדיהם 5 פעמים ממבנה למבנה. כעת הם נמצאים במבנה ללא מרחב מוגן, וכשתהו מה יעשו הילדים בזמן אזעקה – הסבירו להם שהגננת תתרגל יציאה לשטח פתוח והשתטחות

פורסם בתאריך: 20.12.23 08:04

"שלחנו את הילדים בלב כבד לגן ועם תקווה לשינוי, אבל מתברר שלמרות הרעש והדחיפות שהעירייה יצרה סביב המעבר, לא דאגו שההובלה תיעשה בפועל כך שכרגע הילדים עברו לגן ריק. אין לילדים כסאות לשבת, אין שולחנות ואין משחקים, אנחנו מזועזעים מהיחס המחפיר וחוסר האחריות שהעירייה ממשיכה לנהוג בנו".

ההודעה הזו התקבלה ביום שלישי האחרון, 19.12, במערכת "כל העיר". השולחים – הורים לילדי גני ממ"ח (ממלכתי-חרדי) של מוסדות 'יד אשר' בשכונת גילה. הסיפור הזה הוא, כך טוענים ההורים, הוא אולי הסוף של התנהלות לא סבירה מצד עיריית ירושלים מאז החלה שנת הלימודים.

במה אמורים הדברים? בקצרה – בתוך פחות מ-4 חודשים (ברוטו – לא כולל חופשות החגים) – הגן החליף מבנה לא פחות מ-5 פעמים. שוב – 5 החלפות מבנים בפחות מ-4 חודשים, ומדובר על ילדים בגילאי גן. בין הסיבות להחלפת המבנים התכופה – המלחמה שפרצה ב-7/10, אבל לא רק.

ההורים מספרים כי ב-1 בספטמבר פתחו הילדים את השנה במבנה ברחוב המור בגילה. שבועות ספורים לאחר מכן, הם הועברו על ידי העירייה לקראוונים ברחוב האחלמה (גם כן בגילה). דבר מוזר לכשעצמו, שכן אם ידוע שהמבנה אמור לעבור בנייה מחדש – מדוע להתחיל שם את השנה? בהמשך, עם פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' וההנחיה של פיקוד העורף למקלטים ו/או מרחבים מוגנים, הועברו הילדים שוב פעם – למבנה ברחוב תירוש. כשירושלים הפכה לצהובה, לפני כשלושה שבועות – הם הועברו בחזרה למבנה המקורי ברחוב המור, וממש השבוע – המעבר החמישי – שוב לקראוונים ברחוב האחלמה. מבולבלים? אתם ממש לא היחידים.

וזה כמובן עוד לא הסוף. "העירייה החזירה אותנו למבנה ברחוב האחלמה, מבנה שאין בו מרחב מוגן", מספרת אמא לילד בגן בשיחה עם "כל העיר". "הבענו חשש מכך שאין מרחב מוגן, שאלנו את העירייה – מה הילדים אמורים לעשות אם תהיה אזעקה? העירייה השיבה שהגננת קיבלה הנחיה לתרגל עם הילדים יציאה החוצה לשטח פתוח והשתטחות על הרצפה. באמת? זה הפתרון?".

ההורים פנו לגורמים שונים בעירייה, מקצועיים וגם לחלק מחברי המועצה. מי שמנסה לסייע להם הוא חבר המועצה אבישי כהן, שאומר: "לא יתכן שילדים בגילאי גן יעברו מספר מבנים ויפגעו ביציבות נפשם הרכה. מדובר במוסד ממ"ח (ממלכתי חרדי) אשר פועל ומתנהל בסדר מופתי ועל פי נהלים, וכל שיקול כזה או אחר לא רלוונטי ולא מתקבל על הדעת. הטלטלה של הילדים הרכים מתנהלת גם בימי הלחימה הקשים ואנו פועלים לעצור זאת ולאפשר להם סביבה בטוחה ויציבה עד לסיום שנת הלימודים כסדרה, בהצמדות לנהלי פיקוד העורף ובבשורה להורים שילדיהם ילמדו ברווחה ובהצלחה".

 

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים פועלת על פי הנחיות פיקוד העורף לאורך כל ימות הלחימה בכל הקשור להנחיות התגוננות לקיום פעילות חינוכית בירושלים. על פי ההנחיות, בירושלים ניתן לקיים פעילות ללא הגבלות ועל כן הוחלט לחזור לשגרה מלאה בכל האופנים וביניהם גם חזרה למבנים יבילים.

"במהלך השנה אכן היו מעברי גנים שנבעו אף הם משינוי הנהלים שפורסמו על ידי פיקוד העורף ובעקבות המצב. עיריית ירושלים נמצאת בקשר רציף עם נציגי הגן והרכזת של גני יד אשר, ופועלת ככל הניתן על מנת להטיב עם הילדים ולשמור על סדר יום שגרתי. ההחלטה לפתוח את השנה במבנה ברחוב המור התקבלה לאחר דיאלוג שהתקיים בין העירייה לבין תושבי השכונה".

ההורים, כמו גם הנהלת הגן, לא השתכנעו מתגובת העירייה. בתגובה לדברים הם מסרו: "לצערנו, אנו נמצאים עדיין בעיצומה של מלחמה. המצב עדיין רגיש והנחיות פיקוד העורף משתנות חדשים לבקרים בהלימה למצב. כפי שנוכחנו לראות, ביום שישי האחרון היתה אזעקה במרחב ירושלים ושרידי רקטה נמצאו בחצר גן ילדים. אין לדעת מה ילד יום ומחובתנו לדאוג לשלום ילדנו. נאמר לנו שהעירייה לוקחת אחריות על ההעברה, המילים הללו ריקות מתוכן אמיתי ולא יוכלו לספק ביטחון בעת חירום".

עוד מוסיפים ההורים: "נמסר שהעירייה עומדת בקשר רציף מול נציגות ההורים – נשמח לקבל את שמות הנציגים מכיוון שנכון לרגעים אלו אף לא הורה אחד, קיבל התייחסות לפניות מצד נציגי העירייה הממונים על מעבר הגנים. אנו תקווה כי העירייה תחזור בה מהמעבר או לחילופין תדאג למיגונית ושמירה במבנים ברחוב האחלמה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר