בית הספר אחינעם (צילום: אריה אורנג')
בית הספר אחינעם (צילום: אריה אורנג')

הרובע היהודי: בית הספר אחינעם עובר לאחריות העירייה

אחרי מאבק ארוך ייפרד בית הספר בתחילת שנת הלימודים הקרובה מהחינוך העצמאי ויעבור לאחריות העירייה

פורסם בתאריך: 6.7.18 15:01

בתום מאבק ארוך, שנמשך למעלה משנה, השבוע הוחלט באופן סופי כי בית הספר 'אחינעם' שברובע היהודי בעיר העתיקה, עוזב את מסגרת החינוך העצמאי ועובר לאחריות משרד החינות והעירייה.


  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

בבית הספר, אשר ממוקם כאמור ברובע היהודי, לומדים תלמידים חרדים לצד בני הציונות הדתית. לפני כשנה, בשל קשיים תקציביים וכשבית הספר היה על סף סגירה, החליטו ההורים בבית הספר להיאבק על קיומו.

"לפני כשנה פתחנו במאבק חסר תקדים, לאחר שבית הספר כמעט נסגר", מציין השבוע יו"ר ועד ההורים אריה אורנג'. "למרות הקשיים שהערימו עלינו, לא ויתרנו ולבסוף השגנו את המטרה, כאשר בית הספר יעבור החל משנת הלימודים הקרובה לאחריות משרד החינוך".

חבר מועצת העירייה ויו"ר סיעת ירושלים מאוחדת אריה קינג, שליווה את המאבק מתחילתו, מוסיף כי "בית הספר אחינעם הוא מאבני היסוד של הקהילה בעיר העתיקה. רבים מקרב מנהיגי הציבור הדתי לאומי והחרדי בירושלים נמנים על בוגרי בית הספר ובעזרת ה' יהיו עוד רבים בעתיד. אני שמח שלאחר מאבק ממושך וארוך הצלחנו להעביר את בית הספר לאחריות עיריית ירושלים. בקדנציה הבאה אנו נדאג כי לכל מגזר תיתפר חליפה על פי מידותיו וצרכיו החינוכיים, התורניים והמוניציפאליים השונים כשאף מגזר לא ייפגע על חשבון האחר. בית ספר שנכון עבורו לפעול בחסות עירונית יהיה תחת חסות עירונית ובית ספר שנכון לו יותר להיות תחת חינוך עצמאי, יפעל תחת חינוך עצמאי בפיקוח עירוני".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר