אריק קפלן (צילום: אלבום פרטי)
אריק קפלן (צילום: אלבום פרטי)

"מעורבות הורים בבתי הספר בירושלים היא דבר חיובי"

אריק קפלן, יו"ר הנהגת ההורים בירושלים, אומר בשיחה עם "כל העיר": "אנחנו לא מבקשים לנהל את בית הספר, אבל כן רוצים שיקשיבו לנו"

פורסם בתאריך: 6.8.18 08:57

חופשת הקיץ של תלמידי ירושלים בעיצומה, מוסדות החינוך בעיר עוברים בימים אלה שיפוצים ושדרוגים מסיביים וההורים מנסים לצלוח את ימי החופש הארוכים. אבל אין זה אומר שהם מפסיקים להיות מעורבים במתרחש במערכת החינוך העירונית. לפחות לא חברי הנהגת ההורים העירונית.

בשיחה עם "כל העיר" השבוע, מנסה יו"ר הנהגת ההורים בירושלים אריק קפלן לשטוח את האני מאמין שלו ושל ההנהגה.



"בתפיסה שלי, יש לחלק לשלוש את נושא החינוך בעיר ובכלל. יש את ההורים, המורים ואת נושא המתקנים. בנושא הראשון, של ההורים, אני רוצה לקוות ששיתוף הפעולה של המנהלים והמנהלות ביחד עם ועדי ההורים הבית ספריים ישתפר. ישנם בתי ספר שבהם שיתוף הפעולה הזה מצוין ואנחנו רואים איך זה משפיע על בית הספר כולו הן ברמת התוצאות והן ברמת שביעות הרצון של ההורים ושל צוות בית הספר. כשאחד מקשיב לשני ומבין את הצרכים של המשותפים רואים שקהילת בית הספר פורחת. מנגד, עדיין ישנם בתי ספר שבהם הצוות הניהולי לא רואה בהורים כשותפים ולעיתים אף רואה בהם אויבים, ואת זה אנחנו חייבים לשנות".

קפלן מתייחס גם לנושא ההוראה ומציין כי "אנחנו מקווים ורוצים שיותר ויותר אנשי הוראה טובים ייכנסו למערכת. יש מורים טובים בירושלים, אפילו מצוינים, אבל יש גם מורים עייפים. אנחנו רוצים שאותם מורים עייפים, שמספרם מצומצם, יוחלפו במורים רעננים וצעירים, הכל כמובן תוך שיתוף פעולה מלא עם המערכת ועם ארגוני המורים השונים".

"הדבר השלישי הוא המתקנים", ממשיך קפלן ואומר. "יש בתי ספר שמצבם נהדר ויש בתי ספר שמצבם רע מאוד, וחייבים לתת בנושא הזה פוש. עיריית ירושלים משתדלת מאוד בשנים האחרונות ואנחנו שמחים על כך. נושא המזגנים טופל כמעט לגמרי, נושא ההצללה צריך עוד פוש כי הוא נתקע מעט באמצע. ישנן עוד יוזמות ברוכות של מנח"י לאפשר למנהלים להביא את המעוף שלהם באשר למבנה בית הספר עם חללים פתוחים. זו יוזמה ברוכה שאנחנו נראה את התוצאות שלה על הילדים שלנו".

בשנים האחרונות מדברים לא מעט על מעורבות יתר של הורים בבתי הספר. איך אתה רואה את הדברים?

"צריך קודם כל להבדיל ולהבין אם מדובר במעורבות או בהתערבות. אנחנו, הנהגת ההורים, נגד התערבות אבל מאוד בעד מעורבות. אנחנו כמובן לא רוצים שאף הורה יגיע לבית הספר עם דרישות לגבי המורים והמחנכים של הילד שלו. אבל מנגד, כשיש ועד בית ספרי שיש לו יוזמות ורעיונות לשיפור, צריך לשלב ידיים עם ההנהלה. מעורבות היא חיובית כי היא באה לתת מענה לנושאים שהם מציפים, כשהכל כמובן בשיתוף פעולה. אני חוזר ומדגיש, אנחנו לא מבקשים לנהל את בית הספר, בשביל זה יש את המנהל, יש את מנח"י ואת משרד החינוך, אבל כן רוצים שיקשיבו לנו. כמו בכל עסק צריך להקשיב גם ללקוחות, ואנחנו ההורים לקוחות".

מהי עמדתך לגבי כללי לבוש במוסדות החינוך בעיר?

ראשית חשוב לציין שלכל בית ספר יש את הכללים שלו ולא בכולם יש תלבושת אחידה. כמובן שצריך לשמור על לבוש מכובד ומכבד. אני לא מדבר כאן על כבוד מבחינה דתית אלא מבחינת כבוד לגוף האדם ולסביבה שלך. לטעמי צריך לשמור על כללי לבוש שמכבדים את גוף האדם ואת הסביבה התרבותית חברתית של כל אחד".

ארמון הנציב: תלונה על אלימות בגן ילדים של העירייה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר