תלמידים ירושלמים חוזרים אל בית הספר, משה ליאון, זאב אלקין, עופר ברקוביץ, רחל עזריה, יוסי חביליו, יוסי דייטש (צילומים: מאיר אליפור, אורן בן-חקון, עמית שאבי, Kopitchinski & Yado photography, פרטי, ישראל כהן, דוברות העירייה)
תלמידים ירושלמים חוזרים אל בית הספר, משה ליאון, זאב אלקין, עופר ברקוביץ, רחל עזריה, יוסי חביליו, יוסי דייטש (צילומים: מאיר אליפור, אורן בן-חקון, עמית שאבי, Kopitchinski & Yado photography, פרטי, ישראל כהן, דוברות העירייה)

בברכת שנת לימודים מוצלחת ומהנה

המועמדים לראשות העיר מברכים את מאות אלפי התלמידים, המורים והמנהלים הירושלמים לרגל פתיחת השנה החדשה ונזכרים בימים שלהם בבתי הספר

פורסם בתאריך: 1.9.18 18:24

שנת הלימודים התשע"ט תצא לדרך בעוד יומיים (ראשון, 2.9), כש-268 אלף תלמידים ירושלמים ועוד אלפי מורים ומנהלי בתי הספר בעיר יחזרו מאות אל מוסדות החינוך הפרוסים בעיר. רגע לפני החזרה אל ספסל הלימודים, חלק מהמועמדים לראשות העיר – משה ליאון, השר זאב אלקין, עופר ברקוביץ, ח"כ רחל עזריה ועו"ד יוסי חביליו, כמו גם המועמד החרדי הפוטנציאלי סגן ראש העיר יוסי דייטש – מברכים את התלמידים, המורים והמנהלים ומאחלים להם שנת לימודים פורייה ומהנה.



משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado photography)

משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado photography)

משה ליאון

"השקעה למצוינות בדור העתיד היא המפתח להצלחת ירושלים", אומר המועמד משה ליאון, יו"ר סיעת 'ירושלים שלנו'. "ילדי ירושלים האהובים, רגע לפני פתיחת שנת הלימודים – כולנו נרגשים יחד אתכם – אבל אף אחד מאיתנו לא נרגש כמוכם. הרי כל ילד הוא עולם ומלואו עם תכונות מיוחדות וחלומות גדולים וכן, גם פחדים וחששות. ובכן, זהו למעשה המבחן הגדול של מערכת החינוך. משום שהמורות והמורים המסורים והמוכשרים, שקיבלו עליהם שליחות גדולה שאין חשובה ממנה, ייבחנו גם הם מדי יום ביומו באופן בו יכילו כל אחת ואחד מכם ובאופן בו ייצרו עבורכם סביבה מוגנת. מלאכת החינוך קשה ומורכבת, בייחוד בעידן הדיגיטלי בו אנו נמצאים, אבל התגמול עבורה הוא הגדול ביותר שניתן למצוא – עיצוב דמותו של דור העתיד וגידולו לערכי מצוינות ואהבת האדם.

"כירושלמים, אנו מקיימים מרקם חיים שמכיל זהויות שונות, דעות שונות וערכים שונים, אבל בסופו של יום יודעים להתכנס יחד למרות כל המורכבויות ולהרים דגל של אחדות ואהבה. אם אני מביט קדימה אל עבר האתגרים הגדולים שעומדים בפני ירושלים, והם רבים, דבר אחד ברור לי: אתם מנהיגי העתיד שלנו. אתם אלה שתובילו את ירושלים, תצמיחו אותה וייקחו אותה קדימה, בכלכלה, בתרבות, באכפתיות האישית סביב הנעשה בעיר ובהמשך פיתוחה בחומר וברוח. על כן, עליכם להעמיס אל ארגז הכלים שלכם, סקרנות, מעורבות ומחקר, ובעיקר שאיפה למצוינות בכל תחום. ירושלים זקוקה לכם – ואני מאמין כי ההון האנושי המיוחד הטמון בכל אחת ואחד מכם – סופו להניב פירות מתוקים.

"יהודי חכם בשם אלברט איינשטיין, אמר פעם: 'כל אחד הוא גאון. אבל אם אתה שופט דג לפי היכולת שלו לטפס על עץ, הוא יבלה את כל החיים שלו כשהוא חושב שהוא טיפש'.

"ילדים יקרים, אני מבקש מכם שלעולם לא תיתנו לאף אחד לשפוט אתכם או לומר לכם מה הן מגבלותיכם. שלעולם לא תקשיבו למי שאומר לכם, זה קשה מדי חבל על המאמץ. אני מבקש מכם להביט על העולם דרך המשקפיים הייחודיים שהקדוש ברוך הוא חנן אתכם בהם – ולראות כל הזדמנות ואתגר כמקפצה בסולם ההצלחות – שכאמור משלב ערכים והשכלה גם יחד. בהצלחה".


זאב אלקין (צילום: עמית שאבי)

זאב אלקין (צילום: עמית שאבי)

זאב אלקין

שר ירושלים ומורשת והשר להגנת הסביבה זאב אלקין, יו"ר סיעת 'ירושלים תצליח': "אנחנו פותחים שוב את שנת הלימודים החדשה, וכמו תמיד, אני מתרגש ללוות את הילדים שלנו למוסדות החינוך השונים בעיר. חלק מילדינו כבר נמצאים היום בשלב הבא של החיים, אחרי שסיימו את מערכת החינוך (ביניהם בוגרת ״פלך״ אחת ובוגרת ״קשת״), ילדה אחת לומדת ב״רעות״, בן אחר ב״נועם פסגת זאב״, ועוד בן מתחיל גן חובה השנה בפסגת זאב מזרח, כאשר בתנו הקטנה נמצאת במעון במקום עבודה של אשתי, הגן הטכנולוגי מלחה. רק מרשימה קצרה זאת ניתן לראות עד כמה מגוונת מערכת החינוך הירושלמית, שמחברת בתוכה אפשרויות רבות עם סגנונות שונים ועבור מגזרים שונים. העושר המגוון הזה חשוב מאוד וחובתנו לשמור עליו ולפתח אותו.

"מערכת החינוך בירושלים היא אחת מהחוזקות של העיר ואחת מהסיבות שהתושבים בחרו לגור בה. ההישגים בתחום, בכל המגזרים, מדברים בעד עצמם.

"אחת מההחלטות החשובות בשנים האחרונות היתה ההחלטה על פתיחת אזורי הרישום שאפשרה להורים לבחור את הטוב ביותר עבור ילדיהם. ניתן למצוא הרבה יוזמות של מערכת החינוך שהתחילו בהובלת בתי הספר דווקא בירושלים, מה שהפך את העיר למרכז מוביל בתחום. כראש עיר אני מתכוון לשמור על כך, ולכן גם אשאיר את תיק החינוך אצלי בסיעה, וגם אבחר בנציג בכיר ממערכת החינוך הירושלמית להיות באחד מהמקומות הראשונים ברשימה למועצה. באתי לפוליטיקה מתוך מערכת החינוך כאיש האוניברסיטה העברית, ולכן אני מייחס חשיבות עצומה לנושא.

"חשוב לשמר ולא לאבד את היתרונות של ירושלים בחינוך, אך לזכור במקביל שיש כמה אתגרים בירושלים. לדוגמא, ישנו מחסור דרמטי בכיתות, במיוחד במגזרים החרדי והערבי, שיש לפתור ולהשקיע בכך מאמצים רבים. היתה התקדמות בשנה האחרונה במאמצים שהוביל ניר ברקת ואני מתכוון להמשיך זאת ביתר שאת.

"דוגמא לאתגר נוסף היא מערכת החינוך במזרח ירושלים הסובלת מאחוזי נשירה גבוהים, מהסתה בספרי הלימוד, לימוד לבגרות פלסטינית, שחוסמת את התלמידים מתעסוקה ושילוב ועל כן יש לשנותה מן היסוד ולהעביר אותם למערכת החינוך הישראלית.

"כראש עיר אני גם מתכוון לקדם רפורמה מעמיקה בחינוך לגיל הרך שתמצב את ירושלים כאחת הערי המובילות בישראל בתחום זה".


שלום כיתה א' (באדיבות בית אבי חי, סטודיו דוב אברמסון)

(באדיבות בית אבי חי, סטודיו דוב אברמסון)


עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

עופר ברקוביץ

"תלמידי ירושלים האהובים, אתם מתחילים עכשיו שנת לימודים חדשה, נרגשים ורעננים. אני מקווה שצברתם כוחות בקיץ, ושהחוויות שלכם היו טובות", מציין עופר ברקוביץ, יו"ר סיעת התעוררות. "עוד רגע תחזרו לבתי הספר עם קלמר חדש ומחברות חלקות, ותהיו קשובים ורציניים, ואני מקווה שתצליחו להישאר קשובים גם אחר כך, כשהמחברות קצת יתקמטו והעיפרון יילך לאיבוד, כי אתם תלמדו דברים מעניינים וחשובים. בשיעור מולדת למשל, יספרו לכם על השכונות היפות בירושלים. בשיעור גיאוגרפיה תפתחו מפה ותלמדו על גבולות ועל מורכבויות, בשיעור היסטוריה תלמדו כמה מלחמות היו על העיר שלנו, וכמה חשוב שהיא תהיה בידיים טובות. הייתי רוצה שתרגישו גאווה, שתגידו לעצמכם: איזה מזל יש לנו שאנחנו גדלים דווקא בעיר הזו, ודווקא בתקופה הזו. אני מקווה שעוד תספיקו לראות את הגרפים בספרי הלימוד משתנים, מדרגים את ירושלים כעיר חזקה יותר מבחינה כלכלית, עם הגירה חיובית ושביעות רצון כללית.

"בשיעורי אזרחות תלמדו על מעורבות ועל דמוקרטיה והשמיניסטים שביניכם גם יממשו זאת השנה לראשונה ויבחרו לראשות העיר ולמועצה. אבל הייתי רוצה שתדעו שכולכם יכולים להשפיע, ולהיות מעורבים: למשל, בשמירה על הניקיון כדי שתהיה לנו עיר שנעים לחיות בה, וגם בתנועות הנוער בהן חלקכם תהיו מנהיגים של ממש.

"כשתלכו ברחוב לבית הספר, ותפגשו ילדים אחרים עם ילקוטים, חלקם ייראו כמותכם וחלקם ייראו אחרת. עם כיפה או בלי כיפה, דוברי עברית, דוברי ערבית, דוברי רוסית או צרפתית או אנגלית. אני מקווה שתשמחו לפגוש אותם ולחייך אליהם. אנחנו צריכים לאהוב את האנשים המגוונים שחיים כאן כדי שהעיר תהיה טובה לכולנו.

"כשתלכו לבית הספר אני אחשוב עליכם. אחשוב איך אפשר ליצור עבורכם מסגרות חינוכיות טובות יותר, בטוחות יותר, מעוררות השראה ומרחיבות אופקים, בבוקר ובשעות אחר הצהריים. אחשוב איך אפשר איך לגרום לכך שהתחבורה הציבורית תביא אתכם אל בתי הספר במהירות ובנוחות, ולא פחות חשוב מכך, איך לפתח את התרבות כדי שיהיה לכם מעניין בשעות הפנאי.

"אני מאחל לכם שנת לימודים פוריה ומוצלחת".


רחל עזריה (צילום: פרטי)

רחל עזריה (צילום: פרטי)

רחל עזריה

"ירושלים תמיד היתה העיר שהובילה את החינוך, ואצלנו התחילו מהפכות וחידושים שהמשיכו אחר כך לכל הארץ", מדגישה ח"כ רחל עזריה, יו"ר סיעת 'ירושלמים'. "בירושלים נמצאים מוסדות מהמובילים בישראל החורטים על דגלם חדשנות, מצוינות וטיפוח הישגים. בית ספר מעורב חילונים-דתיים, בית הספר הדו-לשוני, בתי ספר פמיניסטים לבנות דתיות, בית ספר ניסויי, ועוד ועוד. מגוון עצום של מוסדות חינוך מעולים.

"את העשייה הזאת צריך למנף ולשמר כך שירושלים תמשיך להוביל. כך עשינו בירושלמים כשהקמנו חמישה בתי ספר חדשים ושונים ברחבי העיר, לטובת ילדי ירושלים. כשהעיקרון המנחה אותנו הוא מגוון, ובית ספר בכל שכונה. מתוך תפיסה לפיה כל ילד צריך בית ספר מעולה ליד הבית שלו, כך בונים קהילה חזקה ומגובשת. משימה נוספת שהצבנו לעצמנו לפני חמש שנים וקרתה בחלקה, היא שיפוץ בתי ספר ותכנון שלהם כמרחב חינוכי מחודש, זה קרה במספר בתי ספר, אך כראש העיר אפעל לשיפוץ כל בתי הספר בעיר.

"בשנים האחרונות הובלנו, בסיעת ירושלמים, את מהפיכת החינוך לגיל הרך בעיר, בין היתר – סבסוד צהרונים, שכר הוגן לעובדות הצהרונים, החודש ה-11 להארכת שנת הלימודים בגנים, מאבק להתאמת חופשות בין הורים וילדים, 'ארוחה 10' למען תזונה בריאה במוסדות חינוך, תוכניות שבהמשך הפכו לארציות, כשכולם לומדים מירושלים.

"אבל אסור לנו לעצור בגנים. עיריית ירושלים בראשותי תוביל מהפיכה בבתי הספר מיסודי ועד תיכון באמצעות רצף חינוכי מסביב לשעון ותקצוב משמעותי של החינוך הבלתי פורמלי, כחלק מתפיסה שחינוך בונה קהילה חזקה. ירושלמים אנו מאמינים בחינוך קרוב לבית וביצירת קהילות חזקות בשכונות.

"עם תחילתה של שנת הלימודים אני מאחלת לכל אחד ואחת מכן, ילדי ירושלים – להרגיש מוגנים במערכת, למצות את הפוטנציאל שלם ושתדעו תמיד שהגבול הוא השמיים ואני מאמינה בכם וביכולות שלכם.

"ולנו, ההורים ששולחים את ילדיהם למערכת, מאחלת לכולנו, שלילדים שלנו יהיה טוב בבתי הספר ובגני הילדים, שבמערכת יראו כל ילד ואת הצרכים שלו, דבר שקריטי עבור ההתפתחות שלהם. כי כשטוב להם הרבה יותר טוב לנו. יחד נפעל שהמציאות הזו תתקיים. תאמינו. זה אפשרי".


יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

יוסי חביליו

עו"ד יוסי חביליו, יו"ר סיעת 'מצילים את ירושלים': "אני זוכר את ההתרגשות לפני תחילת שנת הלימודים, את הרצון לחזור לספסל הלימודים, לצד השאיפה לעצור את הזמן וליהנות עוד קצת מהחופש. אבל בסוף, אי אפשר באמת לעצור את הזמן ובעוד יומיים יחזרו כל תלמידי ירושלים – חלק מהתלמידים, בחינוך העצמאי כבר חזרו ללימודים – לבתי הספר והגנים.

"החינוך הוא ההשקעה החשובה ביותר לעתיד. לעתיד האישי של כל תלמיד ותלמידה ולעתיד שלנו כחברה. לכן, אני רואה את החינוך כאחת מהמשימות החשובות ביותר של העירייה. מחובתנו להקצות את המשאבים, הכספיים והאנושיים בקידום מצוינות בקרב כל תלמידי ירושלים ובמתן האפשרות לכל התלמידים למצות את מלוא כישוריהם בסביבה מקדמת ותומכת. מערכת החינוך בירושלים היא אולי המגוונת והמורכבת בארץ. בתי ספר ייחודיים, חינוך ממלכתי וממלכתי דתי, בתי ספר ערבים וחרדים. כל מגזר עם השוני בתוכו ובינו לבין המגזרים האחרים. המורכבות הזו היא לא בעיה, כי אם חלק מהייחודיות של ירושלים ובכוונתי לפעול בכדי לסייע לכל המגזרים ובתי הספר לתת לתלמידים את החינוך המקיף והטוב ביותר. כפי שבעבר נאבקתי נגד סגירתם של בתי ספר דוגמת ברנדט בנוה יעקב ואורט רמות, אמשיך להיאבק למען יצירת מגוון של בתי ספר בשכונות השונות, כי חינוך טוב הוא אולי הסיבה המרכזית להישארותה של אוכלוסייה בשכונה ובעיר.

"תחום נוסף אותו בכוונתי לפתח, הוא החינוך הממלכתי חרדי. לימוד מקצועות הליבה, חייב להיות חובה בכל בתי הספר, כי בלעדיהם, החינוך לא משיג את יעדו המרכזי ולא נותן בידי התלמידים את הכלים הטובים לחיים. לכן אפעל להרחבת החינוך הממלכתי חרדי על מנת שכמה שיותר ילדות וילדים חרדיים יזכו ללמוד לימודי ליבה. השקעה נוספת חייבת להיות בחינוך הממלכתי במזרח ירושלים. צמצום הפערים בחינוך, הוא בסיס לשוויון ולכן אפעל ליצירת אפליה מתקנת של החינוך הממלכתי במזרח העיר, על מנת לעודד את ההורים לשלוח אליו את ילדיהם.

"שנת לימודים פורייה ומהנה לכל תלמידי ירושלים".


 


יוסי דייטש (צילום: דוברות העירייה)

יוסי דייטש (צילום: דוברות העירייה)

יוסי דייטש

"תלמידות ותלמידים יקרים, אחרי שבועות ארוכים של חופשת קיץ, בילויים וטיולים עם המשפחה, הגיע הזמן לארוז את ספרי הלימוד ומכשירי הכתיבה, לשים את הילקוט על השכם ולצאת למסע האישי שלכם, אל שנת הלימודים החדשה שתצא לדרך ביום ראשון", אומר סגן ראש העיר יוסי דייטש (סיעת יהדות התורה). "היום הראשון של שנת הלימודים הוא יום מרגש לכל ילדה ולכל ילד, בכל גיל ובכל כיתה, ובמיוחד עבורכם, התלמידים שעולים היום לכיתה א', ועושים את הצעד הראשון לעולם מרתק של ידע, ערכים וחכמה.

"הרבה זמן חלף מאז אותו בוקר בו צעדתי לראשונה לבית הספר, אבל את התחושות שליוו אותי עם הכניסה לכיתה א' אני זוכר גם היום. הייתי נרגש ומלא בציפייה, אבל לא אסתיר מכם: היו לי גם חששות. האם אהנה בלימודים? האם אצליח לרכוש חברים חדשים? לשמחתי, החששות התחלפו במהירות בחוויות חדשות ומעניינות. רכשתי מיומנויות חדשות, והצטיידתי בכלים לקראת המסע שאיננו נגמר לעולם – מסע של גילויים מופלאים ורכישת אוצרות של ידע וחכמה שמסייעים לי עד היום בכל תחנה בחיים. לאורך השנים שחלפו מאז, ליוויתי את כל ששת ילדיי לכיתה א', וגיליתי שההתרגשות לא פוחתת עם השנים – היא רק גוברת.

"תלמידות ותלמידים יקרים. אנחנו חיים היום בעולם שבו קל להיסחף אחר הסחות דעת צבעוניות ומושכות, ולשכוח מהמטרה לשמה באנו לבית הספר. שלל המכשירים המתקדמים שמקיפים אותנו, עשויים לנטוע בנו את התחושה שכל הידע לו נזדקק בחיים כבר נמצא בכף ידינו. אבל זה לא כך. המכשיר הכי מתוחכם לא יקנה לכם כישורי חיים וסקרנות בריאה, מוסריות וחברות, אהבה וחמלה. את כל אלה תוכלו לרכוש אם רק תניחו רגע בצד את המכשירים הנוצצים, ותלמדו את עצמכם להקשיב. להקשיב למורים שרוצים להעניק לכם ידע וחכמה, להקשיב להורים שרק רוצים בטובתכם, להקשיב לחבר שיושב לצידכם, ולהקשיב גם לילדים שזקוקים לעזרתכם, ואולי מתביישים לבקש. תהיו שם בשבילם.

"עם תחילתה של שנת הלימודים, אנו נכנסים גם למערכת בחירות, שבסיומה ייקבע מי יהיה ראש העיר הבא של העיר האהובה שלנו, ירושלים. אני מקווה ומתפלל שמערכת הבחירות תהיה הוגנת ונקייה, ושהיא תאפשר לכם ללמוד כיצד מתנהלת דמוקרטיה בריאה ותוססת. אני מאחל לכם שנת לימודים פורייה ומרתקת, שנה של צמיחה אישית וחברתית, שנה שתעשיר אתכם באוצרות ידע ובנכסי רוח שילוו אתכם בהמשך החיים. וביום בו אתם יוצאים לדרך חדשה ומלאת תקווה, אברך אתכם במילותיו של דוד המלך, נעים זמירות ישראל, בספר התהלים: 'ד' ישמרך מכל-רע, ישמור את-נפשך, ד' ישמור צאתך ובואך, מעתה ועד עולם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר