תיכון סליגסברג, ארמון הנציב (צילום: יח"צ)
תיכון סליגסברג, ארמון הנציב (צילום: יח"צ)

פרסום ראשון | אחרי 77 שנים: תיכון "סליגסברג" מחליף את שמו ויוצא לדרך חדשה

אחרי 77 שנה מאז שהוקם תיכון סליגסברג - בשנת הלימודים הבאה תש"פ בית הספר העל יסודי שבארמון הנציב ישנה את שמו ל"קשת רא"ם"; במתכונתו החדשה יפעל המוסד הלימודי במודל המשלב בין תלמידים מסורתיים, חילונים ודתיים, בכיתות קטנות של כ-25 תלמידים ותלמידות במרחבי למידה חדשניים

פורסם בתאריך: 6.2.19 18:56

פרסום ראשון: אחרי 77 שנים: תיכון "סליגסברג" בארמון הנציב מחליף את שמו ויוצא לדרך חדשה. החל משנת הלימודים הבאה תש"פ ייקרא בית הספר בשם: "קשת רא"ם".

בית הספר נוסד בשנת 1942 ברחוב הנביאים במרכז העיר, על ידי ארגון הדסה כבראשו עמדה אליס סליגסברג, ששימשה כנשיאת הארגון בשנים 1923-1921. במרוצת השנים עבר המוסד החינוכי, לרחוב דוד רזיאל בשכונת ארמון הנציב. בין כותלי בית הספר למדו ולומדים מאות תלמידים מארמון הנציב, ומהשכונות הסמוכות בדרום העיר. בין בוגריו הרבים נמנה הג'ודוקאי הירושלמי אורי ששון, זוכה מדלית ארד באולימפיאדה.



תיכון סליגסברג (צילום: עידו צימרמן)

תיכון סליגסברג (צילום: עידו צימרמן)




החל משנת הלימודים הבאה – תש"פ בית הספר ינוהל כתיכון המשך לבית הספר היסודי קשת תלפ"ז, ויקרא קשת רא"ם. מדובר בהחלטה עירונית, אשר מטרתה ליצור רצף חינוכי איכותי לתושבי השכונה. בתיכון מציינים כי "במסגרת השינוי המוסד החינוכי יביא עמו חידושים, ויפעל במתכונת חינוך משלב, אשר יפתח כיתות משותפות לתלמידים ממגוון זרמים, מסורתיים, חילונים ודתיים. בנוסף, יהווה כיתות מצטיינים ומגמות ייחודיות יוצעו לתלמידים. בכיתות הלימוד תצטמצם כמות התלמידים לכ-25 תלמידים בכיתה. וחוויית הלמידה במקום תשלב חדשנות, וכיתות המתאימות למודל המאה ה-21. אשר יעמיד לרשות התלמידים וההורים צוות חינוכי רחב, ומגמות לימוד ייחודיות. למשל, מסלול מצטיינים, רובוטיקה, אומנות, כיתות תגבור, תכניות הצלחה אישיות ועוד מגוון פרויקטים חינוכיים אשר יונהגו על ידי התלמידים".


 

תלמידי סליגסברג והמנהלת גלית קמיניץ (צילום: מאיר חדש)

תלמידי סליגסברג והמנהלת גלית קמיניץ (צילום: מאיה חדש)


"אנחנו גאים להיות חלק מהובלת שינוי בחינוך בשכונה", אומרת גלית קמיניץ, מנהלת תיכון סליגסברג. "משמח לראות את הבעת האמון של ההורים והתלמידים בשינוי, כשהם בוחרים בנו לתיכון המצוין שבו הם רוצים ללמוד ולהתפתח. כל זה קורה בזכות מהלך משותף של ההורים, העירייה, המינהל, קשת תלפ"ז ושלנו. יצרנו מסגרת חדשנית – חינוך משלב שממשיך את דרכו של קשת תלפ"ז, מסלולים ייחודיים שפיתחנו המאפשרים לכל תלמיד לממש את הפוטנציאל שלו, וגישה חינוכית אישית שבה 'רואים אותך מצוין' – והתלמידים וההורים מצטרפים".


 

תלמידי סליגסברג (צילום: מאיר חדש)

תלמידי סליגסברג (צילום: מאיה חדש)


ועד ההורים בבית הספר הגיב בשמחה לשינוי הגדול, וציין כי "ועד ההורים של בית הספר סליגסברג שמח ומתרגש מהמהלך החדש של החיבור לקשת תלפ"ז. אנו בטוחים כי השילוב של האיכויות הקיימות בבית הספר סליגסברג ,יחד עם הדרך החינוכית של החינוך המשלב בקשת תלפ"ז, יביאו את בית הספר לרמות חינוך, ערכים ומצוינות הראויים לבית הספר. אנו מאחלים הצלחה לצוות החינוכי המצוין שקיים בבית הספר, העומד בפני אתגר חדש ובטוחים שיניב פירות ויתרום לחינוך טוב בשכונה".


 

תלמידי סליגסברג (צילום: מאיר חדש)

תלמידי סליגסברג (צילום: מאיה חדש)


ראש העיר משה ליאון הגיב לשינוי המשמעותי, לדבריו, "בתי הספר הירושלמים מחדשים ומתחדשים ואנו גאים במהלך של תיכון סליגסברג – קשת רא"ם שיוביל לחיזוק השכונה ויאפשר מענה מצוין וקרוב לבית עבור התלמידים והתלמידות. אין לי ספק כי, בית הספר ימשיך ויצמח בשנים הקרובות בזכות הנהלת בית הספר וקהילת ההורים. נמשיך לפעול כדי לחזק את החינוך לטובת כלל ילדי ירושלים".


תלמידי סליגסברג (צילום: מאיר חדש)

תלמידי סליגסברג (צילום: מאיה חדש)


גם במינהל הקהילתי בשכונה בירכו על המהלך, והשינוי הצפוי לשנה הבאה. לדברי יואב רוטשילד, מנהל מינהל קהילתי תלפ"ז וארנונה הצעירה, "המינהל הקהילתי מברך על המהלך. המטרה של המינהל הקהילתי היא לחזק את הרצף החינוכי – קהילתי האיכותי בתוך השכונה, ובכך להשאיר את הנוער בשכונה, גם לאחר סיום בית ספר יסודי. אנו רואים במהפכת החינוך בארמון הנציב את הסיבה המרכזית להיותה שכונה מובילה בעיר במספר המשפחות הצעירות הבוחרות לגור בה".

מבית הספר קשת תלפ"ז נמסר: "אנו מברכים על המהלך החשוב ורואים בקשת רא"ם המשכיות ישירה לחינוך המשלב המתרחש אצלנו בקשת תלפ"ז. זהו מהלך מבורך המתאים למרקם האנושי המגוון והמרגש שקיים בעיר ירושלים ונותן מענה לתלמידים רבים, בשכונת ארמון הנציב ובכלל. אנו אמנם נשארים במבנה הפיזי שלנו אבל שותפים מלאים בחשיבה ובעשייה החינוכית והפדגוגית".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. שבתאי קדמי

    גדולתו של בית הספר הייתה כאשר פעל ברחוב הנביאים-קוק ולמדו בו רק בנות.
    בית הספר היה מגנט ששאב אליו את בני התשחורת מאורט ברנדייס ואחרים.
    הצבע הכחול בקיץ והחום בחורף( התלבושת האחידה) הציפו את הרחובות כאשר הסתיימו הלימודים בשעות אחה״צ.
    אוי ירושלים שברחה ואיננה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר