בית חינוך (צילום: שלומי בניטה)
בית חינוך (צילום: שלומי בניטה)

מעורבות הורית או התערבות? בבית חינוך בקטמון יוצאים עם יוזמה חדשה

בתיכון בית חינוך בקטמון החלו לקיים מפגשי שיח של הורים עם הצוות החינוכי - לטובת עיצוב משותף של שנת הלימודים הבאה תש"פ. מנהל בית הספר שלומי בניטה: "מגדירים מראש את מערכת היחסים בין ההורים לתלמידים; אנחנו בעד מעורבות הורית ולא התערבות"

פורסם בתאריך: 14.2.19 10:52

מתי מעורבות הורית הופכת להתערבות? הורים לתלמידים בבתיכון בית חינוך שבקטמון החלו ביוזמה חדשה – לאחרונה נערכו בבית הספר מפגשים של הורים עם הצוות החינוכי במטרה לעצב ביחד את שנת הלימודים הבאה. היוזמה קמה על ידי קבוצת הורים, שילדיהם עתידים להתחיל את הלימודים בשנת תש"פ בכיתה ז'. היוזמה קמה על מנת למשוך תלמידים להירשם לבית הספר – וזאת על רקע,  כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני שמונה חודשים – המצוקה הקשה שאליה נקלע תיכון בית חינוך – בין השאר בשל ירידה ברישום תלמידים.



"הרעיון הוא בעצם לשמר את הקונספט שיש בבתי ספר יסודיים, שההורים מאוד מעורבים, וחלק ממקבלי החלטות", מספרת ל"כל העיר" נעה שאול אשר בנה ילמד בשנה הבאה בבית חינוך. "חיפשנו בית ספר שיוכל להעניק לנו מענה, ולשתף את ההורים לפני העלייה לחטיבה על מנת להכיר את הצוות החינוכי ומהערכת החינוכית שם. המטרה היא לנסות ביחד עם ההנהלה והסגל החינוכי לגבש את שנת הלימודים הראשונה של הילדים בכיתות ז', ולקבל החלטות משותפות בכל מיני נושאים. אנחנו ישבנו עם המנהל שלומי בניטה, העלינו את בקשות ההורים, את החששות. אנו מנסים לגרום להם שיהיה דו שיח בין הצוות החינוכי להורים".


בית חינוך (צילום: שלומי בניטה)

בית חינוך (צילום: שלומי בניטה)


היוזמה הגיעה בעקבות מעורבות הורית רחבה שנרשמת בבית ספר היסודי הנרייטה סולד. לדברי שאול, "המנהל שלומי נותן לנו גיבוי. ברוב בתי הספר העל יסודיים, קיים דיסטנס בין ההורים למנהל. ועם שלומי יש מקום להתערבות הורית. קיימנו חוגי בית בנושא ויש מפגשים עם ההורים לפני תחילת השנה. במידה וישנה אי הסכמה בין סגל בית הספר להורים – בשורה התחתונה בית הספר קובע. ההחלטות הן של מערכת החינוך ולהורים יש מקום לחוות את דעתם. ראש מינהל גינות העיר שייקה אל עמי ששמע על היוזמה – תומך בה. אנחנו מזמינים הורים ותלמידי כיתה ו' נוספים להצטרף אלינו וליצור קהילה חינוכית משמעותית ברב שיח ציבורי שייערך ביום שישי, 15.2.19, ב-9:00 בבית יהודית. זו הזדמנות של הורים, אנשי חינוך ותושבים לעצב חינוך וקהילה".

שלומי בניטה, מנהל בית חינוך, מוסיף ואומר כי "מדובר בתהליך שנבנה בו אנחנו מגדירים מראש את מערכת היחסים בין ההורים לתלמידים. סוד ההצלחה הוא איפה ההורים תפקידם לא להתערב, ואיפה ההתערבות של ההורים רצויה. אנחנו בעד מעורבות הורית ולא התערבות. התחלנו את מפגשי שיח עם ההורים כבר בתחילת שנה, על מנת לעשות את המעבר לתלמידים כמה שיותר קל שיגיעו ערוכים ומוכנים. אני חושב שאם התלמידים יכירו לפני את הצוות זה יפוגג את החששות. זה מאפשר למקסם את הצרכים של התלמידים ולהביא אותם להישגים מעולים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אין חדש תחת השמש

    שלומי היקר
    ממשיכים להתנגד להתערבות ההורים ,
    מציע לך לבדוק איך מתנהלים בתי ספר מצליחים בעיר .
    ראשית יש להורים טלפון של המנהל לכל בעייה.
    לא כועסים על הורים שפונים למנהל.
    אין היררכיה .
    תשנה גישה והכל ישתנה .
    בהצלחה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר