בני הזוג ברוכיאל-שפנייר (צילום: מרים אלסטר, האוניברסיטה העברית)
בני הזוג ברוכיאל-שפנייר (צילום: מרים אלסטר, האוניברסיטה העברית)

יפי תואר: בני הזוג שקיבלו יחד את התואר השלישי שלהם באוניברסיטה העברית

נטע עשתה את הדוקטורט שלה בפיתוח חיישנים לזיהוי ננו-חלקיקים ואסף פיתח אלגוריתם לחיפוש תיקים רפואיים שזכה בפרס בתחרות אירופאית. "הלימודים לתואר השלישי היו קשים, אבל כמו שנהוג להגיד באוניברסיטה העברית – זה היה קשה, אבל הכי טוב"

פורסם בתאריך: 10.7.18 11:27

בני הזוג נטע (38) ואסף (39) ברוכיאל-שפנייר קיבלו בחודש שעבר את התואר האקדמי השלישי שלהם. הם הכירו בצבא, סיימו ללמוד תואר ראשון במכללת הדסה במדעי המחשב ביחד ואז התפצלו דרכיהם האקדמיות, כשנטע פנתה לתחום המדעים המדויקים ולמדה באוניברסיטה העברית תארים אחרים בתחום ואסף פנה לתחום הביו-הנדסה.

השניים חזרו ללמוד באוניברסיטה העברית במסגרת לימודיהם לתואר שלישי. נטע סיימה את הדוקטורט שלה במעבדה של פרופ' דניאל מנדלר מהחוג לכימיה, ועסקה בפיתוח חיישנים לזיהוי ננו-חלקיקים. במהלך לימודיה היא הצטרפה לתוכנית מורה-חוקר של האוניברסיטה בשיתוף עם עיריית ירושלים, המשלבת מחקר והוראה, והיא מלמדת פיזיקה בבית הספר "בית חינוך" בירושלים.

אסף סיים את לימודי הדוקטורט בביו-הנדסה בבית הספר להנדסה ולמדעי המחשב, בהנחייתו של פרופ' לאו יוסקוביץ. במסגרת הדקטורט פיתח אסף אלגוריתם חיפוש לתיקים רפואיים שזיכה אותו בתחרות אירופאית יוקרתית. כיום מרצה אסף בסגל הבכיר בעזראלי – המכלה להנדסה בירושלים, ומייעץ לחברות רבות בתעשייה.

אסף ונטע החליטו להמשיך ולהתמקד בשלב זה בהוראה ומחקר, למרות הוויתורים הכרוכים בכך. הם גם לא מוותרים על ירושלים ואסף מוסיף: "אי אפשר לעזוב את הבירה ובינתיים אנחנו כאן, למרות הצעות רבות שקיבלתי בתחום הייטק מחברות שונות בארץ ובעולם".

לבני הזוג ברוכיאל-שפנייר ארבעה ילדים – שיר, שחר, ברק ורעות – כשהתאומים רעות וברק נולדו לאחר השנה הראשונה של הדוקטורט. "זה היה מאוד מאתגר. לא היינו שורדים בלי סביבה תומכת מצד המשפחה שלנו", מספר אסף ומוסיף כי "הלימודים לתואר השלישי היו קשים, אבל כמו שנהוג להגיד באוניברסיטה העברית – זה היה קשה, אבל הכי טוב. הדרישות היו קפדניות, המנחים הקפידו על כל קוצו של יוד".

משפחת ברוכיאל-שפנייר התייצבה לטקס בהרכב מלא. אסף מציין שהוא רוצה להקדיש את התואר לסבא וסבתא שלו – ד"ר אברהם שטאל ז"ל אשר כיהן כמרצה בבית הספר לחינוך של האוניברסיטה העברית, ורבקה שפנייר ז"ל אשר עבדה כלבורנטית במעבדה לביו-כימיה בבית ספר לרפואה של האוניברסיטה העברית.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. עוד זוג שרוצה להגיע למקום שלכם....

    וואו ממש מרגש .קשה מפרך ושווה !!
    מקור להשראה וגאווה בכלל ובפרט שהקמתם משפחה ולא ויתרתם על ילדים משפחה לתפארת
    זו משפחה עם תואר זו משפחה שלא מוותרת על ילדים בדרך לתואר גם אם זה יותר קשה
    מקווים להגיע למקום הזה גם עם 5 ילדינו
    ושגם הם בבוא היום יצליחו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר