השר זאב אלקין ונינו פרץ (צילום: אורי כהן)
השר זאב אלקין ונינו פרץ (צילום: אורי כהן)

נינו פרץ, יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה: "יש באלקין אמינות חריגה בנוף"

נינו פרץ, יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה ומקורבו של ברקת, תומך בזאב אלקין כל הדרך לראשות העיר

פורסם בתאריך: 14.6.18 12:05

לפני שבועות אחדים הצטרף שחקן חדש למרוץ לראשות העיר ירושלים: זאב אלקין, השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת, הודיע רשמית על התמודדותו, וחולל מיני סערה. ראש הממשלה בנימין נתניהו וסיעת והליכוד עדיין לא הביעו את תמיכתם, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן יצא בהצהרה שהוא מצפה מאלקין שיסגור את שוק מחנה יהודה ויו"ר ועד סוחרי השוק, נינו פרץ, שזמן ממושך עבד בצמוד לניר ברקת ונחשב למקורבו, מיד התייצב לימינו של המתמודד החדש לאחר שדחף, עודד והשפיע כדי שאלקין יחליט ואף יוכל לקחת חלק בבחירות המוניציפליות הקרובות. בראיון ל"כל העיר" הוא מספר על הפחד הגדול לחזור לימי אולמרט, ומדוע אלקין הוא היחיד שיוכל לעשות סדר בעיר.

"מי שיצליח הוא זה שיעשה פה גישור"

"צריך להיות בחוג בית של אלקין כדי להבין מי הבן אדם. להקשיב לו, לשאול אותו שאלות, לראות איך הוא עונה", מסביר פרץ, "מי שיושב איתו מתמגנט, מרגיש את ההילה שיש סביבו. יש בו מתינות, סבלנות, סובלנות ואמינות. החרדים אומרים לו, 'אתה נותן לנו 70 אחוז והשני ייתן לנו 90 אחוז, אבל כדאי ללכת איתך כי אצלך 70 זה 70. אתה יודע שזה מה שאתה יכול לתת ומילה שלך זו מילה'".

איך הם יודעים שמילה שלו זו מילה?

"הוא היה יו"ר הקואליציה במשך שש שנים אז מכירים אותו טוב. ביבי נהג לתת לו להתנהל. האמינות של אלקין חריגה מאוד בנוף. שנית, יכולת הגישור שלו טובה, יש בו תערובת של גנטיקה שאנחנו צריכים, שיש בה מהכל, ומעבר לזה הוא נמצא בעיר כל הזמן – כסטודנט, כמרצה, כשר לענייני ירושלים. התקשורת כועסת עליו שהוא לא מגיע לשפלה בימי שישי לשבת עם העיתונאים, אבל זה לא מעניין אותו, הוא כל הזמן פה, אין לו עסקים מחוץ לירושלים".

לדבריו, "אלקין הוא דמות שאין לנו בקרב המתמודדים האחרים. אפשר להתווכח על ההתנהלות של ביבי, אבל יש תוצאות בשטח, ואחד הגורמים להצלחה שלו הוא אלקין – ביבי שולח אותו לשליחויות, לדברים הכי מסובכים שיש. אחד כזה, בעיני ובעיני רבים, עושה טובה שהוא בכלל מגיע אלינו. מי צריך לקחת סיכון, לוותר על תיקים ועל חברות בקבינט, שם הוא יכול להתקדם, ולקחת את ירושלים? אבל הוא אומר, 'אני אקח את ירושלים על ראש שמחתי'. אז אמנם ניר ברקת השאיר לו משהו טוב, אבל זה לא אומר שהעיר לא מסובכת".

 

השר זאב אלקין ונינו פרץ (צילום: יובל מרגי)

השר זאב אלקין ונינו פרץ (צילום: יובל מרגי)

 

לאן הוא יכול להוביל את ירושלים?

"קודם כל, לעצמאות כלכלית. שנית, יש לו את התמיכה של ביבי והליכוד גם אם לא רשמית, כי מבחינתם זה טוב שהוא רץ, לעומת ברקת שכאשר הגיע היווה עליהם איום. שלישית, האדם שהוא – הוא עושה דברים בשקט ובצניעות ומושך אליו אנשים. את התכונות האלה הוא מביא ליכולת הגישור שלו, ובירושלים זקוקים לגישור. ומי שיצליח הוא זה שיעשה גישור, שכולם פה יהיו מרוצים".

השאיפה: עצמאות כלכלית כמו תל אביב

רשימת השינויים שחולל בשוק נינו פרץ (53), נשוי, אב לחמישה וסב לשבעה, בשנה וחצי שבהן הוא בתפקיד יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, היא ארוכה ורדיקלית. השוק שינה לחלוטין את פניו, גם מבחינת אופיו וגם מבחינת רמת התחזוקה שלו, והחל למשוך כמויות מבקרים שלא ידע בעבר.

את ההשפעה הניכרת של פרץ בירושלים זיהה אלקין, שנותן לפרץ מקום של כבוד בהחלטות קטנות כגדולות, כמו ההחלטה אם להתמודד בבחירות בתמיכת הליכוד. "אנחנו מתלבטים לגבי התמיכה של ביבי, אם אנחנו רוצים שיתמוך בו או לא", מעיד פרץ, "שיתמוך בו במילים – זה כן, אבל אני לא כל כך רוצה שהוא יתמוך בו כלכלית דרך הליכוד, כי הליכוד עשה בירושלים רשימה לסניף ולא העמיד שם אשה, וזה לא מקובל עלי. כל החמישה זה גברים. אז אמרתי תודה רבה, אם לא שריינתם מקום זה משחק מכור מראש. בשבועיים-שלושה הקרובים נחליט אם מתמודדים דרך הליכוד".

כבעל השפעה כזו בירושלים, בוודאי קיבלת הצעות גם ממתמודדים אחרים.

"אני אישית קיבלתי הצעות ממתמודדים להיות מספר שתיים ברשימה ודחיתי את כולן על הסף. גם אם אלקין יציע לי אסרב. אני לא רוצה להיות במועצה. אני מוכן שיתקשרו אלי ויגידו לי, 'הבית של סבתא שלי ברחוב זה וזה, יש שם בעיה עירונית' – תוך שעה יגיע הסיוע, כי בעירייה סומכים עלי, ואם אני אבקש עזרה של בעלי מקצוע, הם מגיעים. אני רוצה להישאר כזה, לעזור בכל ירושלים, לא רק בשוק".

 

נינו פרץ (צילום: יובל מרגי)

נינו פרץ (צילום: יובל מרגי)

אז מה מניע אותך להשתתף במשחק הפוליטי הזה?

"מה שמעניין אותי הוא שאנחנו רוצים אישיות כזאת בעלת שיעור קומה, ורק אלקין יוכל להשאיר את הרמה הגבוהה שניר ברקת הציב. אם היה קודם תקציב של שלושה וחצי מיליארד בשנה זה עלה לתשעה מיליארד ואני רוצה שזה רק יעלה ויעלה ויביא את ירושלים להיות עצמאית כלכלית שלא צריכה תקציבים, כמו שתל אביב מתנהלת לבד. אם הוא יצליח להביא אותה למצב כזה, זה יהיה חלום חיינו. מעבר לזה, זו העיר הכי מרתקת וקשה לגישור בין החרדים, החילונים, הערבים וכל השאר. לא קל וצריך לתמרן בין כולם, ואני מאמין שעם הכישרון והניסיון שלו הוא יצליח לעשות את זה. כשהוא בא לביקור בשוק לא מזמן כולם קפצו עליו בהתלהבות, גם חילונים, גם חרדים וחרדיות".

ליצמן כבר ניסה להכתיב לו לסגור את השוק בתמורה לתמיכתו.

"לפני שנה וחצי ברקת שלח אותי לשבת עם ליצמן, והרגעתי אותו בעניין הזה. יש דברים שהוא צודק – יש ונדליזם, משתנות, הוללות, רעש. לצד אלה יש תושבים שגרים פה וגם אנחנו, סוחרי השוק, לא אמורים להגיע לעבודה בבוקר ולראות את כל הזוועות האלה. מצד שני, עיריית ירושלים נתנה לאנשים פה רישיון, חלקם השקיעו הרבה כסף, אז אי אפשר לסגור. מה שכן, צריך לטפל בכל התלונות האלה שמגיעות לליצמן ללא הפסקה. אני מציע שעיריית ירושלים תשים פה סדרנים ומאבטחים ותעשה סדר".

מה תעשה אם מתמודד אחר ינצח בבחירות?

"אני לא הולך לעבוד עם אף אחד אחר. עבדתי עם ניר ברקת כי הוא הפך להיות חבר אישי שלי שבא אלי לאירועים, מזמין אותי אליו הביתה, הוא בא אלי. הוא הבין אותי והאמין בי שאני דואג לשוק, ולכן הלכתי איתו באש ובמים והוא גם היה איתי באש ובמים. אנחנו חוששים שאם מישהו אחר ייבחר, זה יהיה כמו לחזור לימים של אולמרט, שכל מיני גורמים יכתיבו מי יהיו בעלי התפקידים בעירייה. ככה שאם אלקין לא ייבחר – אני קם ומתפטר מתפקיד יו"ר ועד סוחרי השוק. אני לא אמשיך בכל מצב".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר