פלר חסן-נחום, זאב אלקין ויהודה בן יוסף
פלר חסן-נחום, זאב אלקין ויהודה בן יוסף

תוכנית העבודה של אלקין: חיזוק המשפחות הצעירות

המועמד לראשות העיר השר זאב אלקין חשף את התוכנית שלו תחת הכותרת 'ירושלים מתחדשת'

פורסם בתאריך: 11.10.18 16:19

חיזוק המשפחות הצעירות, השארת הצעירים בירושלים, בניית 20,000 דירות עד שנת 2025, שינוי תפיסת הניקיון וחזות העיר – אלו הן עיקרי תוכנית העבודה של המועמד לראשות העיר השר זאב אלקין, אשר נחשפה ביום שני השבוע.



"המטרה שלנו היא לקדם ולהמשיך את התקווה, שירושלים תישאר עיר של מגוון ציבורים – הציבור החילוני, המסורתי, הדתי-לאומי והחרדי – כדי שכל אחד ממגוון הציבורים כאן יוכל להגיד לעצמו בגאווה מדוע הוא נשאר דווקא בירושלים", מדגיש אלקין. "אחד היעדים המרכזיים שלי הוא לחזק את הצעירים והמשפחות הצעירות ולעשות הכל כדי להשאיר אותם בירושלים".

תחת הנושא שאותו הציב אלקין, יו"ר סיעת 'ירושלים תצליח', כאחד המרכזיים – חיזוק המשפחות הצעירות – הוא מתכוון לסייע בהקמת בתי קפה/פאבים שכונתיים, לחזק את הקהילתיות הצעירה בשכונות, שדרוג הגינות הציבוריות ועוד.

נושא לא פחות חשוב, כידוע, הוא הדיור, או נכון יותר לומר היעדר הדיור בר השגה בירושלים. בתוכנית העבודה שלו מציג אלקין יעדים ומשימות לביצוע, בהם יעד של בניית 20,000 דירות חדשות עד שנות 2025 תוך קידום מקביל של כל הפוטנציאל התכנוני בעיר; קידום אלפי תוכניות של התחדשות עירונית והתאמת התשתיות; רפורמה בשירותי התכנון והבנייה.

גם נושא ניקיון העיר מקבל ביטוי בתוכנית העבודה של אלקין. בין השאר נוגעת התוכנית לשינוי התפיסה בניקיון וחזות העיר, עם הצבת רף ניקיון חדש וחלוקת העיר למרחבים ותוכנית ניקיון לכל מרחב; שדרוג מערך האכיפה כנגד השלכת פסולת לא חוקית; קביעת סטנדרט אחיד לטיפול בניקיון בשטח הפרטי והמסחרי ועוד.

בעניין הפקקים והנגישות התחבורתית לכלל חלקי העיר מדברת תוכנית העבודה של אלקין על הפחתת עומסי התנועה ביציאה מהשכונות, לדוגמה כביש עוקף לפסגת זאב, מנהור היציאה מהר חומה ועוד; שדרוג מערך התחבורה הציבורית והקמת 4 חניוני חנה וסע, סלילת נתיבה תחבורה ציבורית ותמרוץ של התושבים להתנייד בתחבורה ציבורית.

"הכותרת של התוכנית היא 'ירושלים מתחדשת' ולא בכדי", מסכם אלקין. "השינויים של ניר ברקת הם חשובים והביאו לשינוי משמעותי בעיר. לכן הכותרת 'ירושלים מתחדשת' מדגישה את הרצון להמשיך בשינויים שברקת התחיל אך גם להתמודד עם אתגרים שחייבים לפתור אותם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר