עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)
עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

ברקוביץ ל"כל העיר": "אני קורא למעסיקים הירושלמים לשחרר את העובדים לשעה כדי להצביע"

היום, שלישי, בשעה 13:00 יפתחו הקלפיות ברחבי העיר. המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ מבקש להקל על העובדים כדי שייממשו את זכות הבחירה. קהילת ההייטק הירושלמית הודיעה כי תעניק לעובדים שעתיים חופשיות כדי להצביע

פורסם בתאריך: 13.11.18 08:29

בעוד שעות ספורות ייצא לדרך הסיבוב השני של הבחירות לראשות העיר בין משה ליאון לעופר ברקוביץ. רגע לפני פתיחת הקלפיות, היום (שלישי, 13.11) בשעה 13:00, בשיחה עם "כל העיר" יוצא ברקוביץ בקריאה לבעלי העסקים ולמעסיקים הירושלמים.

"אני קורא למעסיקים הירושלמים, לבעלי העסק, לשחרר את העובדים במהלך היום לשעה או בסופו חצי שעה-שעה מוקדם יותר כדי שילכו להצביע”, אומר ברקוביץ ל”כל העיר”. מעבר לכך, אנחנו מתכוונים להגיע ביום הבחירות לבתי העסק ולמקומות העבודה של הירושלמים על מנת לעודד הצבעה".



הקריאה של ברקוביץ, יש לציין, מגיעה על רקע אחוזי ההצבעה הנמוכים שהיו בסיבוב הראשון לפני שבועיים, אז הצביעו 39.8 אחוז מבעלי זכות ההצבעה בלבד, וזאת למרות יום שבתון שהונהג ביום הבחירות. ברקוביץ מוסיף ומבקש גם מתושבי השכונות לצאת להצביע ואומר: “לא לצאת להצביע בירושלים זה להגיד ‘לא מעניין אותי מה יקרה פה’. בשלישי הקרוב יגיע רגע האמת ואני קורא לכם, תושבי השכונות בירושלים לגלות אחריות ולצאת להצביע ביום שיקבע את עתיד עירנו האהובה ירושלים ב-5 השנים הקרובות".

יש לציין כי מעסיקים לא מעטים הרימו את הכפפה ובכוונתם לאפשר לעובדיהם לצאת להצביע באם הדבר יתנגש עם שעות העבודה. כך למשל, איגוד המסעדנים הירושלמים הצטרף לקמפיין 'הולכים להצביע ומה איתך'. בנוסף, חברי קהילת ההייטק, העסקים והחדשנות הירושלמית הודיעו לעובדיהם כי יאפשרו לצאת הביתה שעה מוקדם יותר או לקחת שעתיים חופשיות באמצע יום העבודה וזאת על מנת שייצאו להצביע.

קהילת ההייטק מעודדת הצבעה

במודעה שפרסמה קהילת ההייטק נכתב "להצביע על עתיד העיר… אנו מתחייבים לעשות ככל שביכולותנו לעודד את העובדים לממש את זכות ההצבעה שלהם. בפועל – נאפשר לעובדים שלנו לצאת שעה מוקדם או לקחת שעתיים חופשיות במהלך יום העבודה כדי לממש את זכותם". המודעה נחתם ב-#אכפת_לנו_מירושלים.

יודגש כי הן המסעדנים והן קהילת ההייטק לא נוקטים עמדה במי לבחור, אלא רק משתתפים ביוזמה להוציא את הירושלמים מהבית כדי להצביע.

כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", הקלפיות ייפתחו היום (שלישי) בשעה 13:00 ויפעלו עד לשעה 22:00. מיקומי ההצבעה, כך נמסר ממשרד הפנים, זהה למיקום ההצבעה בסיבוב הבחירות הראשון. משרד הפנים הודיע עוד כי לא נשלחו הודעות בוחר לפני הסיבוב השני, וכי בכל מקרה ניתן להצביע גם ללא הודעת בוחר. כדי לאתר את הקלפי שבה תצביעו מומלצץ להיכנס לאתר משרד הפנים ולאתר את הקלפי. האתר ידידותי ונגיש לשפות נוספות כגון: ערבית ורוסית. כך או כך, מדובר בקלפי שקרובה לכתובת המגורים שמעודכנת במשרד הפנים.

במשרד הפנים מדגישים כי יש להצטייד בתעודת זהות (לא ניתן להזדהות רק עם ספח ת”ז). אם מסיבה מסוימת לא קיימת תעודת זהות, יש להצטייד בתעודה מזהה אחרת, כגון: דרכון ישראלי, רישיון נהיגה ישראלי, תעודה צבאית אישית. על התעודות המזהות האחרות יש להיות בתוקף.

הפעם, בניגוד לבחירות שהתקיימו לפני שבועיים, שמים בתוך הקלפי רק מעטפה אחת – צהובה, ובתוכה פתק עם המועמד לראשות העיר שבו בחרתם. מאחורי הפרגוד בקלפיות יהיו מוצבים שני פתקים בצבע צהוב, עליהם יהיו כתובים שמות המתמודדים – עופר ברקוביץ או משה ליאון. על הבוחרים לבחור באחד מהם ולהכניס לתוך המעטפה. לאחר מכן יש להכניס את המעטפה לתוך הקלפי.

בחירות 30.10.18 בירושלים לראשות העיר קלפי (צילום: אוליבייה פיטוסי)

(צילום: אוליבייה פיטוסי)

יש לציין כי בעלי מוגבלויות, שאינם מסוגלים לבצע את פעולת ההצבעה ולממש את זכותם, רשאים להביא עימם מלווה, על מנת שיעזור להם לבצע את פעולת ההצבעה. על המלווה חל איסור ללוות ביום הבחירות יותר משני בוחרים.

בתוך כך, משטרת ירושלים נערכת בכוחות מתוגברים לקראת הבחירות לראשות העיר שיתקיימו מחר, שלישי (13.11.18) החל מהשעה 13:00. במסגרת ההיערכות המשטרתית המיוחדת, יתפרסו אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים לצד מאבטחים אזרחיים בקלפיות ובסביבתם.

היערכות משטרתית בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ירושלים נערכת בכוחות מתוגברים בכדי לאפשר לכלל בעלי זכות הבחירה להגיע בבטחה לממש את זכותם האזרחית בקלפיות הפזורות ברחבי העיר. במסגרת ההיערכות המשטרתית המיוחדת יתפרסו שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים לצד מאבטחים אזרחיים, בקלפיות בהן מתקיים סבב שני של הבחירות. מטרת ההיערכות המשטרתית הינה לשמור על הסדר והביטחון ולהבטיח את קיום ההליך הדמוקרטי באופן תקין ובהתאם לחוק".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. רק משה ליאןן

    רק במשה ליאון
    משה ליאון הוא מהעמכה הוא בעד חרדים דתיים חילונים מזרחים אשכנזים כאחד
    זה לא השטיפות מוח שמגיבי ברקוביץ עושים

    פתאום ברקוביץ נתמך על ידי חרדים ? נו באמת עכשיו אתה צריך את החרדים ידוע שאתה שמאל ידוע שמי שנמצאת בסרטון היא מייסדת של הקרן החדשה

    אז באמת תודה לך אבל עבורי ירושלים חשובה מאוד

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ככה זה בירושלים חילונים ישנים יום אחד וברוכים ארבע

  3. רק לאון

    נו באמת !!!!
    ליצמן אמר שקיבל ממך יותר ממשה לאון וגם עץ בפלס פרסמו להצביע ברקוביץ
    ככה שעיר תתחלק בין עץ לחסידים ואנחנו נקבל ראש העיר מריונטה והפגנות של פלג ופקקקקקקקקקקים של שעות !!!!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר