ליאור יוסף אסל (צילום: ליאור יוסף אסל)
ליאור יוסף אסל (צילום: ליאור יוסף אסל)

מתמודד מאסטר שף ליאור יוסף אסל: "אני גאה לגמרי להגיד שאני ירושלמי"

ליאור יוסף אסל, שנולד וגדל בירושלים, מתמודד בימים אלו בתוכנית מאסטר שף - שם הוא הפתיע עם מנת פתיחה שהדהימה את השופטים - קפה. בראיון ל"כל העיר" הוא מספר על ימיו הראשונים בעולם האוכל שהחלו בקפה הלל בקופי שופ: "ירושלים היא חלק ממי שאני היום"

פורסם בתאריך: 3.8.22 20:26

תוכנית הריאליטי מאסטר שף כבר ידעה נציגים ירושלמים בעבר, כשהידוע ביותר הוא אבי לוי, זוכה העונה השנייה. גם השנה מייצג את העיר אחד כזה, ליאור יוסף אסל, שאומנם כבר לא מתגורר בעיר, אבל הוא לגמרי גאה בירושלמיות שלו. "ירושלים הביאה לי הרבה חספוס", הוא אומר בראיון ל"כל העיר" ומוסיף: "ירושלים היא חלק ממי שאני, ואני גאה לגמרי להגיד שאני ירושלמי ולא סתם אני אומר את זה, גם באודישן בתוכנית ציינתי את זה. ירושלים מאוד ביגרה אותי, אני זוכר היטב את תקופת הפיגועים ובכלל מדובר בעיר מורכבת שיש בה הכל מהכל וחיים בה ערבים, חרדים, דתיים וחילונים באותה עיר. המשפחה שלי עדיין מתגוררת כאן".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אסל, הוא מומחה לקפה, יש לכך אפילו מונח מקצועי הנקרא "בריסטה", שזה בתרגום לאיטלקית מוזג, אבל עם השנים זה הפך למונח ידוע בעולם הקפה, והתואר נשמר למי שרכש מיומנות גבוהה בהכנת קפה עם ידע נרחב – ואסל הוא בדיוק כזה. "עבדתי בקפה הלל בקופי שופ בגיל 15", הוא נזכר ומשחזר בפנינו איך הכל התחיל, "אצל בחור בשם גבי, שהיה פריק של קפה ברמה לא נורמאלית ודרכו נדבקתי באהבה לקפה. אמא שלי אוהבת קפה בטירוף, והייתי מסתכל לה בעיניים כשהיא הייתה שותה קפה והיה לה את החיוך המיוחד שעשה לי משהו. אחר כך זה קיבל ביסוס יותר מקצועי והתמקצעתי בכך. היום זה הרבה יותר מקפה עבורי, אז זה היה קפה טעים". 

לקחת את ההתמקצעות בקפה צעד אחד קדימה, איפה רכשת את המיומנות והידע?
"בתקופת הקורונה, בזמן שכולם היו מובטלים, החלטתי לבסס את זה יותר ונסעתי לקולומביה, למקום שנקרא אנטיוקיה בחבל ארץ קלדס. עבדתי כבריסטה ובקלייה שם נחשפתי לחלק החקלאי, האגרונומי שיש בקפה. איך לגדל, מה טוב לו, איך קוטפים, מה עושים אחרי זה, לדעת את המסלול שהוא עושה. למדתי כל מיני שיטות והבנתי שאני רוצה לעסוק בזה. כשאתה מתעסק ונוגע בחומר גלם, יותר נוח וקל למכור אותו. כשחזרתי לארץ הכל התחבר לי וידעתי שאני רוצה לפתוח מקום משלי".

תרחיב קצת על העסק שלך.
"פתחתי מקום שמתמחה בפופ אפ, פולי קפה איכותיים. אני מוכר פולי קפה, מפעיל בית קפה בחברת היי טק, עושה כל מיני אירועי בוטיק וגם חתונות. יותר פילטר ואני מסביר ללקוחות על זנים של קפה. זו חוויה אחרת לגמרי. אם מישהו מסוים רוצה לחתונה שלו עמדת קפה רגילה, אז זה לא יקרה ולא ממקום סנובי. זה הגל החדש של הקפה, הגל השלישי זה נקרא. זו נישה קטנה בארץ, אבל קיימת".


ליאור יוסף אסל (צילום: ליאור יוסף אסל)

ליאור יוסף אסל (צילום: ליאור יוסף אסל)


אסל בן ה-29, גדל כאמור בירושלים, בוגר בית הספר הניסויי שבמרכז העיר והתגורר במספר שכונות בעיר, אך הוא מציין כי הוא הכי מזוהה עם שכונת בקעה. "אני דור 19 או 20 בארץ, נצר למשפחת דלרוסה מצד אימי שהגיעה לארץ אחרי גירוש ספרד וגם חלבי. מצד אבא אני טוניסאי ומרוקאי, עברנו כמה שכונות, אבל הכי אהבתי לגור בשכונת בקעה".

באודישן לתוכנית מאסטר שף, אסל התבלט באומץ לבו כאשר הגיש לשופטים קפה עם עוגה בתוכנית שידועה בעיקר בצד הקולינרי שלה.

לא חששת להגיש קפה באודישן?
"חששתי, אבל לא ראיתי את עצמי מביא משהו אחר. הייתי צריך לבחור מנה מבין עשר אפשרויות, ושילבתי את זה עם עוגת פישפישטי כי זה הולך ביחד עם קפה. ידעתי שאם אעבור את השלב האודישנים תפתח בפניי דלת שבה אוכל להגיש מה שבא לי, אז הלכתי על הכל או כלום ושמח שהצליח לי".

 

למה הגעת למאסטר שף בעצם?
"הגעתי כדי לשבור את המחסום הביישני שבי. אני חושב שאני יודע לבשל ורוצה לראות מה השופטים יגידו. רציתי להגיע למקום שאני לא בטוח בו. לצאת מאזור הנוחות שלי".

ואיזה מאכלים נראה ממך בתוכנית?
"בעיקר אוכל שגדלתי עליו. אצלי בבית תמיד היתה ארוחה חמה. פריקסה בחגים, קוסקוס בשישי, מאכלים שאפשר להגיד ש'אין לאן לברוח' מהם. תביא לי חומר גלם ואני כבר אדע לעשות עם זה משהו. נקרא לזה אוכל מהמקורות".

יש סיכוי שנוכל לשתות מהקפה שלך בירושלים?
"יש מצב לגמרי, אני ממש לא שולל. אני כרגע צעיר על קוצים וחסר לי זמן, אבל זה יכול להיות מגניב, אז אולי בהמשך אפתח מקום בירושלים. לא פוסל".


מחפשים דירת 4 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר