המרכז הטיפולי החדש של עמותת אנוש (צילום: נעם פיינר
המרכז הטיפולי החדש של עמותת אנוש (צילום: נעם פיינר

תלפיות: מרכז חדש לטיפול בצעירים ובבני נוער של עמותת אנוש

ביום חמישי האחרון, 14.11, נחנך ברחוב פייר קניג בתלפיות מרכז 'הדספייס' של עמותת אנוש בשיתוף עיריית ירושלים וקרנות הביטוח הלאומי. במרכז ניתן מענה וטיפול לצעירים ולבני הנוער העוברים תקופות קשות ומשברים

פורסם בתאריך: 17.11.19 11:37

מרכז טיפולי חדש לבני נוער ולצעירים השרויים במשברים נפשיים נפתח ביום חמישי, 14.11, ברחוב פייר קניג 33 תלפיות. המרכז – 'הדספייס' – מבית עמותת אנוש בשיתוף עיריית ירושלים וקרנות הביטוח הלאומי ייתן מענה וטיפול לצעירים ולבני הנוער העוברים תקופה קשה בחיים כגון משברי גיל ההתבגרות, קשיים בתקופה השירות הצבאי ואחריו, ועוד.

המרכז, כך נמסר מעמותת אנוש, יציע טיפול פסיכולוגי בשיטה חדשנית המתאימה לצעירים ובני נוער בגילאי 25-12 החווים משבר נפשי. במקביל, יתקיימו במרכז הדרכות הורים וטיפולים קבוצתיים.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


עמותת אנוש, יש לציין, היא הארגון הגדול ביותר המספק שירותי שיקום בתחום בריאות הנפש בישראל והוא מסייע למתמודדים עם מגבלה נפשית ולבני משפחותיהם. כיום מפעילה אנוש למעלה מ-70 מרכזי שירות למתמודדים ומרכזי ייעוץ וסיוע לבני משפחה בכל רחבי הארץ.


המרכז הטיפולי החדש של עמותת אנוש (צילום: נעם פיינר

המרכז הטיפולי החדש של עמותת אנוש (צילום: נעם פיינר


באנוש מציינים כי "הטיפול בהדספייס מותאם לכל אדם שחווה תקופה קשה בחייו כמו בעיות חברתיות בבית הספר, דיכאון וכו' וסיוע באתגרים וקשיים שהם נתקל – החל משלב ההתבגרות ועד להשתלבות בחברה, או לאחר הצבא והלימודים. במרכז בירושלים יושם דגש מיוחד על חיילים בודדים ומשוחררים, שלעתים קרובות לא זוכים לקבל טיפול נפשי ראוי כפי שמגיע להם".

מנכ"לית עמותת אנוש ד"ר הלה הדס: "מעודד לראות שההורים הישראלים מבינים את חשיבות הטיפול בבריאות הנפש כשזה נוגע בילדיהם. עם זאת, למרות הרפורמה שהעבירה את האחריות הביטחונית לבריאות הנפש לקופות החולים, במטרה להנגיש את הטיפול ולצמצם את הסטיגמה החברתית, עדיין רוב הציבור מעדיף לפנות לשירות הבריאות הפרטיים בתחום זה".



"הנתונים מוכיחים שבריאות הנפש היא הסיפור של כולנו", מוסיפה הדס. "אם כך מדאיג לראות שבשנת 2019 מחצית מבני הנוער חשים בושה מעצם הפניה לקבלת סיוע נפשי ושרבים מהם חוששים שזה יפגע בעתידם. יש חשיבות קריטית לפנות לטיפול כאשר מדובר בבריאות הנפש, ועלינו לוודא שלא יהיו חסמים שימנעו מבני הנוער לקבל עזרה וטיפול בשלב כה קריטי בחייהם".

עו״ד איציק סבטו, מנהל קרנות הביטוח הלאומי: ״יש לנו הזכות להיות שותפים למיזם פורץ דרך וחדשני. צעירי ירושלים בגילאי 25-12 זוכים לשירות חדשני נטול סטיגמה של שירותי מניעה והתערבות מוקדמת בשעת משבר. זוהי השקעה נוספת בשורת השקעות חברתיות של קרנות הביטוח הלאומי המסייעות לעמותות בכל רחבי הארץ לפתח שירותים לאוכלוסיות בסיכון״.

ראש העיר משה ליאון, שחנך את המבנה, מוסר כי "פעמים רבות, כל מה שבני הנוער צריכים זה מישהו שיקשיב להם, שידבר אתם, שייתן עצה טובה, שיראה להם שיש אור בקצה המנהרה. בהקמת "הדספייס" אנו נותנים מענה לכך. מקום ללא סטיגמות, נגיש וללא עלות, שיש בו אנשי מקצוע פתוחים וקשובים. אנחנו רואים בבני הנוער ובצעירים את העתיד של ירושלים ואנחנו רוצים לתת להם לצמוח בסביבה שהיא מאפשרת אבל גם מוגנת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אזהרה אנא הישמרו לנפשותכם!!!

    הורים יקרים ובני נוער הזהרו מהמלכודת הזו זה בור ללא תחתית יתייגו את הנוער הפונה במחלות נפש וכדוריי הזיות שיעשו מהם זומבים ועד לאישפוז בכפיה.ותיק חורבן לכל החיים זה בדיוק כך!!!
    ובארץ המתויגים הללו מסומנים גם במשטרה על הכונת וברוחה ומנוכרים בכל מקום!!
    אנא הישמרו על נפשותכם!!

  2. כל העיר נא להפסיק הסלקציות ומניעת מידע מהציבור

    כל העיר מדוע אתם עושים סלקציה על מודעה לגיטימית שיכולה להציל נפשות זו חובה וזכות הציבור לדעת את האמת ולהיסהר מהמלכודת הזו שפירסמתם בחוסר אחריות והפקרות הנוער ומישפחותהם!!!

  3. אמפתיה

    כל העיר פחדנים האחריות גם שלכם עליכם להימנע מסלקציה ולפרסם תגובות אזהרה של אנשים שיודעים ומבינים שמדובר במלכודת סכנת נפשות ממשית!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר