יצחק שטיגליץ, השבוע בהדסה (צילום: דוברות הדסה)
יצחק שטיגליץ, השבוע בהדסה (צילום: דוברות הדסה)

"השם שלח לי מלאך": תרומת כליה אלטרואיסטית בהדסה הצילה את חייו של תושב העיר

יצחק שטיגליץ, 68, מגילה, המתין שנתיים לתרומת כליה - בשבוע שעבר הוא זכה לעבור השתלה בהדסה עין כרם. את הכליה הוא קיבל מתורם אלטרואיסטי: "עכשיו אני רואה אופק, יש לי המון תוכניות לחיים"

פורסם בתאריך: 25.11.19 17:32

אחרי שנתיים של טיפולי דיאליזה מפרכים – בשבוע שעבר עבר יצחק שטיגליץ, 68, משכונת גילה בירושלים, השתלת כליה בהדסה עין כרם. את הכליה הוא קיבל מתורם אלטרואיסטי, שמתגורר בעיר העתיקה.

"כל יום התפללתי, התפללתי כל כך חזק שהשם שלח אלי מלאך", כך מספר השבוע שטיגליץ, נשוי, אב לארבעה ילדים וסבא, ממיטתו במחלקת כירורגיה בהדסה עין כרם. "קיבלתי תרומת כליה מאדם מדהים, כשפגשתי אותו לאחר הניתוח של שנינו בהדסה, גיליתי שאשתו, בנו ואחותו תרמו כליה. יש לנו המון ממשקים משותפים ומכרים, זה הדהים אותי, הנתינה שלו, לא יכולתי לדמיין לקבל כליה מאדם טוב יותר".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תורם הכליה, משה ארנד, בן 64, נשוי ואב ל-11 ילדים מציין לאחר תרומת הכליה: "אנחנו במשפחה חושבים שזו שליחות. גם אשתי, בני ואחותי תרמו כליה לאדם שלא הכירו. אני מודה לשם שאני בריא מספיק בשביל לתרום ואני מקווה שהרבה יצטרפו למאגר התורמים כדי להקטין את מעגל האנשים שמטופלים בדיאליזה".

שטיגליץ, דמות מוכרת בציונות הדתית, שימש עד לחודש ינואר השנה כמנכ"ל המחלקה לשירותים חברתיים בתפוצות של ההסתדרות הציונית. לפני כן הוא כיהן כמזכיר התנועה העולמית של בני עקיבא, ובעבר ניהל את ישיבת הכותל. כשהיה בן 66 קרסו כליותיו והוא החל טיפולים אינטנסיביים. "אני רגיל להיות 'טורבו'", מתאר שטיגליץ, "והקריסה של הכליות וטיפולי הדיאליזה שהייתי עובר שלוש פעמים בשבוע, ארבע שעות בכל פעם, שינו לי את כל החיים. ביום בהיר אחד הבנתי שהחיים שלי תלויים בדיאליזה – מי ייקח אותי, מי יחזיר אותי. לא יכולתי לנסוע עם בני משפחתי לבקר את הבת שלי בניו יורק, זה בכלל לא בא בחשבון. כל החיים שלי השתנו ונעשיתי תלותי מאוד".

ההמתנה לכליה, לדברי שטיגליץ, היתה מורטת עצבים: "טיפולי הדיאליזה היו סיוט מתמשך". כשהוא התבשר על כך שהוא זקוק לתרומה, קרוביו התאספו כדי לבדוק האם יש בני משפחה שיוכלו לתרום – אך אף אחד לא נמצא מתאים. השלב הבא היה ששטיגליץ נרשם לארגון "מתנת חיים", שפועל למציאת תורמים אלטרואיסטים. "היתה לי התאמה לתורם שלא צלחה לבסוף והתאכזבתי מאוד, אבל האמנתי שבסוף הכל יסתדר לטובה ושאני צריך להמתין בסבלנות למרות כל הקושי".


יצחק שטיגליץ וד"ר עבד חלאילה, השבוע בהדסה (צילום: דוברות הדסה)

יצחק שטיגליץ וד"ר עבד חלאילה, השבוע בהדסה (צילום: דוברות הדסה)


בסופו של דבר נמצאה התרומה המיוחלת ושטיגליץ, כאמור, עבר את ההשתלה בשבוע שעבר. "כל הדרך מהיום שחליתי טופלתי בהדסה על ידי מלאכים", הוא מוסיף ואומר, "זה התחיל עם ד"ר עידו בן דב והמשיך לרופאים שליוו אותי במהלך הדיאליזה ועד ליום שנטע מתאמת ההשתלות התקשרה אלי כדי לבשר בשורות טובות ולזמן אותי, וד"ר עבד חלאילה, מנתח בכיר ביחידת ההשתלות שניתח אותי בענווה ובמקצועיות רבה".

"אני פותח בחיים חדשים", מסכם שטיגליץ, "עכשיו אני רואה אופק, אני חיוני ועצמאי ויש לי המון תוכניות לחיים".



נטע מלכה, מתאמת ההשתלות בבית חולים הדסה עין כרם, שטילפנה אל שטיגליץ כדי לזמנו להשתלה, מוסיפה ואומרת: "כל בדיקה, כל הערכה, כל אי-מייל וכל שיחה, הכל מתגמד ונשכח בעת הזו, כשהגענו ליעד בו רואה המושתל את האחד היחיד והמיוחד שתרם לו את כלייתו. ברגע שהוא רואה את זה שפתח את ליבו וצירף את משפחתו ובחר לעשות טוב, זה שעבר מסע פשוט יותר או פחות, והעניק מתנה שאין דומה לה".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר