בית חולים שדה בגן סאקר (צילום: באדיבות ההורים)
בית חולים שדה בגן סאקר (צילום: באדיבות ההורים)

המשבר בהדסה מחריף: צפו בבית חולים שדה שהקימו ההורים

ההורים לילדים חולי סרטן המטופלים במחלקה ההמטו אונקולוגית בהדסה הקימו בית חולים שדה בגן סאקר: "הגיעה השעה שראש הממשלה ייתן את דעתו בנושא ויפתור את הסיפור הזה"

פורסם בתאריך: 4.6.17 12:40

המשבר בהדסה מחריף – במהלך הלילה הקימו הורי הילדים החולים בסרטן והיו מאושפזים במחלקה ההמטו אונקולוגית בהדסה עין כרם בית חולים שדה בגן סאקר. בבית החולים שהוקם כמחאה של ההורים, יטפלו רופאי המחלקה שהתפטרו, בראשם פרופ' מיקי וינטראוב, בילדים. במקום יהיה הציוד הרפואי הנדרש, במקרה הצורך לטיפול בילדים, וכן תנאים הולמים לשהייה ממושכת כגון מיזוג, חשמל, גנרטור, שירותים, מתקני משחק להנעים את זמנם של הילדים ועוד.

 

שלמה בן דור, אביו של נחוניה בן ה-6, שחלה בסרטן ונמצא כיום במעקב המחלקה, מספר: "אנחנו פותחים בית חולים שדה בגן סאקר, בית חולים שיוכל לקלוט את הרופאים מהמחלקה האונקולוגית שהתפטרו מהדסה. לאור העובדה ששר הבריאות ליצמן לא נותן פיתרון לילדים חולי סרטן מירושלים והסביבה, ואנחנו עומדים היום במצב שבעצם ילדים חוים סרטן צריכים לנסוע למרכז הארץ, הפתרון של הדסה הוא לא פתרון אמיתי ואין שם מחלקה אונוקלוגית ילדים ולכן אנחנו פתחנו בית חולים שדה באוהל, בשנת 2017, בית חולים שדה שהרופאים האונקולוגים שלנו מהדסה ימשיכו לתת טיפול לילדים, וכל מה שהם יכולים לעשות באוהל.

***

הטלטלה בהדסה – מנהל המחלקה ההמטו-אונקולוגית התפטר

"עכשיו הילדים שלנו גם צריכים להסתגל לרופאים חדשים"

**

 

"אני חושב שהגיעה השעה", מוסיף בן דור, "שראש הממשלה ייתן את דעתו בנושא ויפתור את הסיפור הזה כי באמת אי אפשר. במקביל, הגשנו בג"ץ וזה יושב על מהדוכה, אני מקווה שימצאו פתרון מהיר  ככל האשפר כי חיי ילדינו בסכנה וצריך לעשות משהו במהירות".

בית חולים שדה בגן סאקר (צילום: באדיבות ההורים)

בית חולים שדה בגן סאקר (צילום: באדיבות ההורים)

 

במסיבת עיתונאים שקיימו ההורים והרופאים בצהרים, מסרו ההורים כי בכוונתם לשהות בבית החולים המאולתר, עד שיימצא הפתרון שעונה לצרכיהם של כל ילדי המחלקה.

אורי יקיר, אבא של עדי: החולה בלוקמיה ומטופלת במחלקה ההמטו אונקולוגית בהדסה: "אנחנו עובדים כדי להגיע לפתרון היחיד שמקובל עלינו, ההורים והילדים. רק הרופאים שמכירים ומטפלים בילדים – ימשיכו לטפל בהם. אנחנו דורשים להמשיך עם ששת המופלאים שמטפלים בילדים שלנו ועם שלושת המתמחים. הילדים רואים בהם את העוגן המשמעותי ביותר בחיים שלהם כרגע. לצערנו ראינו את אוזלת היד וההפקרות של משרד הבריאות בראשות ליצמן. שר הבריאות בחר להתעלם מהתמונה המלאה והגענו ליום הנורא בו התפטרותם של רופאי המחלקה נכנסת לתוקף".

פרופ' מיקי וינטראוב: "אנו מקווים שסוף סוף יתעשת משרד הבריאות והשר ינקוב בפתרון ראוי – פתיחת מחלקת המטו אונקולוגית בירושלים. המאבק עוסק כל כולו בדרישה שלנו לא להתפשר על הסטנדרט הטיפולי הנדרש לילדים חולי סרטן. אנחנו לא מוכנים להרפות מהדרישה הזו ונאלצנו לשלם מחיר אישי כבד".

כזכור, לפני שבועיים, 25.5, הכריע בית הדין לעבודה בסוגיית התפטרות רופאי ההמטו-אונקולוגיה של מחלקת הילדים בבית חולים הדסה. בית המשפט דחה את בקשת בית החולים ולא הוציא צווי מניעה לששת רופאים, כך שהיום, יום ראשון, 4.6, ההתפטרות נכנסה לתוקף.

בית חולים שדה בגן סאקר (צילום: באדיבות ההורים)

בית חולים שדה בגן סאקר (צילום: באדיבות ההורים)

בשבוע שעבר ערך מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה פרופ' זאב רוטשטיין מסיבת עיתונאים שבה אמר בין השאר כי מדובר "בסאגה נוראית הנמשכת כבר כשישה חודשים, מטלטלת ילדים והורים כאחד, פוגעת בעבודה ההרמונית של בית החולים, תוך יצירת אווירת משבר רווית תקשורת מכוונת ומשמיצה". בהמשך אמר: "זאת האחריות שלי כמנכ"ל הדסה ואם אפשר לדבר במילים מובנות 'זאת הפאשלה שלי'! תקצר היריעה מלתאר את ניסיונות ההנהלה לרצות את הרופאים בתקני רופאים, תוספת כח אדם סיעודי ואחר, תוכנית הרחבת המחלקה ומה לא".

בתוך כך, נראה כי עד לאיוש התקנים החדשים יגיעו לטפל בילדים חולי הסרטן רופאים משיבא. בנוסף, משרד הבריאות הודיע כי מחלקת הילדים לא תפעל במחלקת המבוגרים, אלא תמשיך לעבוד במתכונת הרגילה. 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר