כדורי מגנט בגופו של התינוק - צילום רנטגן (צילום: דוברות שערי צדק)
כדורי מגנט בגופו של התינוק - צילום רנטגן (צילום: דוברות שערי צדק)

שערי צדק: ניצלו חייו של תינוק שבלע 20 כדורי מגנט

חלק מהמגנטים גרם לכיבים ולחור במערכת העיכול של התינוק בן השנה, אלה הוצאו בניתוח חירום בשערי צדק. פרופ' אייל שטייר: "במקרים שרואים את הילד בולע עצם זר יש להגיע מיד לבית החולים"

פורסם בתאריך: 9.9.20 10:55

תינוק בן שנה, שבלע 20 כדורי מגנט, הובהל בשבוע שעבר לשערי צדק – בניתוח חירום הוצאו הכדורים וחייו ניצלו. בשערי צדק מציינים כי חלק מהמגנטים גרם לכיבים ולחור במערכת העיכול.

"מומחי שערי צדק כבר נתקלו במקרי בליעת מגנטים בילדים, אולם הפעם נתקלו במקרה קשה במיוחד", מציינים בבית החולים. "למיון ילדים הובא בשבוע שעבר תינוק בן שנה לאחר יממה של חום והקאות. בצילום בטן התברר כי התינוק בלע מספר גדול של כדורי מגנט קטנים. התינוק הועבר מידית לחדר ניתוח ובפעולה גסטרוסקופית שביצע פרופ' אייל שטייר מהמכון לגסטרואנטרולוגיה ילדים בשערי צדק הוצאו במשך כשעתיים 14 כדורי מגנט מקיבתו של התינוק".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כדורי המגנט שהוצאו מגופו של התינוק (צילום: דוברות שערי צדק)

כדורי המגנט שהוצאו מגופו של התינוק (צילום: דוברות שערי צדק)


בשערי צדק מתארים כי "צילום בטן נוסף הראה כי יש נוספים שכבר התקדמו במערך העיכול לעבר המעי הדק ובפעולה נוספת הוצאו עוד 4 כדורי מגנט. צילום שלישי הרבה כי ישנם עוד 2 כדורים שכבר התקדמו במעי הדק. לאחר הפרוצדורה הוא הועבר להשגחה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, אך, לאור העובדה שלא ניתן היה להוציא את 2 המגנטים ובבדיקה וצילום נוספים התברר כי 2 המגנטים הנותרים גרמו לחור במערכת העיכול ולמצב מסכן חיים, הוחלט להעביר את התינוק לניתוח דחוף".

בניתוח שבוצע על ידי ד"ר ירון ארמון, ד"ר מייקל כוסה וד"ר אורי בליך מהמחלקה לכירורגית ילדים הוצאו 2 המגנטים האחרונים, והתברר כי הם היו במרחק של כמטר ועשרים ס"מ (לאורך המעי הדק)  אולם בשל המשיכה המגנטית נצמדו אחד לשני ובכך למעשה יצרו חור בדופן המעי וחסימה. לאחר הניתוח התינוק החלים במהירות, ושוחרר אחרי 3 ימים לביתו במצב מצוין.


פרופ' אייל שטייר (צילום: דוברות שערי צדק)

פרופ' אייל שטייר (צילום: דוברות שערי צדק)


פרופ' אייל שטייר מציין כי "מקרה זה הוא אחד מני רבים של ילדים המגיעים לשערי צדק בשל בליעת גופים זרים. ברוב המקרים הגופים עוברים במערכת העיכול ללא כל סיבוכים אולם יש מצבים בהם הגופים יכולים לגרום לנזק משמעותי. לדוגמא, בליעת בטריות שיכולת להיתקע בוושט ולגרום לנזק בלתי הפיך וגם מגנטים שיכולים לגרום לנזק כמו שנראה בילד זה. בעיקר בימים אלו, בהם יש צורך להישאר בבתים יש צורך בשמירה הדוקה על הילדים, להימנע מרכישת מגנטים מכל סוג שהוא ולהקפיד שאין חפצים קטנים בסביבות הילדים. במקרים שרואים את הילד בולע עצם זר יש להגיע מיד לבית החולים".

ד"ר ירון ארמון מוסיף: "מגנטים כדוריים נמצאים במשחקים רבים הקיימים כמעט בכל בית. לצערי, בליעת מגנטים על ידי תינוקות הינה תופעה שכיחה לעיתים שפירה אך עלולה להיות מסוכנת ביותר ואף להביא למצב מסכן חיים כפי שקרה במקרה זה שחייב התערבות ניתוחית מהירה. המגנטים עלולים ליצור חסימה ו/או התנקבות של צינור המעי ובכך עלולים לגרום לזיהום חמור ולסכנת חיים. חשוב להקפיד על הרחקת כל צעצוע מסוכן מפעוטות ובייחוד מגנטים, בטריות וחפצים חדים ובכל מקרה בו עולה חשד יש לגשת מיידית לחדר המיון".


ד"ר ירון ארמון (צילום: דוברות שערי צדק)

ד"ר ירון ארמון (צילום: דוברות שערי צדק)


 



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עופר

    שמעו עליכם דברים פחות טובים בעיתון "דה מרקר" לפני כמה ימים, שהיתה מוכרת בבית חולים מרפאה הזויה "לטיפולי מעיים" והבי"ח גם לא הכחיש, נשמע טוב לא?

  2. אתי

    שמעו לפני כמה ימים על שערי צדק שעבדו בשיתוף פעולה עם זוג שרלטנים, והבית חולים ניסה להתנער, אחלה בית חולים!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר