בתמונה, מימין פרופ ספאדי, אמיר ודר חלאילה שביצע את השתלת הכבד
(מימין) פרופ' ריפעת ספאדי, אמיר וד"ר חלאילה (צילום: דוברות הדסה)

אחרי שהתבשר כי נותרו לו שנתיים לחיות: חייו של אמיר חזן ניצלו בהדסה

כנגד כל הסיכויים - חייו של חולה בשחמת הכבד, שלפי חוות דעת רפואיות נותרו לו פחות משנתיים לחיות, ניצלו בניתוח חירום: "המלאך שהציל אותי הוא פרופ' ריפעת ספדי וצוות יחידת ההשתלות של בית החולים בראשו ד"ר עבד חלאילה"

פורסם בתאריך: 13.9.20 11:16

אמיר חזן, בן 46, נשוי ואב לשני ילדים, חלה בשנת 2011 בשחמת הכבד והפך בשנה שעברה למועמד להשתלה דחופה לאחר שהכבד שלו הפסיק לעבוד לחלוטין. לאחר שרופאים שונים ברחבי הארץ בישרו לו כי נותרו לו שנתיים בלבד לחיות, קיבל חזן בשורה מבית החולים הדסה עין כרם, בו עבר בהצלחה ניתוח השתלה שהציל את חייו.

התפנית המדהימה התרחשה בבית החולים עין כרם בו נותח חזן על ידי פרופ' ריפעת ספדי – מומחה ישראלי מוביל בתחום חקר הכבד, יו"ר החברה הישראלית לחקר הכבד ומנהל היחידות למחלות כבד בבית החולים הדסה עין כרם ובבית החולים המשפחה הקדושה בנצרת, שבדק את אמיר בטרם הניתוח ונתן לו סיכוי לחיות, בניגוד לתחזיות הקודרות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"גזרו לי גזר דין מוות", מספר בדמעות חזן, תושב דימונה, "אני חולה כבר מספר שנים והתקופה האחרונה היתה הכי קשה עבורי. לפני קצת פחות משנה המצב הרפואי שלי הדרדר, הרגשתי מאוד רע ולא הצלחתי לעמוד על הרגליים. אושפזתי בבית חולים במרכז הארץ, שם נאמר לי שהכבד שלי הפסיק לתפקד לחלוטין ושעלי לעבור השתלת כבד דחופה. רוב הרופאים היו פסימיים והסבירו לי ולמשפחתי שלא נותר עוד מה לעשות ושנשארו לי שנתיים לחיות".

"בהתחלה היינו מאוד מבולבלים, לא הבנו מה קרה ומה עושים עכשיו עם הבשורה המרה הזו", מרחיב חזן על הרגעים הקשים. "לשמחתי יש לי משפחה שעוטפת אותי והיא החליטה שהיא לא מוותרת לרגע. היא התחילה לברר יותר על הנושא ואז לראשונה שמענו על המרפאה בבית החולים הדסה עין כרם ועל המלאך שהציל אותי, פרופ' ריפעת ספדי וצוות יחידת ההשתלות של בית החולים בראשם של ד"ר עבד חלאילה וד"ר סמיר אבו גזלה".

פרופ' ספדי, מנהל היחידה למחלות כבד בהדסה, מספר כי "משפחתו של אמיר, המלווה אותו במסירות, פנתה אלינו והסבירה לנו את המצב הרפואי ממנו הוא סובל. עברנו על ההיסטוריה הרפואית שלו ועל המסמכים הרפואיים הרבים שנאספו במהלך השנים. בחנו את הנושא לעומק ואף בחנו את האפשרות לתמיכה משפחתית בו לאחר הניתוח".


המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)

המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)


"הערכה זו מאוד חשובה מאחר ומחקרים שונים ורבים – כולל כאלה שבוצעו בהדסה, מראים שתוצאות ההשתלה במטופלים עם תמיכה של ממש, מחלימים טוב יותר וזוכים לחזור לחיים בריאים יותר. אמיר היה בשלבים חמורים של שחמת הכבד – הוא סבל מאגירת נוזלים, חוסר יכולת של הכבד לנטרל רעלנים כמו האמוניה שגרמה לו לבלבול ואיטיות, שינוי התנהגות, ורעידות", מוסיף פרופ' ספדי. "לאחר הניתוח, התוצאות מההשתלה היו נפלאות ואמיר התאושש במהירות. הבלבול שלו פסק וניכר שיפור משמעותי במצבו ההכרתי, מנטלי וגם תפקודי. בני משפחתו סבבו סביבו 24/7, הם הראו מסירות אדירה וישנו לידו ליליות שלמים, מטפלים בו ללא הרף – מאז ועד עכשיו".

"כשהגענו להדסה ולראשונה פגשנו בפרופ' ספדי, אז הרגשנו שאנחנו בעצם במקום אחר. המקצועיות והחדווה זה משהו שלא ראינו קודם. כל הצוותים מכל הסקטורים היו מקצועיים ויסודיים כל כך ולשמחתנו לאחר הבדיקות אמרו לנו שהוא מתאים להשתלה. התוצאות של אמיר מהניתוח היו מורגשות מאוד מהר, הבלבול שהיה לו נעלם, הוא דיבר יותר טוב, ממש הרגשנו שאנחנו פתאום בעולם אחר", היא מרחיבה ומספרת. "אם היינו מקבלים את מה שאמרו לנו לפני שהגענו להדסה, הבן שלנו לא היה חי. כאן פגשנו ברופאים מקצועיים ואנושיים וצוות שאין שני לו, אני לא יודעת מה היה גורל משפחתנו אם לא היינו מגיעים אליהם. ד"ר עבד חלאילה וצוות ההשתלות בבית החולים ניתחו את אמיר ברגישות ובמסירות, ואנחנו מודים לכולם מכל הלב".

מרסל, אימו של אמיר מוסיפה ומספרת בהתרגשות: "אין לי מספיק מילים כדי להודות לבית החולים הדסה, הם הצילו לבן שלי את החיים. ברגע שהודיעו לנו שנותרו לו שנתיים לחיות, ראינו את השעון מתקתק לאחור ואיך לאט לאט אנחנו מאבדים את הילד שלנו. בזכות רופאים משכמם ומעלה הבן שלי היום בחיים".

פרופ' ספדי מסכם: "אני שמח בשמחת המשפחה ושמחתו של אמיר, התוצאות אצלנו היו נפלאות בזכות צוות נרחב וידיו האמונות של ד"ר עבד חלאילה שניתח אותו. ההיענות, המודעות והתמיכה מהמשפחה היו מדהימים ויש להם משקל רב בליווי ובשיקום של אמיר לאחר הניתוח. ידענו איך לגייס את כולם וכולם נתרמו להצלחת ההשתלה. הניסיון הרב שיש לצוות רב תחומי אצלנו הוא מהותי מאוד בתהליך כזה, ואני שמח על היכולת שלנו להציל חיים".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר