פרופ׳ דרור מבורך (צילום: דוברות הדסה)
פרופ׳ דרור מבורך (צילום: דוברות הדסה)

הדסה: חולי קורונה שעברו טיפול ניסיוני שוחררו בריאים

בהדסה מדווחים הערב כי חולי הנגיף, שעברו טיפול ניסיוני בתאים אנושיים שפיתח מנהל מחלקת הקורונה פרופ' דרור מבורך, שוחררו כשהם בריאים

פורסם בתאריך: 30.9.20 20:38

אור בקצה המנהרה? במרכז הרפואי הדסה מדווחים הערב, רביעי, כי חולי קורונה שעברו טיפול ניסיוני בתאים אנושיים שוחררו כשהם בריאים ושליליים לווירוס.

בהדסה מסבירים כי הטיפול, המבוסס על תאים אנושיים שנתרמים מאנשים בריאים, פותח בהדסה בשיתוף עם חברת "אנלייבקס", "וכיום היא הניסוי הקליני הראשון בעולם בחולי קורונה", מוסרים בהדסה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


היום שוחרר לביתו החולה החמישי מבין החולים הקשים והקריטיים, שקיבל טיפול חדשני במסגרת ניסוי קליני ראשון בעולם בטיפול בתאים אנושיים הנלקחים מתורם בריא.

בהדסה מציינים כי החולים שטופלו היו במצב קשה וקריטי, "הם טופלו בבית החולים הדסה עין כרם תחת ניסוי קליני בתרופה חדשנית, אלוסטרה, שפותחה בהדסה בשיתוף עם חברת הביוטכנולוגיה אנלייבקס תרפיוטיקס. כל חמשת החולים שוחררו בריאים מבית החולים לאחר הטיפול בממוצע חמישה-שישה ימים לאחר קבלת התרופה, וכולם היו שליליים לווירוס הקורונה ביום השחרור".

הטיפול פותח על בסיס מחקריו של פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקה פנימית ומחלקת קורונה בהדסה, שנוסה בהצלחה בעבר בעשרה חולי ספסיס (אלח דם), הנחשבת למחלה קשה שכיום אין לה תרופה. "אלוסטרה מיועדת לטיפול במגוון רחב של מקרים שבהם יש פעילות יתר של מערכת החיסון, מה שמוביל לעלייה בהפרשות של חלבונים", מסביר פרופ' מבורך, "על ידי תאים של מערכת החיסון –הנקראים ציטוקינים וגורמים לסערה ציטוקינית. פעילותה מתבצעת על ידי טיפול בתאים שנלקחים מתורם בריא והינדוסם במעבדה באופן שירסנו עם הזרקתם לגוף החולה את הדלקת או סערת הציטוקנים הפוגעת מאוד בחולים".

הניסוי בחולי קורונה נערך תחת אישור ועדת הלסינקי של משרד הבריאות, והחוקר הראשי בניסוי היה פרופ' ואן הירדן, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ בביה"ח הדסה עין כרם.

מחברת אנלייבקס נמסר: "אנו שמחים שהחולים במצב קשה וקריטי החלימו בעקבות הטיפול באלוסטרה".


מחלקת הקורונה החדשה בהדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)

מחלקת הקורונה החדשה שנפתחה השבוע בהדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)


מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין: "למרות המלחמה מסביב ולצד היערכות אינטנסיבית לקליטת המספרים ההולכים ועולים של החולים הקשים, ממשיכה הדסה לחדש ולהוביל את פריצות הדרך בטיפול בחולי הקורונה הללו ושמחים שתרופה שפותחה במחקר בין כותלי בית החולים שלנו אכן מראה פוטנציאל טיפולי בחולים אלו. אני תקווה שגם אלה שחייבים לעשות את שלהם בתחום התקציב והתזרים של המערכת האשפוזית במדינה, יתעוררו סוף סוף ויסייעו לנו לעזור לציבור בשעה זאת".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אין כמו הדסה

    אם זה הוכח אז למה מחכים- שהממשלה תיתן את כל המשאבים לחיסון

  2. נמרוד

    הדסה, במקצוענות, ללא התלהמות, בשקט ובתכליתיות – פועלת, וגם מצליחה, מדי פעם.
    אין שום סיכוי שיחול שינוי בעמדת משרד הבריאות. ובעקר – אין שום סיכוי לשינוי תקציבי. הניהול עלוב, חובבני, לא תכליתי, ורק על פי לחצים. פוליטיים, בדרך כלל. המנהיגות בלתי כשירה, ולכן מדינת ישראל בבור עמוק. למי שלא מבין: המנהיגות כיום מרוכזת באיש אחד – זה לא תמיד היה כך וזה לא אמור להיות כך – והאיש הזה נכשל. כשלון אדיר. פרט לנושא אחד: בגרירת ציבור גדול לצידו. ועל זה אמר שלום חנוך: הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר