פריחת חצבת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE|)
פריחת חצבת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE|)

דיסאינפורמציה סביב חיסוני החצבת בעיר; בלבול מיותר בקופות החולים

תושבי העיר שפנו לקופות החולים כדי להתחסן נענו כי אין במרפאות חיסונים. במשרד הבריאות מדגישים כי אין מחסור בחיסונים לחצבת, וכי הם ניתנים רק במרפאות של "למטייל"

פורסם בתאריך: 12.6.17 11:59

בעקבות התפרצות מחלת החצבת בעיר, עליה דווח באתר "כל העיר" בשבוע שעבר, ישנו בלבול רב בקרב תושבי העיר, אשר פנו למרפאות קופות החולים וגילו כי לא מתבצעים בהן חיסונים נגד חצבת.

 

כזכור, בשבוע שעבר התגלו חמישה מקרי חצבת בירושלים, אשר הצטרפו להתפרצות חצבת גם במדינות שונות באירופה. בעקבות התפרצות החצבת באירופה הוציא משרד הבריאות הנחייה לנוסעים לשבע מדינות – רומניה, איטליה, צרפת, גרמניה, פולין, בלגיה ואוקראינה – לוודא כי הם מחוסנים לפני יציאת מהארץ.

יצוין כי מחלת החצבת נגרמת על ידי נגיף החצבת והיא מועברת על ידי שיעול, עיטוש או מגע עם הפרשות ליחה. מחלת החצבת הינה מדבקת מאוד ולאדם שאינו מחוסן ונחשף לחולה ישנם 90 אחוז להידבק. הדרך להימנע מהידבקות במחלה הינה על ידי חיסונים.

אולם, כאמור, לטענת חלק מתושבי העיר שפנו בשבוע האחרון לקופות החולים וביקשו להתחסן, הם נענו כי אין במרפאות חיסונים, מה שהוביל לחששות מכך שאזלו החיסונים.

"מפניות שהגיעו למוקד שלנו אנחנו מבינים שיש דיסאינפורמציה סביב חיסוני החצבת", נמסר ממכבי שירותי בריאות.

משרד הבריאות מבקש להרגיע את החששות ומדגיש כי "אין מחסור בחיסוני חצבת". כמו כן, במשרד הבריאות מסבירים כי את החיסונים נגד חצבת ניתן לקבל במרפאות "למטייל", כשלצורך קבלת החיסון יש להצטייד בפנקס חיסונים.

פריחת חצבת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיבINGIMAGE|)

פריחת חצבת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיבINGIMAGE|)

 

זאת ועוד, במשרד הבריאות מבקשים לחדד את ההנחיות ואת פלחי האוכלוסייה שצריכים להתחסן:

מי שנולד לפני שנת 1957 נחשב למחוסן באופן טבעי ולכן אינו צריך לקבל חיסון.

ילידי 1966-1957 נחשבים למי שאינם מחוסנים למרות שחלקם הגדול היה מחוסן באופן טבעי. משרד הבריאות ממליץ להתחסן רק במידה והתקיימה חשיפה לחצבת.

ילידי 1977-1967 נחשבים מחוסנים ב־95 אחוז. משרד הבריאות ממליץ להתחסן במנה אחת, רק במידה והתקיימה חשיפה לחצבת. באותן השנים, ניתנה מנת חיסון אחת בישראל.

לילידי 1978 ואילך, ניתנו 2 מנות חיסון לחצבת ולכן הם נחשבים מחוסנים. משרד הבריאות קובע כי כאשר מתקיימת חשיפה לחצבת, יש לבדוק האם האדם מחוסן לפי שגרת החיסונים ולהשלימם בהתאם לצורך.

תינוקות בגיל שנה מקבלים חיסון ראשון בטיפות חלב, ולאחר מכן, בגיל שש מנה שנייה.

בנוסף, באשר להנחיות לנוסעים לאותן שבע מדינות באירופה, במשרד הבריאות מציינים כי מומלץ לנוסעים לאותן מדינות לבדוק האם הם מחוסנים לחצבת, ובמידה ולא, להתחסן.

במשרד הבריאות מדגישים כי אין המלצה שלא לנסוע לאותן מדינות גם למי שאינו מחוסן כנגד חצבת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר