חצבת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב)
חצבת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב)

"הדרך היחידה להימנע מהידבקות בחצבת בעיר היא חיסון"

בעקבות התגלות של חמישה מקרי חצבת בירושלים - אורלי צור, אחות מחוזית בקופת חולים מאוחדת, מספרת על הסימפטומים, על הסיבוכים ומה עושים אם נדבקים

פורסם בתאריך: 8.6.17 09:29

השבוע התגלו חמישה מקרי חצבת בירושלים. משרד הבריאות דיווח על התפרצות המקרים במזרח העיר בקרב נשים בגילאים 20- 40. גם במדינות באירופה נתגלו מקרים של חצבת, ומשרד הבריאות ממליץ למי שנוסע אליהן לוודא שהוא מחוסן.

אורלי צור, אחות מחוזית קופת חולים מאוחדת, מספרת על הסימפטומים: "חצבת היא מחלה שנגרמת כתוצאה מווירוס. הנגיף עובר דרך מערכת הנשימה ומאוד קשה להימנע באופן יזום. קשה לדעת שנדבקים כיוון שזמן הדגירה הוא בדרך כלל בין 10 ל- 14 ימים, ורק אחר כך מתחילה להתפתח נזלת, חום ושיעול, דלקת עיניים. אחרי הסימפטומים הראשונים מופיעה גם פריחה מהראש אל הצוואר שמכסה בהדרגה את כל הגוף. אחת הבעיות המרכזיות של החצבת זה הסיבוכים ממנה. יכולים היות סיבוכים שכיחים כמו דלקת באוזן או דלקת ריאות, דלקת מוח אבל בעיקר הסיבוכים יכולים להיות נשימתיים והם סיבוכים קשים. לפעמים פגיעה של דלקת מוח יכולה לעשות נזק בלתי ההפיך במערכת העצבים".

 

אורלי צור (צילום: באדיבות מאוחדת)

אורלי צור (צילום: באדיבות מאוחדת)

 

איך ניתן להימנע מהידבקות?

"הדרך היחידה להימנע מהידבקות בחצבת בעיר היא חיסון. ילדים מקבלים את החיסון בגיל שנה ולאחר מכן בגיל שש".

איך מאבחנים את המחלה?

"אדם מן השורה לא יכול לבצע אבחנה לעצמו. צריך ללכת להיבדק אצל רופא".

 

חצבת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב)

חצבת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב)

מי נמצא בקבוצת סיכון?

"מי שלא חוסן, תינוקות מתחת לגיל שנה שעדיין לא חוסנו. ואנשים עם מחלות שמדכאות את מערכת החיסון שגם אי אפשר לתת להם את החיסון כיוון שזה חיסון חי מוחלש, שנותן תופעות לוואי, וגם לא חולים אונקולוגיים ונשים בהיריון. לנשים לפני תקופת הפריון מומלץ לבדוק אם הן מחוסנות, ובמידה ולא לחסן. אם עדיין יש נשים שלא חוסנו לפני הלידה אנחנו מחסנים דבר ראשון אחרי הלידה".

 

***

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר