הפגנת ההורים והילדים בכניסה לעיר, השבוע (צילום יח"צ)
הפגנת ההורים והילדים בכניסה לעיר, השבוע (צילום יח"צ)

משבר הדסה: האם הליך הגישור יסתיים בעשן לבן?

אחרי שבוע מטלטל שבו נרשמה סערה בבג"ץ וההורים הפגינו עם ילדיהם החולים בסרטן וחסמו את הכניסה לעיר, הצדדים נכנסו להליך גישור

פורסם בתאריך: 29.6.17 13:55

ביום רביעי החל בהוראת בג"ץ הליך הגישור בין ההורים שילדיהם חולים בסרטן והיו מטופלים במחלקה ההמטו-אונוקלוגית בהדסה ורופאי המחלקה לבין הנהלת הדסה. בראש ההליך עומד השופט בדימוס אליקים רובינשטיין. בינתיים ההורים מעדכנים כי שר האוצר משה כחלון הביע את הסכמתו להצטרף לצוות הגישור.

 

"השופט רובינשטיין היה קשוב לטענתנו", מסרו ההורים ביום רביעי, "רובינשטיין ביקש מאיתנו להפסיק את שביתת הרעב כמחווה לתהליך הגישור. הודינו לשופט על בקשתו והשבנו כי אנו מעריכים מאד את דאגתו לשלומנו, אך עדכנו אותו שנמתין עם ההחלטה על הפסקת שביתת הרעב, מתוך תקווה שכל הצדדים יעשו מחוות של רצון טוב, להגיע להסכם שיוביל לסיום המשבר. במידה ונתרשם שהמצב כזה נשמח לסיים את שביתת הרעב". ביום חמישי החליטו ההורים להפסיק את שביתת הרעב, וזאת בעקבות פנייתו של השופט רובינשטיין.

כזכור, ביום שלישי, בדיון בבג"ץ, השופטים קבעו כי על ההורים והרופאים להתחיל בהליך גישור מול הדסה. בית החולים הדסה, ובראשו המנכ"ל פרופ' זאב רוטשטיין, הודיע כי הוא מוכן להתחיל בהליך, מנגד ההורים והרופאים הביעו את הסתייגותם. יש לציין כי פרופ' רוטשטיין ספג עם כניסתו לדיון קריאות מההורים לילדים במחלקה.

 

הפגנת ההורים והילדים בכניסה לעיר, השבוע (צילום יח"צ)

הפגנת ההורים והילדים בכניסה לעיר, השבוע (צילום יח"צ)

 

ביום רביעי הפגינו ההורים בכניסה לעיר, מתחת לגשר המיתרים, ובין השאר חסמו את האזור עם מיטות אשפוז. כוחות של משטרה הגיעו למקום על מנת לכוון את התנועה ולהזיז את המפגינים. ההורים קראו לשר הבריאות: "ליצמן תתעורר, ילדינו לא הפקר". ראשי מאבק ההורים ציינו כי "ערכנו צעדת מחאה כיוון שהתאכזבנו מהחלטת שופטי בג"ץ. כולנו תקווה שהגישור של השופט רובינשטיין אכן יביא פתרון בהול, אבל עד שלא נראה בפועל שיש פתרון שיאפשר לרופאים המסורים שלנו להמשיך לטפל בילדים שלנו בעיר ירושלים לא נפסיק לשבות רעב ונמשיך בצעדי המחאה שלנו".

 

בית חולים שדה בגן סאקר (צילום: באדיבות ההורים)

בית חולים שדה בגן סאקר (צילום: באדיבות ההורים)

 

אורי יקיר, אבא של עדי אמר: "נכבד את החלטת בג"ץ, בתקווה שהגישור של השופט רובינשטיין אכן יביא פתרון בהול, עוד לפני שבת, לסוגיה המרכזית: שהרופאים המסורים ימשיכו לטפל בילדים שלנו בעיר ירושלים. אנחנו מוכנים להתייצב לגישור מרגע זה עד שיעלה עשן לבן".

מנגד, פרופ׳ איתן כרם, מנהל אגף הילדים בהדסה, ציין וטען השבוע כי "זו אחת התקופות הקשות שהיו לי בחיים. לראות ילדים חולי סרטן שנמצאים במהלך טיפול כימותרפי, והרופאים המוכרים שלהם עזבו, לראות את העיניים של הילדים ושל ההורים, היה לי קשה. בשלב מוקדם הובן בהדסה שוינטראוב נעול על מעבר לשערי צדק, ומרגע שקיבל את ההחלטה – הוא פשוט חתר כל הזמן לבצע אותה. לפי המוסר הרפואי שלי, רופא לא נוטש חולה. לא משנה מהן המחלוקות של מנהל המחלקה והרופאים עם הנהלת בית החולים, לא קמים ועוזבים ילדים במצב כזה. הדרך שבה נעשה כל התהליך מזעזעת אותי, האופי של הקמפיין, עם התקפות אישיות על שר הבריאות יעקב ליצמן, הצעקות בבית המשפט והטחת 'רוצח' בפני מנכ"ל הדסה, אין גבול? אנו חוזרים ואומרים שלרופאים יש מקום בהדסה, הם צריכים לחזור ולממש את הבטחתם לילדים החולים – לטפל בהם ולהילחם על חייהם".

 

***

וידאו – משבר הדסה: ההורים הוילדים חסמו את הכניסה לעיר 

משבר הדסה: חלק מההורים פתחו בשביתת רעב 
בית חולים שדה מאולתר בגן סאקר
"עכשיו הילדים שלנו צריכים להסתגל לרופאים חדשים" 

***

 

משבר הדסה פרץ, כזכור, לאחר שרופאי המחלקה ההמטו-אונוקלוגית, בראשם פרופ' מיקי וינטראוב, התפטרו לאחר שלטענתם פרופ' רוטשטיין ביקש לאחד את מחלקות השתלות מח עצם ילדים עם מבוגרים, מהלך שלטענתם עלול לסכן את הילדים המטופלים. הרופאים, כאמור, התפטרו בתחילת החודש ולאחר מכן הם הקימו יחד עם ההורים והילדים שהיו מטופלים במחלקה בית חולים שדה מאולתר בגן סאקר. בהנהלת הדסה הביאו רופאים מבתי חולים אחרים ברחבי הארץ. מנגד, הרופאים וההורים החלו להיאבק לפתיחת מחלקה המטו-אונוקלוגית בשערי צדק. במהלך השבועות האחרונים הגיעו לאוהל המחאה בגן סאקר תומכים רבים מרחבי העיר, בין השאר ביקרה במקום גם רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. בהמשך נפגשו ההורים עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר