משבר הדסה - ההורים והילדים מפגינים בכניסה לעיר
משבר הדסה - ההורים והילדים מפגינים בכניסה לעיר

וידאו: משבר הדסה – ההורים וילדיהם חסמו את הכניסה לעיר

ההורים שממשיכים במאבקם, חסמו את אזור גשר המיתרים באמצעות מיטות אשפוז, וקראו לשר הבריאות: "ליצמן תתעורר, ילדינו לא הפקר"

פורסם בתאריך: 27.6.17 18:49

 ילדים חולי סרטן והוריהם הפגינו הערב (ג') בכניסה לירושלים, מתחת לגשר המיתרים, וחסמו את האזור באמצעות מיטות אשפוז. כוחות של משטרה הגיעו למקום על מנת לכוון את התנועה ולהזיז את המפגינים.

 

ההורים וילדיהם הפגינו לאחר הסערה שהתחוללה הבוקר (ג') בדיון בבג"ץ, במהלכו השופטים קבעו כי עליהם ועל הרופאים להתחיל בהליך גישור מול הדסה. לפי ההצעה השופט בדימוס אליקים רובינשטיין יעמוד בהליך הגישור שיחל מחר, רביעי. בית החולים הדסה הודיע כי הוא מוכן להתחיל בהליך, מנגד ההורים והרופאים הביעו את הסתייגותם. מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין ספג עם כניסתו לדיון קריאות מההורים לילדים במחלקה.
בית חולים שדה בגן סאקר (צילום: באדיבות ההורים)

בית חולים שדה בגן סאקר (צילום: באדיבות ההורים)

 

במהלך ההפגנה קראו ההורים לשר הבריאות: "ליצמן תתעורר, ילדינו לא הפקר". ראשי מאבק ההורים מציינים כי "הערב ערכנו צעדת מחאה כיוון שהתאכזבנו מהחלטת שופטי בג"ץ היום. כולנו תקוה שהגישור של השופט רובינשטיין אכן יביא פתרון בהול, אבל עד שלא נראה בפועל שיש פתרון שיאפשר לרופאים המסורים שלנו להמשיך לטפל בילדים שלנו בעיר ירושלים לא נפסיק לשבות רעב ונמשיך בצעדי המחאה שלנו".
אורי יקיר, אבא של עדי אמר היום: "נכבד את החלטת בג"ץ, בתקווה שהגישור של השופט רובינשטיין אכן יביא פתרון בהול, עוד לפני שבת, לסוגיה המרכזית: שהרופאים המסורים ימשיכו לטפל בילדים שלנו בעיר ירושלים. אנחנו מוכנים להתייצב לגישור מרגע זה עד שיעלה עשן לבן. אנו מבקשים התייחסות בהולה של השופט רובינשטיין עוד היום. בלי כל דחיות. בג"ץ יכול היה לקבל החלטה זו כבר לפני מספר שבועות וחבל שהתמהמה".
ההורים ממשיכים להיאבק לפתיחת מחלקה המטו-אונוקלוגית במרכז הרפואי שערי צדק. כזכור, בתחילת החודש הקימו ההורים בית חולים שדה מאולתר בגן סאקר, שם מטפלים רופאי המחלקה שהתפטרו, בראשם פרופ' מיקי וינטראוב, בילדים. עוד השבוע – חלק מההורים פתחו בשביתת רעב.
***
משבר הדסה: חלק מההורים פתחו בשביתת רעב 
בית חולים שדה מאולתר בגן סאקר
"עכשיו הילדים שלנו צריכים להסתגל לרופאים חדשים" 
***

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר