מ"מ מנכ"ל פרופ' יורם וייס, מנכ"ל שערי צדק פרופ' עופר מרין (צילומים: אבי חיון, הרברט בישקו)
מ"מ מנכ"ל פרופ' יורם וייס, מנכ"ל שערי צדק פרופ' עופר מרין (צילומים: אבי חיון, הרברט בישקו)

מנכ"ל שערי צדק פרופ' עופר מרין: "לא נקבל עוד חולי קורונה"

במסיבת עיתונאים שקיימו מנהלי בתי החולים הציבוריים הערב מול משרד הבריאות, הוסיף פרופ' עופר מרין: "אני מתבייש לעמוד פה כפושט יד; הגענו למצוקה אמיתית"

פורסם בתאריך: 22.8.21 15:45

עדכון אחרון: 22.8.21 19:12

במסיבת העיתונאים שהתקיימה הערב (ראשון) מול משרד הבריאות, הכריזו מנהלי בתי החולים הציבוריים על החרפת המאבק שלהם לתקצוב שוויוני עם זה שמקבלים בתי החולים הממשלתיים. במסיבת העיתונאים הכריזו מנהלי שבעה בתי החולים, בהם גם פרופ' עופר מרין מנכ"ל שערי צדק ופרופ' יורם וייס מנכ"ל הדסה, כי הם יפסיקו לקבל חולי קורונה חדשים וכי בהמשך השבוע, אם לא יימצא פתרון מיידי, הם יעברו לפעול במתכונת שבת.

כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", מנהלי בתי החולים הציבוריים טוענים כי ההסכמים שנחתמו איתם בחודש מרץ האחרון הופרו ועל כן הם מחריפים את מאבקם לקבלת תקצוב שווה לזה שמקבלים בתי החולים הממשלתיים. לטענת מנהלי בתי החולים, אין להם אמצעים לנהל את הטיפול במגפת הקורונה. יצוין כי במסיבת העיתונאים נכחו גם שר הבריאות ניצן הורבויץ ומנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש, אשר קראו למנהלי בתי החולים שלא לנקוט בעיצומים אלא לדון איתם בנושא.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


פרופ' מרין אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו ניצבים כאן חודשים מספר לאחר שחתמנו הסכם עם משרדי האוצר והבריאות, וההסכם הזה הופר. יושבים פה שבעה מנהלי בתי חולים שעברו ארבעה גלי קורונה, אנחנו עובדים יום וליל, שבעה ימים בשבוע, בשביל להציל את מדינת ישראל, את הערים הכי אדומות. שנה וחצי אנחנו מפעילים את העובדים שלנו יום ולילה כדי להציל את המדינה. אני מתבייש לעמוד פה כפושט יד".

עוד הוסיף פרופ' מרין: "רוב התקציבים שמועברים, אפשר לקרוא בדו"ח מבקר המדינה, עוברים ישירות ממשרד הבריאות לבתי החולים הממשלתיים. חלוקת העוגה – חלוקת התקצוב של בתי החולים – אינה שוויונית. המחאה שלנו מתקיימת שנים רבות. מאז תחילת הקורונה הגענו למצוקה יום יומית אמתית, והיא על חלוקה שוויונית של המשאבים".

מרין הוסיף ודיבר על ההסכם שנחתם בחודש מרץ והסביר כי "זה היה בשיא הגל השלישי ורצינו לחזור להיות עם הצוותים שלנו ולכן חתמנו על ההסכם. אבל ההסכם לא מכובד, והדבר הזה הביא אותנו למשמעות אמתית שאנחנו לא יכולים לטפל בחולים החל מהשבוע. יש נושא שהוא ארוך טווח של תקצוב, בתקציב המדינה החל משנת 2022. גם פה משרד הבריאות הוסיף חטא על פשע, והחליט לבד איך הוא רוצה לתקצב את בתי החולים ללא כל דיון איתנו. לכן אנחנו קודם כל מתמקדים בכאן ועכשיו, ביכולת של שבעת בתי החולים להמשיך לטפל מחר בבוקר במטופלים שלנו. זה הדבר המידי שאנחנו נאבקים עליו עכשיו".


מוקדם יותר, כפי שפורסם ב"כל העיר", בהזמנה ששיגרו מנהלי בתי החולים לתקשורת, נטען כי "הגענו לקצה גבול היכולת, משרדי האוצר והבריאות הפקירו אותנו בשיא משבר הקורונה", כך אמרו הבוקר מנהלי שבע בתי החולים הציבוריים בישראל, בהם גם המרכז הרפואי הדסה והמרכז הרפואי שערי צדק.

בשל הטענות הקשות והכעס הגדול כנגד מדיניות הממשלה, יקיימו הערב (18:00) שבעה מנהלי בתי החולים הציבוריים מסיבת עיתונים מול משרד הבריאות בירושלים, שבה הם צפויים להודיע על נקיטת צעדים דרמטיים וכמו כן על חידוש המחאה הציבורית.

תקוותם של מנהלי בתי החולים הציבוריים היא שהקול אותו הם משמיעים יישמע, ואם לא יקרה כן, הם סבורים שמחאה ציבורית רחבת היקף בוודאי תוכל להניע תהליכים שונים בתוך הממשלה החדש.

״הגענו למשבר הקשה ביותר בתולדותינו", מוסרים מנהלי בתי החולים הציבוריים. "אנו זועקים כבר שבועות לשרי הבריאות והאוצר שאין לנו יכולת להכיל את גל הקורונה הנוכחי. כל שנותר לנו הוא לזעוק ברחובות. ההסכם עליו חתמנו אינו ממומש, אין פתרון לשנה הבאה, אין לנו יכולת לשלם לספקים ונשאר לנו חמצן למספר ימים בלבד לפני קריסה. אי אפשר להילחם בקורונה ובניתוק של משרדי האוצר והבריאות במקביל״.

כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", המאבק של מנהלי בתי החולים הציבוריים החל כבר בחודש ינואר האחרון, אז העלו המנהלים טענות קשות כנגד ההתנהלות של משרד האוצר ושל שר האוצר ישראל כץ. מנהלי בתי החולים קיוו כי דברים ישתנו תחת כהונת הממשלה הנוכחית, אך כעת הם נוכחים לדעת שלא כך הדבר ועל כן הם מחדשים את המאבק ואולי אף יחריפו אותו.



כפי שפורסם ב"כל העיר", מנהלי בתי החולים הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ושלושת בתי החולים בנצרת – האנגלי, הצרפתי והמשפחה הקדושה, עומדים על סף קריסה כלכלית, לטענתם בשל אפליה תקציבית מול בתי החולים הממשלתיים. מנהלי בתי החולים כבר טענו אי אז בחודש ינואר שהם יעברו למתכונת חירום ולא יינתנו לקהל הרחב טיפולים שאינם דחופים.

לפני כשלושה שבועות, לאחר שלטענת מנהלי בתי החולים הציבוריים, ההסכם שנחתם איתם לא קוים, הם חידשו את קריאתם לממשלה לדאוג להם לתקציבים ולהשוות את התנאים לאלו שמקבלים בתי החולים הממשלתיים. כעת, לאחר שהקריאה הזו לא זכתה למענה – החליטו, כאמור, מנהלי בתי החולים להחיות מחדש את המחאה ואף להחריפה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר