הפגנת הרופאים מול משרד הבריאות (צילום: דוברות הדסה)
הפגנת הרופאים מול משרד הבריאות (צילום: דוברות הדסה)

מאות רופאים משערי צדק ומהדסה בהפגנת מחאה: "מחדל חמור של משרד הבריאות"

רופאי בתי החולים הציבוריים, בהם המרכזים הרפואיים הדסה ושערי צדק, צפויים להפגין במחאה על קריסת בתי החולים: "מחדל חריף של משרד הבריאות שפוגע בתפקוד בתי החולים". מנכ"ל הדסה פרופ' יורם וייס הדגיש הבוקר כי "נלחמים על הדסה כבית חולים ציבורי"

פורסם בתאריך: 29.8.21 07:57

עדכון אחרון: 29.8.21 00:00

***עדכון 11:47***

מאות רופאים מהמרכזים הרפואיים הדסה ושערי צדק מתאספים בשעה זאת ברחבת משרד הבריאות לקראת הפגנת הענק במחאה על קריסת בתי החולים הציבוריים. לטענת רופאי שערי צדק והדסה, שביחד איתם מפגינים גם רופאים מ-5 בתי החולים הציבוריים הנוספים (לניאדו, מעייני הישועה ו-3 בתי החולים בנצרת), משרד הבריאות מתעלם מהמשבר אליו נקלעו בתי החולים ואינו נותן מענק מספיק ותמיכה מול משרד האוצר.


הפגנת הרופאים מול משרד הבריאות (צילום: דוברות הדסה)

הפגנת הרופאים מול משרד הבריאות (צילום: דוברות הדסה)


ההפגנה, כפי שפורסם מוקדם יותר הבוקר ב"כל העיר", מתקיימת ימים בודדים אחרי שבתי החולים הציבוריים עברו לפעול במתכונת מצומצמת. ההפגנה שמתקיימת בשעה זו נועדה כדי להגביר את הלחץ על משרד הבריאות.

״שיתוף הפעולה של משרד הבריאות ושר הבריאות עם שיטת הטפטוף וההרעבה – מביש ומבזה את מערכת הבריאות בשיא משבר הקורונה", מדגישים ראשי מטה המאבק של בתי החולים הציבוריים. "זהו מחדל חריף של משרד הבריאות שפוגע בתפקוד בתי החולים. בלי תקציב מוגדר וברור אי אפשר לרכוש ציוד, לגייס רופאים ואחיות, או לנהל בית חולים״.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


בבתי החולים הציבוריים מדגישים כי "העבודה במתכונת חירום תימשך ללא הגבלה עד ליישום מלא של ההסכם שנחתם מול מנהלי בתי החולים".

בתוך כך, הבוקר התקיימה בהדסה שיחת עדכון ותדרוך שבה השתתפו מנכ"ל הדסה בפועל פרופ' יורם וייס ומנהלי המחלקות והאגפים. בשיחה הדגיש פרופ' וייס כי ״אנחנו נלחמים על הדסה כבית חולים ציבורי, המבקש רק להמשיך ולהעניק לתושבי ירושלים וישראל כולה את מיטב הטיפולים והשירותים – כפי שהיה עד היום. אנו לא מבקשים נדבות אלא חלוקת משאבים הוגנת לאחר עשרות שנים של תקצוב מעוות וחסר שוויון במערכת הבריאות, כלפי בתי החולים הציבוריים ואת זה נבהיר גם היום״.

כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", ביום שני שעבר הפסיקו בהדסה ובשערי צדק (כמו גם ב-5 בתי החולים הציבוריים האחרים) לקבל חולי קורונה חדשים. בהמשך, ביום רביעי, עברו בתי החולים הציבוריים לפעול במתכונת חירום. ביום רביעי אף התקיימה מחאה בהדסה עין כרם, שם קראו עובדי בית החולים: "די לנצל את החמלה שלנו. אנחנו מבקשים את הכסף בזכות".

מנכ"ל הדסה פרופ' יורם וייס: "עצוב לי לראות את כולם עומדים פה ולא במחלקות מטפלים בחולים. זה בית החולים שטופלו בו מספר החולים הגדול ביותר של חולי קורונה. לצערי משרד הבריאות והאוצר לא דואגים לתקצב אותנו. אנחנו לא מבקשים להפוך לבית חולים ממשלתי, אלא לקבל תקצוב כדי לטפל בחולים".

כאמור, בתי החולים הציבוריים, בראשות שערי צדק והדסה, מוחים בעיקר על כך שההסכם שנחתם בינם לבין משרדי הבריאות והאוצר בחודש ינואר האחרון לא מכובד. על פי ההסכם, בתי החולים היו אמורים לקבל בכל חודש 105 מיליון שקל לצורך פעילותם ולרכישת ציוד דחוף ותרופות. ההסכם היה אמור להעניק לבתי החולים ודאות תקציבית, אולם הם טוענים כי משרד האוצר אינו עומד בהסכם, כשהטענות נגד משרד הבריאות הן על כך שהוא מתעלם מהמצוקה שבה הם שרויים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מפגינים?

    כל הבעיות ידועות כבר שנים, תומך בכל ההפגנות ובטענות שבתח החולים לא מקבלים מספיק.
    אבל רק רגע… אנחנו לא בעיצומה של מגיפה שהורגת את כולנו?
    נותרו שתי אופציות:
    או שהמצב לא כזה נורא כמו שמספרים לנו..אחרת לאיזה רופא נורמטיבי יש זמן לצאת להפגין?
    או שאתם נכבדיי הרופאים איבדתם כל היגיון ושכחתם מהו תפקידכם.
    קדימה תתחילו לשפוך את האמת כי הציבור כבר מחפש אותה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר