ד"ר יעל רימון (צילום: מאוחדת ירושלים)
ד"ר יעל רימון (צילום: מאוחדת ירושלים)

"היה למטופל נס כפול" – תושב העיר עבר התקף לב, חייו ניצלו במלר"ד של מאוחדת

כשבועיים לפני חתונת בנו, הגיע תושב ירושלים בן 57 למרכז לרפואה דחופה של מאוחדת והתלונן על כאבים בחזה. בדעיבד התברר שההגעה למלר"ד היא זו שהצילה את חייו ואפשרה לו לחגוג עם בנו ומשפחתו את החתונה

פורסם בתאריך: 19.12.23 15:15

למרכז לרפואה דחופה של קופת חולים מאוחדת במרכז העיר הגיע בשבוע שעבר גבר בן 57 והתלונן על כאבים חזקים בחזה. במבט ראשוני, לא ניתן היה להעריך את הדרמה שתתחולל דקות ספורות מאוחר יותר.

הצוות במלר"ד הוביל את המטופל ביחד עם אשתו לחדר הטיפולים, שם הוא עבר בדיקת א.ק.ג. "על פי תוצאות הבדיקה וההתנהגות של המטופל הבנתי שהוא נמצא בתוך אירוע לבבי ושהוא זקוק לסיוע מציל חיים", משתפת ד"ר יעל רימון, מומחית לרפואת פנימית במאוחדת, שמוסיפה: "במהלך הטיפול הוא התמוטט, איבד את הכרתו והיה ללא דופק. באופן מיידי התחלתי לבצע החייאה ועיסוי לבבי".

הצוותים הנוספים במלר"ד הצטרפו במהירות לסייע לד"ר רימון במאמצי ההחייאה, ובמקביל הגיעו גם צוותים של מד"א, טיפול נמרץ, ואיחוד הצלה. לאחר כ-20 דקות של החייאה ממושכת שכללה גם מספר שוקים חשמליים לגופו, התייצב מצבו של מטופל וחזר לו הדופק. הוא פונה במצב יציב למרכז הרפואי שערי צדק, שם עבר צנתור חירום וחייו ניצלו.

"היה למטופל נס כפול", אומרת ד"ר רימון שמסבירה: "בפעם הראשונה, שההתקף קרה במרכז לרפואה דחופה ולא באמצע הרחוב ובפעם השנייה, שההחייאה הצליחה לאחר דקות ארוכות והדופק חזר. זה לא דבר שמובן מאליו".

 

 

 

במהלך השבוע, לאחר שהמטופל התאושש מהאירוע ומהצנתור, הגיעה משפחתו למרל"ד והודתה לצוות שהציל את חייו, וכך גם אפשר לו הלכה למעשה להשתתף בחתונת בנו.

מנהלת המלר"ד בירושלים דנה בר-און: "זאת תחושת סיפוק אדירה לדעת שהצלחנו להציל חיי אדם. אני מלאת גאווה והערכה רבה לצוות המלר"ד שפעל במקצועיות, ביעילות רבה ובשיתוף פעולה מלא לכל אורך האירוע. אני שמחה שהמקרה הסתיים עם סוף טוב והתרגשנו כולנו לפגוש את המשפחה שהגיעה להוקיר תודה לכל הצוות".

תומר זקן, ראש תחום רפואה דחופה מאוחדת במחוז ירושלים, מסכם: "המלר"ד הוא מרכז רפואי ייחודי מסוגו בירושלים, הממלא תפקיד חיוני וחשוב בקידום הרפואה הקהילתית בעיר ומעניק למבוטחי מאוחדת מגוון רחב של שירותים רפואיים דחופים סביב השעון, בכל ימות השנה . השירותים הרפואיים במלר"ד ניתנים באמצעות מומחים בכירים במספר תחומים ועם מכשור טכנולוגי חדיש ומתקדם. הנהלת מאוחדת הציבה רף גבוה לטיפול רפואי מיוני איכותי למבוטחיה בתחום הרפואה הדחופה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר