בני הזוג פומפאו בעת תרומת הדם עם מנכ״ל הדסה, פרופ׳ יורם וייס
בני הזוג פומפאו בעת תרומת הדם עם פרופ׳ יורם וייס (צילום: אבי חיון)

"הרגשה נהדרת לתרום דם בדיוק כאן, במחשבה שהוא עשוי להציל חייל בצה"ל"

מייק פומפאו, מזכיר המדינה האמריקאי לשעבר ולפני כן ראש ה-CIA, ורעייתו סוזאן הגיעו היום, רביעי, לביקור במרכז השיקום החדש ע"ש גנדל בהדסה הר הצופים, במהלכו אף תרמו דם וקיימו מפגש עם ראשי המרכז הרפואי

פורסם בתאריך: 14.2.24 17:50

מייק פומפאו, אשר כיהן כמזכיר המדינה של ארצות הברית בשנים 2018-2021 ולפני כן כראש ה-CIA, הגיע היום, רביעי, 14.2, עם רעייתו סוזאן אל מרכז השיקום על שם גנדל בהדסה הר הצופים, על מנת להכיר מקרוב את המרכז שמטפל ברבים מבין פצועי מלחמת 'חרבות ברזל'.

את פומפאו ליוו בביקורו יו"ר דירקטוריון הדסה דליה איציק, מנכ"ל המרכז הרפואי פרופ' יורם וייס, מנכ"ל נשות הדסה בישראל סוזי פת בנבנישתי ומנהלת הדסה הר הצופים ד"ר תמר אלרם.

"מייק, ידיד אמת של מדינת ישראל ושל הדסה, אנו יודעים כמה ישראל קרובה לליבך", אמרה לו יו"ר הדירקטוריון איציק. "אני מעבירה דרכך את המסר, אסור לממשל האמריקאי להיות אמביוולנטי. יש לקבל ממנו עמדה חד משמעית וברורה על זכותה של ישראל לחסל את אויביה ללא תנאי. כאן במרכז השיקום רואים את מיטב בנינו אשר מחרפים נפשם למען המדינה, כאן פגשת את הלוחמים שמכים בכוחות הרשע ואני שמחה על התמיכה שלכם בנו".

איציק אף הפתיעה את פומפאו כאשר העניקה לו בקבוקי יין 'פומפאו' של יקב פסגות אשר נקראים על שמו.


דליה איציק עם יינות 'פומפאו' שהעניקה לבני הזוג (צילום: אבי חיון)

דליה איציק עם יינות 'פומפאו' שהעניקה לבני הזוג (צילום: אבי חיון)


בסיור שערך מזכיר המדינה לשעבר בבניין השיקום על שם גנדל, הוא קיבל סקירה על הטיפול המתקדם והרב תחומי במטופלי השיקום – כולם אנשי כוחות הביטחון אשר נפצעו באורח קשה במהלך מלחמת 'חרבות ברזל', נותחו בהדסה ועושים כעת את המסע המורכב והמאתגר בשיקום.

פומפאו זכה להכיר באופן אישי את רפאל, אלעזר ואסף – לוחמי צה"ל שנפגעו בפעילות המבצעית ברצועת עזה, ואת השוטר תימור אשר נפגע בשדרות, ושמע מהם על הפציעה בקרבות ועל הדרך המרשימה שהם עשו עד כה בשיקום.

"אני רואה שקיבלתם הזדמנות נפלאה כאן במרכז השיקום בהדסה לחזור ולעמוד על הרגליים. מדהים לשמוע באיזה מצב הגעתם ואיפה אתם נמצאים היום, זה בהחלט מעורר השראה", אמר פומפאו ללוחמים ושיתף אותם מעברו כמפקד בגדוד שריון.

 

 

בהמשך עברו פומפאו ורעייתו לתרום דם במרכז השיקום, והדגישו כי לא בכדי התרומה מתקיימת בדיוק במקום בו מעניקים חיים חדשים ומחזירים את אותן היכולות שאבדו בעקבות הפציעה. "זו הרגשה נהדרת לתרום דם בדיוק כאן, בהדסה, במחשבה שהוא עשוי להציל חייל בצה"ל", אמר פומפאו והוסיף: "ידענו שנגיע למקום של נתינה עצומה ורוח ריפוי מיוחדת, אבל עכשיו לאחר ההכרות עם אנשי כוחות הבטחון והצוות של הדסה בשיקום זה מרגש אפילו יותר".

רעייתו סוזאן ציינה כי "בכל ביקור בישראל אנו מרגישים ממש בבית ויודעים שנתקבל בזרועות פתוחות. בביקור הזה בישראל ובהדסה מרגישים את רוח העם, את האחדות ואת העובדה שכולם כאן למען השני. הלב שלנו כאן איתכם".

פרופ׳ וייס הודה לבני הזוג על הביקור ואמר: "הכרתם את אנשי הדסה המבצעים את משימת הצלת החיים תמיד אך ביתר שאת מאז ה-7 באוקטובר. יחד נרתמנו להקדים את פתיחת מרכז השיקום למען פצועי המלחמה ולטפל בהם פיזית ורגשית, בשילוב שיחזיר אותם לחיים כפי שהכירו".

יצוין כי לקראת סוף הביקור פגשו בני הזוג פומפאו גם את גיבור ישראל משה לוי, מי שמכהן כיום כיו"ר הדסה אינטרנשיונל ישראל, והתרגשו לשמוע כי על לחימתו בסיני במלחמת יום הכיפורים קיבל את עיטור הגבורה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר