ד"ר אריאל כהן (צילום: יוני רייף)
ד"ר אריאל כהן (צילום: יוני רייף)

מהפכת הלייזר של רפואת השיניים

ד"ר אריאל כהן, רופא שיניים ותיק בירושלים, מסביר על טיפולי לייזר חדשניים ברפואת שיניים

פורסם בתאריך: 26.2.18 16:11

גם אם אתם לא מרגישים שיש לכם בעיה, לפי הנתונים – שתל אחד מתוך שלושה סובל מדלקת חניכיים סביבו שעלולה להחמיר ללא גילוי במועד. הפתרון: טיפול חדשני בלייזר שיפתור את הבעיה תוך דקות.

ד"ר אריאל כהן, רופא שיניים בירושלים ומחלוצי המהפכה, מסביר איך הטיפול יכול לשנות את חייכם ולחסוך מכם סבל רב

מהפכת הלייזר של רפואת השיניים כבר כאן, והיא מתפשטת והולכת לאחר שיותר ויותר רופאי שיניים אשר השתילו במשך השנים מצטרפים למשפחת מחזיקי הלייזרים בארץ. זוהי המסקנה שעלתה מהכנס האחרון של האיגוד הישראלי ללייזרים ברפואת שיניים שהתקיים ב-9 בפברואר 2018 במלון שרתון בתל אביב בהשתתפותם של מרצים בכירים בעלי שם עולמי. המומחים הסכימו כי השיטה החדשנית, שנועדה להחליף את השיטות המסורתיות לטיפול בדלקות חניכיים, חוסכת זמן של סבל וכאב, מפחיתה משמעותית את השימוש באנטיביוטיקה ומאפשרת ריפוי טוב יותר לאורך זמן. מרפאות שיניים בירושלים כבר מכירות בשיטה החדשנית אותה מוביל ד"ר אריאל כהן.

 

ד"ר אריאל כהן (צילום: ארנון בוסאני)

ד"ר אריאל כהן (צילום: ארנון בוסאני)

 

הנתונים מצביעים על כך ששתל אחד מתוך שלושה סובל עם הזמן מדרגה זו או אחרת של דלקת חניכיים שנוצרת סביבו, עם או בלי פגיעה בעצם מסביב. במקרים קלים המטופל אינו חש בדלקת, שעלולה להחריף לכדי דימום או מוגלה מסביב לשתלים המלווים לעתים תכופות בכאבים בחניכיים. עד כה, במקרה כזה פנה המטופל שסבל מהחרפת הדלקת לרופא השיניים המטפל אשר החליט, לפי חומרת המצב, מהי הדרך הטובה ביותר לטפל בבעיה. האפשרויות המקובלות היו שטיפות פה, אנטיביוטיקה מסוגים שונים, משחות ודרכים מסורתיות נוספות.

 

 

לנו, ציבור רופאי השיניים, אסור לנו להתעלם מהזיהומים הללו, אפילו אם הפציינט לא מרגיש אותם או לא מתלונן עליהם, ולמצוא עבורו את הטיפול הטוב, היעיל והידידותי ביותר. בשורת הלייזר ברפואת השיניים היא לא פחות ממהפכה של חדשנות ששמה את המטופל במרכז ומעניקה את הפתרון הטוב ביותר שהתגלה עד כה לטיפול בדלקות חניכיים. אמנם זו השקעה לא קטנה לרכוש מכשיר לייזר ER-YAG למרפאת השיניים, אבל לשירות טוב אין מחיר, והיתרונות ברורים: פחות צורך באנטיביוטיקה, פחות זמן על הכיסא וריפוי טוב יותר. קיצור זמן הטיפול משמעותי לכל מטופל, ובמיוחד אצל פציינטים עם מחלות כלליות או נוטלי תרופות שונות, ואכן – תוך דקות ספורות מסוגל הלייזר לסלק את הדלקת סביב השתל ולנקות ביסודיות סביבו ואף את העצם מסביב, ובמקרים מסוימים הרופא יוכל אפילו להשתיל עצם חדשה סביב השתל.

 

מכשיר לייזר (צילום: ארנון בוסאני)

מכשיר לייזר (צילום: ארנון בוסאני)

 

כמו בכל מהפכה, עשויים להתעורר חששות מהלא נודע. לכל שאלה מצדכם, המטופלים, וכן מצד חברינו לקהילת רופאי השיניים, אנו מציעים לכם לבוא למרפאתנו ולהתרשם מהתוצאות הנהדרות שניתן להשיג בתוך זמן קצר של טיפול. כמובן שיש להמשיך להמליץ למטופלים לצחצח שיניים בקביעות כפעולה מונעת לבעיות חניכיים לצד ניקוי אבן תקופתי בכל כמה חודשים ושימוש במי פה ואף במתיזי מים למיניהם, אך לצד אלה עלינו כרופאים להמליץ למטופלים לעשות צילומים לפחות פעם בשנה כדי לאתר נגעים – ככל שאלה יהיו קטנים יותר, הטיפול יהיה קל יותר, ויפה שעה אחת קודם.

אנחנו עומדים לרשותכם לפגישת התייעצות ברחוב המעלות 6, מרכז העיר ירושלים, טל': 02-6232712.

לרופאים וגם לפציינטים – ניתן לשלוח צילומים במייל: [email protected]

לפרטים נוספים על מרפאת השיניים ד"ר אריאל כהן

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר