הניתוח הנדיר (צילום: דוברות הדסה)
הניתוח הנדיר (צילום: דוברות הדסה)

וידאו – נדיר: ניתוח בוצע בהדסה בתינוק בן כמה ימים בזמן שהוא ער

השבוע בוצע בהדסה בתינוק בן כמה ימים ניתוח ייחודי במערכת העיכול בהרדמה חלקית - לרוב מבוצע הניתוח בהרדמה מלאה. במהלך הניתוח התינוק היה ער ואף ינק טיפות מי סוכר - צפו בתיעוד

פורסם בתאריך: 27.2.18 17:07

ניתוח ייחודי לתיקון סיבוך במערכת העיכול של תינוק בן מספר ימים, בוצע השבוע בהדסה עין כרם, כשהתינוק ער ויונק מי סוכר תוך כדי ההליך הניתוחי. בהדסה מציינים כי מדובר בניתוח שבוצע "לראשונה בהרדמה אזורית, כשהתינוק הטרי הורדם באופן ייחודי רק באזור הניתוח ולא בהרדמה כללית שבמקרה זה היתה מסכנת את חייו. במהלך הניתוח שכב הפג כשהוא ער ורגוע בהשגחת מרדימה ואחות, ואף ינק טיפות מי סוכר".

ד"ר טניה רוזנטל, מומחית להרדמה ורפואת ילדים ומנהלת יחידת ההרדמה בילדים במרכז הרפואי הדסה, מספרת כי בשל מצבו הקשה של התינוק, אשר סובל גם ממום לבבי מורכב, היה צורך בהתערבות כירורגית מהירה אך כזו שלא תסכן את חייו. "ההליך הניתוחי הינו מורכב ובשל הבעיה בליבו של התינוק שלנו, חששנו מהרדמה מלאה כמקובל במקרי ניתוח כאלו", היא מסבירה. "במקרה שלו ההרדמה המלאה עלולה לגרום לשינויים מסוכנים בתפקוד הלבבי ולחץ הדם".

תיעוד מתוך הניתוח:



 

ד"ר רוזנטל החליטה על הליך של הרדמה מקומית – רק בעמוד השדרה, הליך הדומה לזה המבוצע בניתוחים קיסריים, שהינו ייחודי בהחלט בניתוח מסוג זה. בסרטון ניתן לראות את התינוק מרוצה ויונק מי סוכר תוך כדי הניתוח. "קיים תיעוד בספרות על מקרים דומים", מספרת ד"ר רוזנטל. "אך לרוב מקובל לבצע הרדמה כללית לניתוחים מסוג זה. לאחר התייעצות מקצועית ביננו, בחרנו להרדימו בשיטה ייחודית זו על מנת להבטיח יציבות של מערכות חיוניות של הגוף מבלי לסכן יתר על המידה את התינוק".

 

 

ד"ר רוזנטל מבהירה ואומרת כי הרדמה בעמוד השדרה היא פרוצדורה עם מגבלת זמן. חלון ההזדמנויות העומד לרשות המנתח הוא מוגבל ועליו לסיים את הפרוצדורה במהירות, לפני שתפוג השפעת ההרדמה, במקרה המדובר חלון ההזדמנויות לביצוע הפעולה הכירורגית עמד על פחות משעה. כאמור, במהלך הניתוח ניטרה את התינוק ד"ר רוזנטל, ולא שכחה את המגע האישי: "הניטור היה סטנדרטי לחלוטין, עם מעקב רציף אחר לחץ הדם, דופק ורמת חמצון. נתתי לקטנצ'יק טיפות מי סוכר במהלך הניתוח והוא ינק אותן בשמחה. היה מרגיע לראות שזה טעים לו והא חש בטוב למרות מה שעובר עליו ממש באותן דקות".

בהדסה מדגישים כי "זו הפעם הראשונה שניתוח לתיקון מוצא קיבה נערך בהרדמה אזורית בהדסה ובכלל בירושלים". ד"ר דן ארבל, מנתח בכיר במערך הילדים של הדסה, אשר ניתח את התינוק בעודו ער, סיים את הניתוח לתיקון המום במערכת העיכול בהצלחה ובמסגרת הזמן הנדרש ואמר: "לכל מטופל יש למצוא את הטיפול המיטבי והמתאים ביותר למצבו. התנאי לכך, הוא שיתוף פעולה מלא בין כל הגורמים המטפלים במנותח, לפני, תוך כדי ואחרי הניתוח".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר