צילום: באדיבות KyBoot
צילום: באדיבות KyBoot

הנעליים שישפרו לך את איכות החיים

המאמר מבוסס על הרצאתו של ד"ר איתי גור אריה, מנהל מחלקת כאב בבית חולים שיבא, תל השומר – "כאבים מוסקולו-סקלטלים בראי ההתפתחות האבולוציוניות-פתרון פיזיולוגי"

פורסם בתאריך: 26.3.18 18:27

הכאב במפרקים מתחיל מהרגליים. כאשר אנו הולכים, אנו מפעילים לחץ לא רק על כפות הרגלים, אלא על כל המסלול העובר מכף הרגל, דרך הקרסוליים, לברכיים, לירכיים, לאגן ולעמוד השדרה עד לבסיס הגולגולת. כל פסיעה גורמת לגל הלם וזעזוע העולה ומטפס לאורך המסלול. התפתחות האנושות הביאה הרבה דברים טובים: אנו חיים שנים רבות יותר, בריאים יותר. אך עקב כך, משקל גופינו וגובהנו הוכפל בהשוואה לאדם הקדמון ולכן גם העומד על השלד האנושי גדל משמעותית.

המעבר מהכפר לעיר גרם לכך שהפסקנו ללכת על משטחים רכים (שבילים, חוף הים ועוד) ועברנו להליכה על משטחים קשים של ריצוף, בבית ומחוצה לו. משטחים קשים אלו גורמים לכך שגל הזעזוע בכל מפגש בין כף הרגל לרצפה לא נספג במשטח, אלא עולה לאורך השלד. כתוצאה מכל אלו, אנו גורמים לנזק בכל המפרקים נושאי המשקל.

בעיה נוספת הנגרמת ממשטחי ההליכה החדשים היא שהם חלקים. במבט ראשון הדבר נראה כיתרון, אבל כאשר הולכים על משטח חלק לעומת הליכה על שדה חרוש, המשמעות היא שבכל פעם שהרגל דורכת על הקרקע, היא דורכת באותו מקום ומרכז הכובד של הגוף כולו נמצא באותו מקום. דבר זה גורם לכל שכל המפרקים נושאי המשקל נחבלים בדיוק באותה נקודה והמשקל מועמס רק על אזור קטן במפרק, שנשחק.

 

 

כתשובה לכל אותם בעיות, פותחה נעל מיוחדת שמנסה למנוע את השחיקה במפרקים, להגביר את פעילות שרירי הרגלים ולגרום למרכז הכובד לנוע בזמן הליכה ועמידה: נעלי KyBoot.

נעלי KyBoot
נעל ה- KyBoot היא הפיתוח האחרון בתחום. הנעל פותחה ומיוצרת בשוויץ ע"י קארל מולר המהנדס שהמציא את נעל ה-MBT. הנעל נותנת מענה לבעיית גל ההלם של הדריכה על ידי בניית משטח קפיצי הבולם את גל הזעזועים בתוך סוליה עבה ונוחה. הסוליה סגורה בתוך מסגרת קשיחה ובעלת משטח דריכה ישר. מבנה זה מעניק קפיציות לכף הרגל, אבל ללא המחיר של חוסר יציבות. מבנה הנעל הייחודי גורם לגלגול של מרכז הכובד מצד לצד, קדימה ואחורה, ועל ידי כך הפעלת השרירים בגפים התחתונות, באגן ובגב התחתון. כך מקבלים את התנועתיות הרצויה עם חלוקה טובה של המשקל על המפרקים, אך ללא אובדן היציבות.

הנעל מתאימה לאנשים עם כאבים בגפיים תחתונות וגב תחתון ללא מחלות חמורות הדורשות תיקון ניתוחי. הנעל מאטה את השחיקה במפרקים ואף משפרת אותם. הנעל משפרת ניקוז וורידי מהרגלים בהליכה וגם מגנה על כפות הרגלים הסוכרתיות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר