הילדה שנותחה בהדסה (צילום: דוברות הדסה)
(צילום: דוברות הדסה)

ילדה בת 4 דרכה בחומצה – כף רגלה ניצלה בניתוח בהדסה

שלולית חומצה פגעה קשות בכף רגלה של הילדה בת הארבע. הניתוח המורכב שעברה בהדסה שיפר את מצבה משמעותית

פורסם בתאריך: 15.5.18 20:19

כף רגלה של ילדה בת ארבע, אשר נכוותה באורח קשה מחומר כימי, ניצלה הודות לניתוח להשתלת רצועות עור שביצעו מומחי כירורגיה פלסטית במרכז הרפואי הדסה.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

המקרה המחריד אירע במהלך חופשה משפחתית, אז הגיעו אב ובתו, שניהם תושבי הצפון, לסיור מודרך במפעל מיצים מוכר. את אשר קרה בהמשך, הם לא צפו כלל: "במהלך הסיור הילדה שלי דרכה בשלולית תמימה למראה", מספר האב. "היא פרצה בבכי. בהתחלה חשבתי שזה בגלל שהגרב נרטבה, אך הבכי המשיך והתעצם. הורדתי את הסנדלים והגרביים מרגליה ונחרדתי לראות כי אצבעות רגל ימין שלה השחירו. זה קרה ממש במהירות, לא האמנתי למה שאני רואה. מיהרנו לחדר המיון בבית חולים בצפון, ושם אמרו לנו שבכוויות כאלה ראוי לטפל בהדסה. לקחתי אותה מיידית לכאן".

רופאי הדסה זיהו מייד כי מדובר בכוויה כימית קשה, והטיפול הראשוני כלל הטריוֹת (הסרה של רקמה מתה) ומתן משככי כאבים. לאחר הערכת מצב החליט צוות הפלסטיקה להתערב כירורגית: הילדה הוכנסה לחדר הניתוח, שם נותחה על ידי פרופ' אלכס מרגוליס, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית, ועל ידי ד"ר מקס סירוטה. על הצוות היה לטפל בפציעה לא פשוטה, שכללה גם אזורי נמק על כף רגלה של הילדה הקטנה.

"הרגל היתה במצב לא טוב, עם כווייה כימית נרחבת בדרגה שלישית", סיפר ד"ר סירוטה. "כוויות כימיות בחומרה כזו אינן שכיחות כלל, ובניתוח רצינו לוודא כי הנזק לרגל לא יחמיר. גם קיווינו לשיפור במצבה, שיבטיח שתוכל לחזור לפעילות מלאה ורגילה. לא ראינו לנגד עינינו מוצא אחר.

במהלך הניתוח הסרנו את הרקמות שנמקו באצבעות וביצענו השתלת רצועות עור בריאות, שנלקחו מהירך שלה עצמה, והן נקלטו יפה מאוד. במשך עשרה ימים העור המושתל נותר חבוש ומתחיל להיטמע בגוף, ולאחריהם הופך לחלק מהגוף. כמה ימים לאחר הניתוח בדקנו את הרגל בדקדקנות, ונראה כי הניתוח עבר כשורה. ההתאוששות של הילדה משביעת רצון לחלוטין".

 

ממש לפני השחרור לביתם אמר האב: "אחרי ימים ארוכים של דאגה החשוב הוא שהילדה שלנו בסדר ואנו מקווים כי מגמת השיפור הזו תמשיך, ושהיא תחזור להתרוצץ עם חברותיה. הטיפול הרפואי והיחס שקיבלנו בהדסה היו מצוינים, וניכר שהצוות עושה את המקסימום עבור הילדה ועבורנו".


פרופ' אבי ריבקינד: "מרגשת מאוד הבחירה בי כיקיר ירושלים"

כשרות צהר בדרך לשבור את מונופול הרבנות בירושלים


"אין ספק שפציעות מסוג זה הן עניין של חוסר מזל", סיכם ד"ר סירוטה, "אבל אני שמח שיכולנו להיות שם בשביל הילדה ובשביל המשפחה ולהעניק את הטיפול הטוב ביותר, כפי שאנו יודעים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר