פגיית שערי צדק, השבוע (צילום: דוברות שערי צדק)
פגיית שערי צדק, השבוע (צילום: דוברות שערי צדק)

פגיית שערי צדק: מיישמים את שיטת הקנגורו

22 זוגות, הורים לפגים, התקבצו ברביעי בפגיית שערי צדק כדי ליישם בו זמנית את שיטת הקנגורו - שמטרתה לחזק את הקשר בין הפגים להוריהם

פורסם בתאריך: 26.5.18 13:01

ביום רביעי בבוקר התכנסו 22 זוגות, הורים לתינוקות פגים, בפגיית המרכז הרפואי שערי צדק, ויישמו את שיטת הקנגורו – שמטרתה היא לחזק את הקשר בין הפגים להוריהם באמצעות מגע עור.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

לפי שיטת הקנגורו הורים מחזיקים את תינוקם על עור גופם למשך שעה, פעם ביום. השיטה הומצאה לפני כ-30 שנה בקולומביה לאחר שהתגלה מחסור בציוד רפואי המסייע לשמירה על חום גופם של הפגים. הצוות הרפואי ביקש מההורים להחזיק את התינוקות צמוד לגופם, ובכך לשמור על חום הגוף. התוצאות היו מדהימות. תוך זמן קצר נרשמה ירידה דרמטית בתמותה. בעקבות ממצאים אלה הורחבה השיטה ויושמה לכלל התינוקות ובפרט לפגים.

"אנחנו יודעים היום ששיטת הקנגורו גורמת לשיפור גדול מאוד בבריאות הפגים וגם של האימהות", מספרת ד"ר אלונה בן-נון, מנהלת שירות טפול נמרץ יילודים במרכז הרפואי שערי צדק. "לתינוקות זה גורם לשיפור ייצוב החום, הדופק, הנשימה, שיפור השינה ואף תורם לשחרור מוקדם יותר הביתה ולשיפור בהתפתחות המוחית של הפגים בטווח הקצר והארוך. השיטה הזאת גם מסייעת לאימהות, תורמת לתפוקת החלב שלהן ומורידה בצורה משמעותית את הדיכאון שלאחר הלידה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר