המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)
המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)

על רקע מאבק עובדי המחשוב בהדסה: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה על רקע הדרישה להעסקה ישירה של עובדי "נס טכנולוגיות", המועסקים כיום כעובדי קבלן בתחום המחשוב והתמיכה הטכנית בהדסה. יו"ר ועד עובדי הדסה אמנון ברוכיאן: "כל עובדי בית החולים הדסה עומדים לצד עובדי נס טכנולוגיות ומביעים סולידריות ותמיכה במאבקם הצודק"

פורסם בתאריך: 10.12.18 08:40

מאבק עובדי התמיכה התכנית והמחשוב בהדסה עולה מדרגה. אתמול, ראשון, הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בבית החולים הדסה בירושלים, על רקע הדרישה להעסקה ישירה של עובדי "נס טכנולוגיות", המועסיקם כיום כעובדי קבלן בתחום המחשוב והתמיכה הטכנית.

ההסתדרות התריעה בסוף השבוע האחרון כי "הדסה ונס טכנולוגיות מפרות ברגל גסה את פסק הדין הקובע כי הן שוברות את שביתת עובדי נס בניגוד לדין. הסכסוך נוגע לכ-3,000 עובדי בית החולים, והוא נעוץ בין היתר בדרישה לקלוט להעסקה ישירה את עובדי נס המועסקים בהדסה כעובדי קבלן בתחום המחשוב והתמיכה הטכנית", כך נמסר מההסתדרות.



כחלק מההכרזה על הסכסוך ההסתדרות דורשת לנהל משא ומתן בכל הנוגע להשלכות השינוי הארגוני שבכוונת הדסה לבצע, ושחלקו כבר החל, במערך המחשוב והתמיכה הטכנית שלה. ההסתדרות מתריעה כי "הנהלת הדסה מתנהלת בדרך שאינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים בכלל וביחסי עבודה במגזר הציבורי בפרט", כך מציינים בהסתדרות.

לפני כשבוע קיבל בית הדין האזורי לעבודה בירושלים את בקשת ההסתדרות וקבע כי נס טכנולוגיות ובית החולים הדסה שברו שביתה בניגוד לדין, כאשר הכניסו עובדים חיצוניים במקום עובדי נס טכנולוגיות השובתים. במכתב חריף שנשלח בסוף השבוע האחרון, התריעה ההסתדרות טרם נקיטה בהליך ביזיון בית הדין, לאחר שהנהלות נס והדסה הפרו ברגל גסה את החלטת בית המשפט וממשיכות להעסיק עובדים חיצוניים למרות הוראות פסק הדין.

יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל, מוסר: "הנהלת בית החולים הדסה צריכה להיות אחראית על מה שנעשה אצלה בחצר, לתת פתרונות ולא להתחמק תוך שהיא מאפשרת לחברת נס לעשות בעובדים כרצונה. מדי יום הדסה מביאה עובדים קבלניים במקום עובדי נס השובתים והמשמעות של כך היא פגיעה ישירה בעובדים ושבירת שביתה. לא נאפשר לזה לקרות יותר".

יו"ר ועד עובדי הדסה, אמנון ברוכיאן: "כל עובדי בית החולים הדסה עומדים לצד עובדי נס טכנולוגיות ומביעים סולידריות ותמיכה במאבקם הצודק".

התארגנות עובדי נס מלווה על ידי איגוד עובדי האינטרנט, הסלולר וההייטק בראשות יקי חלוצי, לצד נציגי הלשכה המשפטית במרחב עו"ד אורנה נבון ועו"ד מאיר סוויסה.

מהדסה נמסר בתגובה: "כפי שהובהר, הדסה אינה צד לסכסוך בין העובדים לחברת נס ואין צורך לשייך לבית החולים סכסוכי עבודה של חברה אחרת. תחזוק מערכות המיחשוב בהדסה ושמירה על פעילותו התקינה חיוניים בשמירה והצלת חיי אדם ועל כן הדסה דורשת מחברת נס לקיים את החוזה ביניהן ולתפעל את מערך המיחשוב של הדסה באופן מלא, וקוראת לעובדי החברה והנהלתה לסיים במהירות את הסכסוך בינהם ולחזור לעבודה מלאה.

"הנהלת בית החולים סומכת על העובדים המסורים של הדסה שימנעו משביתה שתחזיר את הדסה לימים הקשים של שנת 2014, לפירוק בבית המשפט ולאובדן של מאות מקומות עבודה!יודגש כי במשך 3 השנים האחרונות קיים שיתוף פעולה בין הנהלת הדסה לוועד, וגם הטיפול במקרה זה של חברת נס נעשה בשיתוף פעולה ובהסכמת הועד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר