המרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים (צילום: אבי חיון)
המרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים (צילום: אבי חיון)

שביתת הרופאים בהדסה מושהית: בתי החולים יחזרו לשגרה עד שבת

ההסתדרות הרפואית הודיעה כי הרופאים יחזרו לעבודה ביומיים הקרובים - חמישי ושישי; בית הדין לעבודה צפוי להתערב בסכסוך בין הנהלת הדסה לבין הרופאים

פורסם בתאריך: 13.2.19 18:30

שביתת הרופאים בהדסה מושהית ליומיים: ההסתדרות הרפואית הודיעה כי הרופאים יחזרו לעבודה ביומיים הקרובים – חמישי ושישי. הרופאים צפויים לחדש את השביתה ביום שבת. יחד עם זאת, נראה כי בית הדין האזורי לעבודה בירושלים צפוי להתערב בסכסוך בין הנהלת הדסה לבין הרופאים. מחר, חמישי בבוקר, יתקיים בבית הדין דיון בנוגע להמשך השביתה.



הרופאים החלו לשבות אתמול, 12.2.19, ללא הגבלת זמן, וזאת על רקע טענתם כי הנהלת בית החולים הדסה הפסיקה לכבד את הסכם השכר הקיבוצי ועצרה את קליטת המתמחים החדשים לבית החולים. כידוע, ראשי המאבק בהדסה תכננו לשבות ביום ראשון בבוקר, אולם בעקבות פנייתה של הנהלת הדסה לבית הדין לעבודה, במטרה למנוע את צעדי השביתה, המהלך נדחה. הנהלת הדסה הגישה ערעור לבית הדין הארצי לעבודה בניסיון למנוע מהרופאים ומהרופאות לשבות, אולם ביום שני נדחתה הבקשה. כפי שפורסם ב"כל העיר", ההסתדרות הרפואית (הר"י), הודיעה למנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין כי השביתה היא "בעקבות צעדים פוגעניים והרסניים".



מוקדם יותר, התבטא בחריפות נגד ההסתדרות הרפואית, המשנה לראש העיר חיים כהן (ש"ס), כשאמר בין השאר "חכמינו אומרים – כל המרחם על האכזרים, סופו שמתאכזר לרחמנים. ההסתדרות הרפואית התנגדה להזנה בכפייה של מחבלים, ותומכת בשביתה של רופאים במרכז הרפואי הדסה. בימים אלו ההסתדרות הרפואית, שגילתה רחמים כלפי מחבלים שביצעו פשעים אכזריים, מתעלמת מתושבי ירושלים הזקוקים לשירותי הרפואה של המרכז הרפואי 'הדסה', ומקדמת שביתה פראית שעלולה לסכן חיים, ואשר בוודאי תפגע בחולים".

במכתב שהוציא מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה פרופ' זאב רוטשטיין לעובדים הוא כותב: "שמעתי בשמחה גדולה על השהיית שביתת הרופאים, כאשר מחר יום חמישי לא תתקיים שביתה והעבודה תתקיים כרגיל. חשתי הקלה עצומה כאיש הדסה, שכמו רבים וטובים כאן מעוניין ורוצה להמשיך להעניק ולתת את שירותי הרפואה המעולים לציבור החולים, וזה יעודו בחיים. ממילא השביתה שהוכרזה ע"י הר"י היתה מיותרת וחסרת עילה, פגעה במאות חולים, פגעה באמון הציבור מול הדסה ופגעה בהיקף של כשמונה מיליון שקלים בהכנסותינו, מה שיוסיף צרה למצבינו הכלכלי". עוד הוסיף פרופ' רוטשטיין :"הנהלת בית החולים ואני יצאנו בהצהרה פומבית מחייבת, שנשתף פעולה עם סגן השר ולא נתקע לו מקלות בגלגלים. תאמינו לי שהמתווה היה ברור גם לועדי הרופאים וגם להר"י, מה שהפך את השביתה לחסרת עילה ומיותרת!".

פרופ' רוטשטיין יוצא נגד עלויות השכר הגבוהות של חלק מרופאי הדסה, ומציין: "מדובר באליטה של הרופאים, אלה הרופאים הבכירים שנותנים לנו מחד את ההילה האקדמית הכל כך חשובה, אלה שבעצם מקדישים את מירב זמנם להוראה, מחקר ורפואה מעולה. מאידך, רופאים אלה משתכרים בהדסה סכומים חריגים בהשוואה לעמיתיהם בבתי חולים אחרים, כולל שערי צדק, כאשר כל העלות בניגוד לאוניברסיטאות אחרות, נופלת אך ורק על הדסה. עלות ההסכם ההיסטורי איתם משנת 1984 גורם להדסה גרעון של 45 מיליון שקלים כל שנה, ואין לזה כל מקור תקציבי, ואף אחד, כולל האוניברסיטה, לא מוכן לממנו".

לאה וופנר, מנכ"לית הסתדרות הרופאים (הר"י), אמרה אתמול ל"כל העיר" כי "הסכסוך בהדסה הינו בעקבות שיקולים שאיננו יודעים של מנכ"ל הדסה. למרות שמתמחים התקבלו לעבודה והיו צריכים להתחיל כבר ב-1.2.19, הוא החליט לא לקבל אותם לעבודה – מהרגע להרגע, והוציא להם מכתבי שימוע מכיוון שהם עובדי הדסה. כל מה שאנחנו דורשים שיקבלו אותם לעבודה. כרגע הם בבית, ללא עבודה, ומפסידים את ההתמחות. ברגע שהדסה תקלוט את המתמחים – אין שביתה. יש לציין שאנו עושים הכל על מנת שלא תהיה שביתה. אני מקווה שיהיה מבוגר אחראי במדינה שירים טלפון לרוטשטיין ויגרום לו לקלוט אותם להתמחות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר