(צילום אילוסטרציה: Fotolia)
(צילום אילוסטרציה: Fotolia)

סיבות מצוינות להיות משפחה ב"כללית"

"הכללית הכי טובה למשפחה" זו לא סתם סיסמה. יש לה קבלות מוצקות בשטח: בריאות המשפחה היא המומחיות שלנו והיא מושתתת על מעקב רפואי ארוך טווח עם יחס אישי

פורסם בתאריך: 14.2.18 16:33

"תחושת שליחות ושאיפה למצוינות, אלה העקרונות העומדים לנגד עיניהם של העובדים שלנו", כך אומר מר יורם סגל, מנהל מחוז ירושלים בכללית, "הצוותים במרפאות מבצעים את עבודתם מתוך מחויבות למטופלים ולמשפחותיהם כדי להעניק להם שירות רפואי איכותי וזמין. אנו עוסקים כל העת בפיתוח והרחבת שירותי כללית בעיר כדי להוביל באיכות הרפואית, בזמינות ובשירות. היום יש לנו כ-400 רופאי משפחה, הרחבנו את מצבת הרופאים המומחים בעיר והגברנו את הפעילות היזומה בתחום הרפואה המונעת וקידום אורח חיים בריא בקרב המשפחות הירושלמיות. כל זאת תוך התאמת השירותים למאפיינים ולצרכים של הקהלים השונים שאותם כללית משרתת".

גם הסקרים מראים: "כללית הכי טובה למשפחה"
גם בשנת 2017 מחוז ירושלים של כללית זכה במקום הראשון בסקר שביעות רצון לקוחות. הסקר נערך לאחרונה על ידי חברה חיצונית ובדק את שביעות הרצון בקרב 170 אלף לקוחות כללית מרחבי הארץ. הסקר בודק עד כמה המבקרים חשים כי הם מטופלים בידיים טובות. לשם כך נבדקו, בין היתר, פרמטרים של יחס הצוותים, זמינות התורים, זמני ההמתנה מחוץ לחדר הרופא ואמון בצוות המטפל.

איכות רפואית לכל המשפחה
במהלך שנת 2017 נרשמה עלייה משמעותית בציון מדדי האיכות הרפואית של המטופלים במחוז ירושלים של כללית. מדובר בעשרות מדדים רפואיים הנקבעים על ידי משרד הבריאות וכוללים פעולות מואצות לרפואה מונעת ומניעת מחלות על ידי איתור מוקדם ואיזון מטופלים כרוניים. הצוותים במרפאות מזמנים את הלקוחות באופן יזום לבדיקות לאיתור מוקדם, מניעה ואיזון של מחלות כגון: בדיקת המוגלובין לתינוקות לאיתור אנמיה, בדיקת ממוגרפיה לנשים, מתן חיסוני שפעת לאוכלוסיות היעד, בדיקת דם סמוי ופעולות נוספות למניעה ואיזון של מחלות סכרת ואסתמה.

מרפאות ובתי מרקחת חדשים
בשנת 2017 נפתחו שש מרפאות חדשות ברחבי מחוז ירושלים: מרכז בריאות האשה במרכז העיר, רמות, בר אילן, בית שמש, שילה וביתר. שופצו באופן יסודי ומקיף 15 מרפאות ועוד 60 מרפאות עברו שדרוג וחידוש נרחב במטרה להעניק למשפחות שירותים רפואיים בסביבה עדכנית, נעימה ושירותית. גם על בתי המרקחת לא פסחו בכללית. נפתחו חמישה בתי מרקחת חדשים בתוך מרפאות כללית המאפשרים קבלת שירות רפואי ורכישת תרופות בביקור אחד במרפאה. כמו כן, נחתמו הסכמים עם שבעה בתי מרקחת חדשים כדי לאפשר לכל לקוח לרכוש תרופות בקרבת ביתו. סך הכל ב-2017 נוספו לטובת הלקוחות עוד 11 בתי מרקחת.

יותר רפואת מומחים לכל המשפחה
אחת המהפכות המשמעותיות שעשתה כללית במחוז ירושלים בשנתיים האחרונות היא בתחום הרפואה היועצת. לצד המרכזים המקצועיים הגדולים המהווים מוקדי מצוינות, הוסיפה הכללית למרפאות בעיר רופאים יועצים מתחומים שונים. כך למשל נוספו השנה רופאי אף אוזן גרון, נשים, אורתופדיה, עיניים ועור בגילה, בפסגת זאב, ברמות ועוד. השילוב של הרחבת השירותים הרפואיים והגדלת מספר רופאים הוביל לזמינות תורים גבוהה ולהנגשת הרפואה. בנוסף, הצטיידה כללית במיטב המכשור והטכנולוגיה, והודות לכך ולנבחרת המומחים מתבצעות פעולות רפואיות מורכבות בתחומי הגסטרו, הקרדיולוגיה והסוכרת, שעד לא מכבר היו מתבצעות רק בין כותלי בית החולים.

לצד זאת, לכללית הסכמים עם בתי החולים בירושלים למתן שירותים זמינים ותורים ללקוחותיה. כמו כן, הורחבו השירותים עם ספקי רפואה חדשים ובשנת 2017 נחתמו יותר מ-40 הסכמים לשיפור השירות למטופל.

רפואת נשים מובילה ואיכותית
ששת מרכזי בריאות האשה בירושלים וסביבותיה מציעים מעטפת שירותים מקיפה וכוללת המאפשרת ללקוחות להשלים טיפול תחת קורת גג אחת – one stop shop, באמצעות מיטב המומחים ובזמינות תורים גבוהה ביותר. במרכזים פועלות יחידות התמחויות-על מגוונות: פוריות, צוואר הרחם, הריון בסיכון ויחידות נוספות. ברפואת הנשים בכללית מיטב המומחים המובילים בארץ: פרופ' חיים יפה, פרופ' שמחה יגל, ד"ר אבי בן שטרית, ד"ר שימעונוביץ, ד"ר זכות, ד"ר חגי אמסלם, ד"ר עירית קפקא, ד"ר חובב ועוד.

"כל המשפחה צועדת ביחד"
כללית בשיתוף הפרויקט העירוני "ירושלמים בוחרים בריא" השיקה השנה מיזם ייחודי, שמטרתו קידום בריאות בקהילה הירושלמית ויצירת שינוי משמעותי בנושא התזונה והפעילות הגופנית בעיר. במסגרת המיזם הופעלו מגוון רחב של קבוצות הליכה וריצה בשכונת הר חומה בהובלת מאמני כושר מוסמכים ומנוסים. הופעלו קבוצות המותאמות למשפחות, לנשים, לגברים, לנשים לאחר לידה, לבני נוער בנים ובנות ומתוכננת התרחבות בפעילות מסוג זה לאזורים נוספים.

סדנאות ייחודיות לקידום בריאות המשפחה
כללית מובילה פעילות ענפה לקידום בריאות ואימוץ אורח חיים בריא. בשנת 2017 נפתחו 341 סדנאות ובהן גם סדנאות ייחודיות ובלעדיות למחוז ירושלים כמו: תוכנית לליווי והדרכה של הורים לילדים עם בעיות קשב וריכוז, סדנה לתזונת תינוקות מגיל ינקות וסדנה לקידום בריאות לנשים בגיל המעבר. כל אלה, נוסף על הפעילות הענפה במגוון תחומים: תזונה נכונה, גמילה מעישון, פילאטיס, זומבה, עיצוב הגוף, איזון סכרת, הכנה ללידה, ליווי הריון קבוצתי, עיסוי והחייאת תינוקות, הדרכת הורים מטעם מכון אדלר וגישת שפר ועוד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר