(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

6 טיפים שיעזרו לך להשיג את שנת היופי המושלמת

תזונה ופעילות גופנית חשובות לשמירה על הבריאות והמראה שלנו, אבל שינה טובה חשובה לא פחות

פורסם בתאריך: 14.2.18 16:30

לא סתם קוראים לה "שנת יופי", כך שאם אתם ברי מזל שאוהבים לישון, אתם יכולים להפסיק להרגיש אשמים ולחזור למיטה. אבל שינה היא לא תמיד עניין פשוט.
לפעמים קשה לישון היטב בלילה, גם אם אנחנו עייפים מאוד. הראש שלנו מלא במשימות ועניינים שדורשים טיפול, ולעיתים פשוט קשה מדי לכבות את המוח ולהירדם. אבל בלי שינה טובה, הבריאות והמראה שלנו יפגעו. אז איך תוכלו גם אתם להשיג את שנת היופי המושלמת?

שימו לב למה שאתם אוכלים
אל תאכלו יותר מדי, זמן קצר לפני השינה. ארוחות גדולות בשעה מאוחרת עלולות לגרום למערכת העיכול שלכם לעבוד שעות נוספות, וכך לפגוע בשינה שלכם. בנוסף, הימנעו ממוצרים שמכילים קפאין, כמו קפה, תה שאינו צמחי, משקאות תוססים מסוימים ושוקולד. הקפאין עלול להשאיר אתכם ערים לזמן ארוך יותר ממה שתרצו. נסו להימנע מקפאין לפחות 4 שעות לפני השינה. במקום הקפאין, בחרו בתה קמומיל מרגיע, שיכול לעזור לכם לישון טוב יותר.

המיטה נועדה לשינה
כבו את הטלוויזיה, הוציאו את הטלפון הסלולרי מהחדר וסיגרו את הלפטופ. המיטה שלכם נועדה לשינה ולא לעבודה. אם תרגילו את עצמכם להיכנס למיטה כדי לישון ולא כדי לעבוד, תוכלו להפחית את הסיכון להפרעות שינה.

בצעו פעילות גופנית
פעילות גופנית מפחיתה את ההפרעות שמייצרים הורמוני הלחץ לשנת הלילה שלנו. אפילו 20 דקות של הליכה מהירה יעשו את העבודה ויעזרו לכם לישון טוב יותר בלילה. עם זאת, אל תבצעו פעילות גופנית אינטנסיבית זמן קצר לפני השינה, מכיוון שהאדרנלין שמשתחרר בזמן הפעילות בגוף עלול להפריע לשינה.

 

הירשמו עכשיו לקבלת עדכונים על הנושאים שמעניינים אתכם

עצבו חדר נעים
חדר השינה שלכם צריך להיות החדר המועדף עליכם בבית. חשוב שהוא יהיה נוח, חמים, נעים ומרגיע. ודאו שהתאורה בחדר נעימה ורכה, השתדלו להפחית רעשים בסביבת חדר השינה ושמרו על טמפרטורה סביב 20 מעלות, אם אתם יכולים. חדר קר או חם מדי יגרום לכם להתהפך ולזוז הרבה במהלך הלילה ויפגע באיכות השינה שלכם.

הקפידו על שגרת שינה
שגרה ועקביות יעזרו לכם להגיע אל המנוחה המיוחלת. נסו ללכת לישון ולהתעורר בבוקר בערך באותה שעה בכל יום. היכנסו לאמבטיה מרגיעה לפני השינה, הקשיבו למוזיקה וקראו ספר או את המגזין המועדף עליכם. השתדלו לבחור בפעילויות נטולות לחץ, שיעזרו לכם להירגע (כדאי בהחלט לוותר על צפייה בסרט האימה החדש שרציתם לראות, לפני שאתם נכנסים למיטה).

אל תשמרו הכל בפנים
במקום לשמור את הלחצים בפנים, העלו הכל על הכתב. נשמע אולי טיפשי, אבל זה עובד. החזיקו מחברת בסמוך למיטה וכיתבו בה את רשימת המטלות שלכם, הדברים שהרגיזו אתכם במהלך היום או פשוט השתמשו בה כיומן. ברגע שתשאירו את כל המטלות והלחצים במחברת, הראש שלכם יתנקה, יפנה מקום לחלומות נעימים ויאפשר לכם לישון טוב יותר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר