כיתה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

יוזמה: כיתה ירושלמית פעילה – ללמוד תוך כדי תנועה

במקום לשבת על הכסא למה לא ללמוד תוך כדי תנועה? האורתופד הירושלמי ד"ר אלעד שפיצר מקדם שיטת לימוד חדשנית - שילוב של פעילות גופנית קלילה תוך כדי הלימודים: "המטרה היא לגרום לתלמידים להיות יותר פעילים במהלך השיעורים, ובכך לשפר את יכולות הלמידה שלהם"

פורסם בתאריך: 28.8.19 12:12

שיטת לימוד חדשנית לשיעורים בכיתה שמשלבים פעילות גופנית קלילה מקודמת בימים אלה בירושלים על ידי ד"ר אלעד שפיצר, אורתופד מומחה, שמתגורר בארנונה. על רקע תופעת השמנת היתר בקרב ילדים וצמצום זמן פעילוית גופנית – מדובר בשיטת לימוד שכבר החלה לפעול בבאר שבע, במסגרתה התלמידים והתלמידות לומדים את החומר בשיעור בשילוב פעילות גופנית. ד"ר שפיצר מנסה לקדם את היוזמה "כיתה ירושלמית פעילה" בבתי הספר ברחבי העיר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"הרעיון נקרא 'כיתה ירושלמית פעילה', והמטרה היא לגרום לתלמידים להיות יותר פעילים ובכך לשפר להם את יכולות הלמידה", מספר ל"כל העיר" ד"ר אלעד שפיצר. "לדוגמא – כשהוזמנתי לבית הספר של הבן שלי ולימדתי על גוף האדם, פיזרתי תמונות של עצמות השלד על הרצפה והתלמידים היו צריכים להרכיב את הפאזל. הם היו יכולים לשבת בכסא במשך כל השיעור ויכולתי להסביר להם באמצעות מצגת על גוף האדם, אבל בצורה של תמונות העצמות התלמידים זזו, היתה תנועה והם הופעלו פיזית. כך הם גם למדו יותר טוב".


ד"ר אלעד שפיצר (צילום: יפעת קלינהנדלר)

ד"ר אלעד שפיצר (צילום: יפעת קלינהנדלר)


"בבתי הספר יש שיעור או שניים בשבוע שמפעילים בהם את הגוף", ממשיך ואומר ד"ר שפיצר. "לעומת שעות רבות של ישיבה ללא תנועה. אם רק חלק מהשיעורים היו בתנועה היינו מפחיתים את מספר שעות הישיבה בהרבה. בנוסף, מחקרים הראו שפעילות גופנית כל בוקר בקרב תלמידים לא רק משפרת את הסיבולת לב ריאה, היא גם משפרת את ערנות התלמידים ותפיסת החומר הנלמד. הרעיון הוא בעצם להיפגש עם קבוצת מורים למקצועות שונים, ובעצם לנסות לחשוב איך אפשר להעביר את אותו נושא לימוד בצורה קצת יותר פעילה ומעניינת על מנת שהילדים יהיו פעילים יותר".


"כיתה ירושלמית פעילה" (צילום: ד"ר אלעד שפיצר)

(צילום: ד"ר אלעד שפיצר)


לדברי ד"ר שפיצר, בחודש יוני האחרון, התקיים המפגש הראשון של מורים ירושלמים לחינוך גופני, מדעים ועוד. ובחודש הבא תתקיים פגישה נוספת במרפאתו של ד"ר שפיצר שבמרכז הטניס במלחה. "בפגישה הראשונה, רותם ויצמן, מורה למדעים בבית הספר אומנויות, הוביל את הפגישה אליה הגיעו נציגים ממספר מוסדות בעיר. למשל: זיו, אומנויות, אילן רמון, בויאר ועוד. בנוסף, הגיעה לפגישה מנהלת תכנית דומה בדרום. חשבנו יחד איך ניתן להעביר שיעורים בשילוב פעילות גופפנית – לא כל שיעור חייב להתקיים בדרך אחת. ילדים יושבים על כסאות במשך 8 שעות ולא זזים, חייב לשנות השיטה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר