באדום - השטח שעליו יוקם בית המלון הראשון במעלה אדומים (צילום: עיריית מעלה אדומים)
באדום - השטח שעליו יוקם בית המלון הראשון במעלה אדומים (צילום: עיריית מעלה אדומים)

לראשונה – בית מלון יוקם במעלה אדומים

המלון ייבנה במרכז העיר - סמוך לקניון ולבית העירייה, ליזמים יינתנו מענקים מיוחדים. ראש העיר מעלה אדומים בני כשריאל: "מהפכה אמיתית ובשורה גדולה"

פורסם בתאריך: 17.11.19 20:22

לראשונה – בית מלון יוקם במעלה אדומים. זוהי בשורה גדולה לעיר ולתושביה, שאחרי עשרות שנות קיום יזכו לארח בעיר תיירים מכל העולם.

תהליך הקמת בית מלון במעלה אדומים קורם עור וגידים מזה כמה שנים. בעירייה מנסים לקדם את הרעיון והיוזמה, וכעת גם נרשמת הצלחה בדמות מכרז שפורסם להקמת מלון במרכז העיר – בסמוך לבניין העירייה.

"מעלה אדומים ממשיכה להתפתח ולהתקדם", מציינים בעיריית מעלה אדומים בגאווה, "ולאחר הבשורה הגדולה של הקמת מתחם "דיזיין סיטי", שנמצא בעיצומה של בנייה, בקרוב יוקם גם בית מלון בעיר".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כאמור, הקמת בית המלון יצאה לדרך השבוע באופן רשמי ומעשי – רשות מקרקעי ישראל פרסמה מכרז פומבי למלונאות במעלה אדומים, שבו מזמינה רמ"י יזמים להציע הצעות לפיתוח מתחם למלונאות ומכרז למלון ומסחר במרכז העיר. את המכרז ניתן לראות באתר האינטרנט של רשות מקרקעי ישראל.

המכרז הוא של הממונה על הרכוש הנטוש באיו"ש. קבלת ההצעות לחתימה על חוזה פיתוח לשלוש שנים, בעקבותיו ייחתם חוזה חכירה ל-98 שנים עם אופציה להארכה לעוד 98 שנים.

מענקים ליזמים
בעיריית מעלה אדומים וברשות מקרקעי ישראל אומרים כי כבר ישנם מתעניינים להקמת המלון ומוסיפים כי "אנו קוראים ליזמים נוספים להגיש ולהציע על מנת לזכות במכרז ולהקים מלון ייחודי במיקום אטרקטיבי שימשוך תיירים רבים".

בעיריית מעלה אדומים מציינים כי ממשלת ישראל אישרה ביוני 2016 מתן מענק מנהל על ידי משרד התיירות בגובה 20 אחוזים מעלות ההקמה של בית המלון ליזמים שיקימו בתי מלון ברחבי יהודה ושומרון. כמו כן, יזם אשר יבקש לבנות מלון עממי באזור יהודה ושומרון בהתאם להגדרות משרד התיירות, יזכה למענק מנהלי נוסף בגובה של עד 13 אחוזים, כך שגובה המענק המקסימלי הכולל יעמוד עד 33 אחוזים.



הבשורה הגדולה במכרז היא ככל הנראה מחיר המינימום לקרקע שעליה עתיד להיבנות המלון – 0 שקלים. הוצאות הפיתוח הן בגובה של 1.65 מיליון שקלים. גורמים בעיריית מעלה אדומים מסבירים כי "מדובר במגרש מספר 4, בשטח עצום של 2,300 מ"ר, כשמחיר המינימום לקרקע הוא אפס שקלים בלבד, זאת מתוך מגמה של רשות מקרקעי ישראל בשיתוף משרד התיירות ועיריית מעלה אדומים – לעודד הקמתו של בית המלון הראשון בעיר".

על פי התוכניות, בית המלון צפוי להתנשא לגובה מקסימלי של שש קומות והשטח הבנוי שלו יעמוד על כ-3,000 מ"ר. שטח התוכנית, כאמור, הוא בסמיכות לבית העירייה ולקניון – ממש במרכז העיר.

"תכנון ובניית המלון במגרש ייעשו על פי התקנים הפיזיים לתכנון וסיווג מתקני אכסון תיירות של משרד התיירות", אומרים גורמים בעירייה, "כאשר בכדי להשתתף במכרז על המציע לקבל את אישור משרד התיירות להשתתפות".

מיקום מרכזי
הקמת בית המלון הוא רק נדבך נוסף בהפיכתה של מעלה אדומים למוקד תיירות. לאחרונה מתקיים שיתוף פעולה אסטרטגי עם משרד התיירות לחיזוק תשתית התיירות בעיר, מתוך הבנה שבניית בתי המלון תחזק את מעמדה התיירותי והכלכלי של העיר ותסייע לה בקליטת רבבות תושבים חדשים, לצד תוספת חדרי מלון לענף התיירות בכלל.

"מעלה אדומים היא יעד אטרקטיבי למבקרים ויש בה פוטנציאל תיירותי גדול", נמסר מהעירייה, "כאשר מה שמייחד אותה הוא ראשית כל מיקומה המרכזי – בדרך לדרום הארץ ואילת דרך ים המלח, עין גדי ומצדה, בדרך לצפון הארץ, טבריה והגולן דרך בקעת הירדן והכנרת, עשרים דקות מירושלים הבירה. בנוסף, במעלה אדומים אתרים ארכיאולוגיים מרשימים, ורבים מהתיירים בעולם מגיעים לשומרוני הטוב, לאתר מרטיריוס ואבטימיוס וכו'".


בני כשריאל (צילום: עיריית מעלה אדומים)

בני כשריאל (צילום: עיריית מעלה אדומים)


"על מפת התיירות"
ראש העיר בני כשריאל מברך על המכרז להקמת המלון הראשון במעלה אדומים ומציין כי "פרסום המכרז ובנייתו העתידית של בית מלון בעיר הם מהפכה גדולה בתיירות למעלה אדומים. זהו מהלך שמעלה את מעלה אדומים בגדול על מפת התיירות והופך אותה למוקד אטרקטיבי לתיירות חוץ. אין ספק שהנופים המדהימים של העיר והקרבה לאתרי תיירות מהחשובים בישראל יהפכו את מעלה אדומים לעיר מרכזית במפת התיירות בישראל".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גיורא

    לפני שבונים מלון ומתחם קניות יוקרתי שידאגו לאפשרות להיכנס לעיר עם רכב,מה שבלתי אפשרי כבר כיום!
    בואו נראה תיירים תקועים בכביש במשך זמן ארוך בתוך פקק ארוך עם מאות פלשתינים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    סוף סוף פיתרון לחרמנים שמחפשים מיקום לשעתיים שלוש. מי עוד צריך מלון בעלאק עיר בזו שהיא בתכלס שכונה של ירושלים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר