ניר ברקת (צילום: תומר אפלבאום)
ניר ברקת (צילום: תומר אפלבאום)

הפריימריז בליכוד? ברקת מסתכל קדימה ואומר ל"כל העיר": "אין מקום לחרמות של כחול לבן על נתניהו ושל ליברמן נגד חובשי הכיפות"

בראיון ל"כל העיר" מוסיף ניר ברקת ואומר: "הליכוד יכול להגביר את התמיכה ולהגיע ל-61 מנדטים לגוש הימין; אני יודע איך העולם עובד, ואוכל להיכנס בבוא היום לנעליים הגדולות של נתניהו"

פורסם בתאריך: 20.12.19 07:37

ניר ברקת, כפי שפורסם ביום רביעי ב"כל העיר", לא מרוצה מהפריימריז בליכוד. ברקת, כידוע, תומך בראש הממשלה בנימין נתניהו בקרב מול גדעון סער (שעליו הוא אמר ל"כל העיר" – "איזה הישגים יש לו? מה הוא כבר עשה?").

אבל עוד לפני הפריימריז, הדרמה בליכוד מתעצמת: עדיין לא הוכרע סופית האם יתקיימו פריימריז גם לרשימת המפלגה לקראת הבחירות לכנסת ה-23 (שיתקיימו כידוע ב-2.3.2020). בינתיים, עד להחלטת בית הדין של הליכוד בסוגיה, מתמקד ברקת בניצחון של נתניהו וגם מביט קדימה – אל היום שאחרי המאבק הפנים ליכודי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"כשאני ניצחתי את הבחירות בירושלים", אומר ברקת, "חיברתי את כולם, יצרתי קואליציה של 30 מתוך 31 חברי מועצה. ההמלצה שלי ביום שאחרי הפריימריז תהיה לקרוא למפסידים, גדעון סער וחבריו, ליישר קו עם ראש הממשלה, ולסייע למחנה הלאומי לנצח. בסוף, אחדות הליכוד חשובה מהכל".

ומה ישתנה בבחירות הפעם? איך הליכוד בראשות נתניהו ירכיב ממשלה?
"כאן באמת האתגר. בשיחות שקיימתי עם ראש הממשלה, האתגר יהיה להרים קמפיין חיובי. להסביר איך ראש הממשלה והגלריה הליכודית תתמודד עם האתגרים ותייצר פתרונות חדשים, במיוחד בתחום הכלכלי חברתי. אני מאמין שבעבודה נכונה, אנחנו יכולים להביא לקלפיות מצביעי ליכוד שלא הצביעו בבחירות האחרונות ובכך להרחיב את מעגלי התמיכה. אני מאמין שעם קמפיין טוב ונכון, קמפיין עם בשורות, אנחנו יכולים לנצח, להגביר את התמיכה ולהגיע ל-61 מנדטים לגוש הימין".


ראש הממשלה בנימין נתניהו וניר ברקת (צילום: אורן בן-חקון)

ראש הממשלה בנימין נתניהו וניר ברקת (צילום: אורן בן-חקון)


לא עדיף בעינך שראש הממשלה ינקה את שמו בבית המשפט?
"המסרים של הצדדים כבר נדושים. בגדול – הקו המנחה צריך להיות החוק. אותו יועץ משפטי שהחליט להעמיד את ראש הממשלה לדין, זה היועץ המשפטי שאמר שאין מניעה שימשיך לכהן. זה החוק ואם נפעל כחוק הדברים יסתדרו. אני מציע לכולם לנהוג כך ולהפסיק עם החרם האישי או המגזרי".

"אני מכוון כמובן לליברמן ולכחול-לבן", ממשיך ברקת. "אין מקום לחרמות של כחול-לבן על ראש הממשלה נתניהו ובטח שלא לחרמות של ליברמן נגד חובשי הכיפות. תפיסת העולם הזו ישנה ואין לה מקום. אני נגד חרמות על ישראל ונגד חרמות בתוך ישראל".



ברקת, כפי שהוא נוהג לומר, רץ למרחקים ארוכים. כך, הוא גם כאמור מסתכל ליום שאחרי נתניהו. "קודם כל – אני מתייצב לימינו של ראש הממשלה", הוא אומר, "כי אני מאמין בכל ליבי שהוא הבן אדם הנכון. ביום שראש הממשלה יחליט לפרוש אתמודד על ראשות הליכוד –ואנצח. ניתן היה לראות את זה בסקרים השונים שפורסמו בערוצי החדשות".

אתה נשמע מאוד בטוח בעצמך. איך זה?
"אני רוצה למנות ארבעה דברים שהם בתפיסת עולמי. ראשית, לשמחתי בציבור מבינים שאני אדם ישר ונקי כפיים, ותמיד שם את טובת המדינה לפני טובתי האישית. שנית, אני יזם ואיש עסקים וגם בירושלים הובלתי סדרה רחבה של רפורמות והיכולות הניהולית שלי הגיעה לידי ביטוי , אין לי ספק שיזמות ציבורית ומציאת פתרונות חדשים לבעיות קיימות, זה משהו שאני חזק בו מאוד. בנוסף, אני איש של אחדות ומחפש חיבורים. ניהלתי קואליציה מאוד מורכבת בלי אחד על חשבון השני, כל האנרגיות הלכו לפיתוח, במקום מריבות פנימיות. ולבסוף, אני אמנם ישראלי, אבל בעסקים אני יותר אמריקאי, אני יודע לעבוד עם העולם ויש לי יחסים טובים עם הממשל האמריקאי ועם הקונגרס. אני יודע איך העולם עובד, ואוכל להיכנס בבוא היום לנעליים הגדולות של נתניהו. במידה רבה, החשיבה שלנו מאוד דומה בתחומים הללו. לאור כל זאת אני מאמין שהציבור בסופו של דבר יסתכל על הצרכים ולכן אני זוכה לתמיכה רחבה".

מהי מידת התמיכה שאתה זוכה לה בקרב מצביעי הימין?
"אני מאמין שהליכוד בראשותי יביא עוד קולות. אני שומע לא מעט קולות שאומרים שאם אני אעמוד בראש אז הם יצביעו ליכוד. אני מחזק את הליכוד להבדיל מאחרים. בנוסף, מכיוון שאני יודע לייצר קואליציות רחבות, באופן טבעי אני חושב שאנשי הימין כמכלול יעבדו איתי כפי שעבדתי איתם בעבר כראש עיריית ירושלים".



מצד שני, יש לא מעט קולות שלא אהבו את החיבורים שעשית בעיריית ירושלים – בעיקר עם החרדים.
"כשהייתי ראש עיר – כל המגזרים התקדמו יפה. אני הסתכלתי בצורה הוגנת על כלל המגזרים, לא אחד על חשבון השני. כל אחד בשכונתו ולפי תפיסתו. כמכלול המהפכה התרבותית והחינוכית שעשינו השפיעה על כולם. ידעתי מתי לומר כן ומתי לומר לא לכל המגזרים. לומר שכולם היו מרוצים – זה לא נכון. אבל אני יודע שבמיוחד בהסתכלות לאחור אנשים מאוד מוקירים ומעריכים את מה שעשיתי. אני מאמין שכל מנהיג צריך לדעת לעבוד עם כולם ולכן יש לאנשים ביקורת פה ושם. אני מכבד את הביקורת ואמשיך בדרכי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. ירושלמית

    חבל שנצבעתי לך פעמיים..אילו ידעתי שאתה כזה לקקן ,אני ועוד רבים לא היו מצביעים עבורך..הסוף ידוע..אתה תמחק כמו כל היתר שליקקו לשרה וביבי

  2. יעקב מירושלים

    מר ברקת , אין לך יכולת לנהל חנות מכולת, סע עזוב אותנו .

  3. עדי

    יש לברקת פוטנציאל אחרי נתניהו. אבל הגדול מכולם נתניהו. עבר הווה ועתיד. לגבי סער עדיף שיעוף מהליכוד. מגלומן ונפוח, חבית בלי תחתית וגם חתרן בלתי נלאה.

  4. עדי

    נתניהו עכשו !! בעתיד ניר תיזהר גם אתה מהנחש הבוגדני גדעון סער. הוא בלון נפוח עם שאיפות שררה. לא מתאחדים עם אחד כזה. עם השאר כן.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר