היערכות משטרת ירושלים לסילבסטר ולנובי גוד (צילומים: דוברות המשטרה)
(צילומים: דוברות המשטרה)

חגיגות הסילבסטר והנובי גוד בירושלים: הוצבו עמדות לבדיקת אלכוהול בכבישי העיר

חגיגות השנה החדשה 2020 בירושלים: אלפי שוטרים ושוטרות ולוחמות ולוחמי מג"ב התפרסו במקומות הבילוי בעיר; משטרת התנועה הציבה עמדות לבדיקת אלכוהול וסמים בכבישים ברחבי ירושלים

פורסם בתאריך: 31.12.19 20:17

הלילה, 31.12.19, יתקיימו ברחבי ירושלים חגיגות הסילבסטר ונובי גוד לקראת כניסתה של השנה החדשה – 2020. אלפי שוטרים ושוטרות, לוחמות ולוחמי מג"ב מתפרסים בצירים הראשיים, באזורי מוקדי הבילוי המרכזיים ובמקומות הומי קהל ברחבי ירושלים והעיר העתיקה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]



במשטרת ירושלים מציינים כי מתמקדת בשלוש משימות עיקריות: אבטחת החוגגים במעגלי אבטחה רחבים, שמירה על הסדר הציבורי תוך מניעה ואכיפת פשיעה על כלל גווניה ומיקוד פעילות הסברה ואכיפה בתחום התנועה בדגש כל אכיפת עבירות תנועה מסכנות חיים, בריונות בכביש ונהיגה בשכרות, זאת למען בטחונם של כלל משתמשי הדרך. בתוך כך, במשטרה מבהירים כי היא "תפעל באפס סובלנות כלפי גילויי אלימות ומעשי בריונות באשר הם".

ליל תחילת השנה האזרחית החדשה, מתאפיין בתנועה ערה בכבישים, בפרט של מבלים הפוקדים את אתרי הבילוי ברחבי העיר. "צעירים רבים יוצאים לבלות תוך שתייה מרובה של אלכוהול", נמסר מהמשטרה, "נדגיש כי השילוב של שתיית אלכוהול ונהיגה – מהווה סיכון ממשי לחיי אדם וגורם מרכזי לתאונות דרכים קטלניות. משטרת ישראל תפעל לאיתור ואכיפה נחושה כנגד נהגים אלו, במטרה למנוע את התאונה הבאה ובכדי שכולם יחזרו הביתה בשלום".

שוטרים ושוטרות ומתנדבות ומתנדבי התנועה של משטרת ישראל יתפרסו בכוחות מתוגברים בצירים העירוניים, כדי לכוון, להסדיר ולאכוף את חוקי התעבורה, בין היתר על ידי פעילות אכיפה ממוקדת, תוך שימוש במחסומים ועמדות בדיקה מדלגות כנגד נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים, ובמטרה לאתר ולהוריד מהכביש נהגים השרויים בגילופין ומסכנים את שלום ציבור ואת כל משתמשי הדרך. כלל החסימות והשינויים הצפויים בהסדרי התנועה לקרב חגיגות השנה האזרחית החדשה יעודכנו בזמן אמת באפליקציית Waze. מומלץ לציבור הנהגים להתעדכן ולהיערך בהתאם.

במסגרת השירות הניתן לציבור הנהגים – ימוקמו בסמוך למוקדי הבילוי נשיפונים שיאפשרו לנהגים לבדוק בעצמם את רמת האלכוהול טרם עלייתם לרכב, במטרה להביא לגילוי מוקדם ולמנוע את הסיכון הכרוך בכך.


היערכות לקראת חגיגות הסילבסטר והנובי גוד בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)


כללים להתנהגות אזרחית אחראית ובטוחה במהלך חגיגות השנה האזרחית החדשה:

  • יש לגלות ערנות בסביבתכם, וככל שעולה חשד כנגד אדם או חפץ חשוד, יש לפנות מיד למוקד החירום – מוקד 100 של משטרת ישראל.
    לבקשת מידע – ניתן לפנות בכל עת למוקד המידע הארצי של משטרת ישראל, שמספרו – 110.
  • עצירת הרכב בשולי הדרך אסורה ומסוכנת ויש לעצור רק במפרצי חנייה מוסדרים או במקומות מוסדרים בלבד, למעט במקרי חירום.
  • יש לקבוע נהג תורן טרם הבילוי, או להסתייע בתחבורה ציבורית.
  • זכרו: אם שותים לא נוהגים!
  • יש להקפיד על חוקי התעבורה ולהימנע משימוש בטלפונים ניידים בזמן הנהיגה או מכל היסח דעת המסכן את כלל יושבי הרכב ומהווה גורם מרכזי לתאונות הדרכים.

חגיגות הסילבסטר והנובי גוד (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)


לציבור המבלים במוקדי הבילוי השונים, מומלץ להקפיד על הכללים הבאים:

  • לפתוח בקבוק משקה באופן עצמאי ולהימנע מקבלת בקבוק פתוח מאדם זר.
  • לשמור את המשקה בהשגחת המבלה כל העת ולגלות ערנות לכל התנהגות חריגה וחשודה בסביבתכם.
  • במצב של השפעה חריגה של משקה, בין אם אלכוהולי ובין אם לאו, יש לפנות לקבלת סיוע.
  • לקבוע מראש חבר/ה שאינם שותים (גם לצורך הנהיגה הביתה וגם לבטיחות בבילוי עצמו).

משטרת ישראל תפעל לשמירה על ביטחונם ושלומם של כלל אזרחי מדינת ישראל בטרם ובמהלך חגיגות ציון השנה האזרחית החדשה במטרה שכולם יוכלו לבלות בבטחה, ובסיום- *לחזור הביתה בשלום.


חגיגות הסילבסטר והנובי גוד (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)


גם במד"א ירושלים נערכים בכוחות מתוגברים לקראת החגיגות. "מדי שנה בליל הסליבסטר מוזעקים צוותי מד"א לטפל במקרים שונים", נמסר ממד"א, "בהם צריכת יתר של אלכוהול, תאונות דרכים ופצועים מאלימות ואירועים נוספים".

במגן דוד אדום מזכירים לציבור את דגשי הבטיחות הרלוונטיים, שנועדו לשמור על שלומם וביטחונם של החוגגים:

  • הימנעו מצריכה מופרזת של אלכוהול! צריכת מוגברת של משקאות משכרים עלולה לגרום להרעלה ואף למוות במקרים מסוימים.
  • יש לזכור כי מחקרים מוכיחים שאלכוהול נוטה להביא להפעלת אלימות של השותה כלפי סביבתו.
  • היגה, רכיבה על אופניים או על כל כלי ממונע אחר תחת השפעת אלכוהול, אסורה ומסכנת את חייהם של הנוהג וסביבתו.

במצב חירום בעקבות שתייה מופרזת של אלכוהול, יש לפעול על פי ההנחיות הבאות:
יש להרחיק את הנפגע ממקום מסוכן, כגון כביש, מרפסת, מכונות חשמליות, כלי רכב וכו'. אם הנפגע מקיא, הטו אותו על צדו. אין לתת לנפגע לשתות מכיוון שבשל אובדן הרפלקסים, הוא עלול לשאוף כל נוזל אל ריאותיו ולהיחנק. אם הנפגע מחוסר הכרה ואינו נושם, התחילו מיד בפעולות החייאה והזעיקו את כוחות מד"א באמצעות חיוג למוקד החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי", והחובש במוקד ידע לאתר את מיקומכם המדויק.

אל תשאירו בקבוקי משקה ללא השגחה! יש להימנע מהשארת כוסות או בקבוקי משקה פתוחים ללא השגחה במסיבות, מחשש שמא יוכנסו אליהם חומרים כימיים, דוגמת סמים מסוגים שונים, כדורי מרץ ועוד.

עוד מזהירים במד"א – הימנעו מלצרוך סמים על כל סוגם: די בפעם אחת בכדי להיפגע ממנת יתר של סם. ההשפעות שטמונות בצריכת סמים לרוב אינדיבידואליות ומזיקות לכל אחד באופן אחר. חשוב לא לקחת סיכון ולוודא את חזרתכם הביתה בריאים ושלמים. הימנעו מכניסה לאולמות צפופים במיוחד: צעירים המתכננים לבלות במסיבות רבות משתתפים, מתבקשים לבדוק בעת כניסתם לאירוע את התפוסה המרבית שמאפשר האולם, ולהימנע מלהידחק למקומות בהם התפוסה עולה על המותר, מחשש לפגיעה כתוצאה מדוחק וצפיפות.

במד"א קוראים להורים לבני נוער וילדים מתחת לגיל 18 לשים לב שהם אינם צורכים אלכוהול בליל הסילבסטר.

כדאי להשלים שעות שינה: היום שלאחר חגיגות הסילבסטר המתמשכות אל תוך הלילה הוא בדרך כלל יום עבודה מן המניין וישנו אפקט משמעותי של עייפות כבדה. מחסור בשעות שינה פוגע ברעננות, בתפקוד ובריכוז בנהיגה.

במד"א קוראים לציבור להישמע להנחיות כוחות הביטחון ולגלות ערנות. בכל צורך רפואי יש להתקשר למד"א בקו החירום 101 או דרך יישומון "מד"א שלי", ולהישמע להנחיות החובשים והפראמדיקים במוקד, עד להגעת כוחות מד"א למקום.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר