חיסונים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
חיסונים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

בהלת השפעת: עשרות אלפי חיסונים נוספים יגיעו השבוע לירושלים

התפרצות השפעת, חורף 2020 - קופות החולים בירושלים ממתינות לעשרות אלפי מנות נוספות שיגיעו בשבוע הקרוב

פורסם בתאריך: 9.1.20 13:38

תינוק כבן שנה משכונת רמות נפטר בשבוע שעבר כתוצאה מסיבוך של מחלת השפעת – התינוק הובהל במצב קשה לבית החולים הדסה הר הצופים, אך שם נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו. לאחר בדיקה שבוצעה התברר כי התינוק ומשפחתו לא חוסנו נגד מחלת השפעת. התינוק הוא הקורבן השני בירושלים שנפטר בשל ההתפרצות האלימה של מחלת השפעת – לפני שבועיים נפטר הלל דחבש ז"ל, בן 19, מיישוב נריה שבמועצה האזורית בנימין, מותו נקבע בשערי צדק. גם דחבש לא התחסן נגד מחלת השפעת, והוא נפטר כתוצאה מסיבוך המגפה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


על רקע המחסור שנרשם בחיסוני השפעת – השבוע מדווחות קופות החולים ברחבי העיר על כך שגם בשבוע הבא צפויות להגיע עשרות אלפי מנות חיסון נוספות.

בשירותי בריאות כללית מציינים כי עד ליום רביעי, 8.1.20, התחסנו בסניפי קופת החולים בירושלים למעלה מ-110 אלף מטופלים ומטופלות.

במאוחדת ירושלים התחסנו עד ליום רביעי כ-83,500 מטופלות ומטופלים. בשבוע הבא, מציינים בקופה, מתוכננות להתקבל עוד 10,000 מנות חיסון. במאוחדת מוסיפים ומוסרים כי בשש מרפאות בירושלים ניתן להתחסן גם אחרי השעה 19:00.

ממחוז ירושלים של מכבי שירותי בריאות נמסר כי נכון ליום רביעי (8.1) – 28,779 מטופלי ומטופלות מכבי בירושלים חוסנו נגד שפעת.

קופת חולים לאומית מדווחת כי עד כה חוסנו בירושלים כ-6,300 מטופלים ומטופלות – בשבוע הבא עתידים להגיע כ-1,000 חיסונים נוספים לסניפי לאומית בעיר.

המומחים הרפואיים, כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כחודשיים, מזהירים מפני השפעת, שנחשבת למחלה קשה. המגפה עלולה להוביל לסיבוכים של דלקות באיברים פנימיים כמו בכבד ובכליות, וכאמור עלולה להוביל למוות. לכן במשרד הבריאות ממליצים לכלל האוכלוסיה להתחסן.

במשרד הבריאות מציינים כי השפעת, כידוע, היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי נגיף – Influenza. הנגיף תוקף את דרכי הנשימה והמחלה מתבטאת בחום, כאבי גרון, כאבי ראש, שיעול, נזלת, כאבי שרירים, חולשה ועייפות. זוהי מחלה מדבקת מאוד, כאשר התעטשות, שיעול ומגע ידיים לפני כן באף, בפנים או במישהו חולה עלולים להעביר את הנגיפים מאדם לאדם. לכן, הדרך הטובה ביותר להתגונן מפני המחלה ולמנוע את הסיבוכים האפשריים שלה היא, כאמור, באמצעות חיסון נגד השפעת.

ממה עשוי החיסון? מדובר למעשה בנגיף המומת. כל החיסונים מומתים ומגיעים במינונים בודדים. אין בו שום דבר מסוכן שיכול לגרום לשפעת. מדובר בתרכיבים מומתים נגד ארבעה זנים, שלפי הערכת ארגון הבריאות העולמי הינם שכיחים השנה. למעשה, המומחים הרפואיים ממליצים כי כל תושבי ישראל מגיל חצי שנה צריכים להתחסן. מי שלא יכול להתחסן נגד השפעת – קבוצה מאוד מצומצמת של אנשים; מי שפיתח אלרגיה קשה לחיסון המומת בעבר.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר