בניין עיריית ירושלים, כיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)
בניין עיריית ירושלים, כיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)

התור שנחסך: המסלול המהיר החדש לבקשת הנחה בארנונה בעיריית ירושלים

שיתוף פעולה בין עיריית ירושלים לביטוח הלאומי יקל על תושבים שזכאים לקבל הנחות בתשלומי הארנונה, ויחסוך מהם המתנה כפולה. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 15.1.20 19:21

שירות חדש בעיריית ירושלים מקצר את תהליך הגשת הבקשה להנחה בתשלום הארנונה. החל מהיום מבקשי ההנחות, ביניהם תושבים ותיקים, נכים, סטודנטים ועוד, לא חייבים ללכת לביטוח הלאומי כדי להמציא אישורים – את כל התהליך ניתן לבצע באגף הארנונה בעירייה ירושלים.

בעירייה מסבירים כי "עד כה, במסגרת הגשת בקשות להנחה בארנונה, נדרשו התושבים להמציא אישורים שונים מביטוח לאומי לצורך קביעת זכאותם להנחה בארנונה. בעבר, ניתן היה לקבל את אישורי הביטוח הלאומי בקבלת קהל בסניפי ביטוח לאומי, במענה הטלפוני, ובמכונות האוטומטיות באמצעות קוד אישי, כאשר היקף האישורים השנתי הוערך בכלמעלה מ-100,000 אישורים בשנה. מערך זה ייצר בירוקרטיה מיותרת לתושבים שנאלצו לפנות גם לביטוח הלאומי וגם לעירייה, על מנת לממש את זכאותם להנחה בארנונה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


דוגמה לטופס מקוון

דוגמה לטופס מקוון


ראש העיר משה ליאון מציין כי "מדובר במהפכה בשיפור השירות לתושבי הבירה, אשר תחסוך להם זמן ותפשט את הבירוקרטיה. בשנה האחרונה עיריית ירושלים עסוקה בהתייעלות ושיפור השירות, אני שמח לראות איך לאט לאט אנו רוכשים אמון ומצליחים להקל על הציבור עוד ועוד".

מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, מאיר שפיגלר: "פרויקט הארנונה מדגיש את הרצון שלנו לצמצם בירוקרטיה ולהעניק את השירות המקסימלי לתושבים מבלי לגרום להם לעבור ממשרד אחד למשנהו. עיריית ירושלים הינה עירייה פורצת דרך בכל מה שנוגע להפחתת הבירוקרטיה ואין לי ספק שהיא תהווה מודל לחיקוי עבור רשויות אחרות שתלכנה בעקבותיה".

בעירייה מוסיפים ואומרים כי "כל האישורים הדרושים יופקו על ידי עובדי העירייה באמצעות גישה ישירה און ליין לנתוני ביטוח לאומי. בעת הגשת בקשה להנחה המצריכה אישורי ביטוחי לאומי, על התושב לסמן בטופס כי הוא מצהיר על ויתור סודיות ולצרף צילום תעודת זהות, ופקיד העירייה יוציא עבורו את כל המסמכים הדרושים. בעת הגשת בקשה שאינה מקוונת, יש למלא טופס ידני לויתור סודיות, לחתום עליו ולצרפו לבקשה".

בעירייה מדגישים כי השירות יינתן לעלי תעודת זהות הרשומים במרשם האוכלוסין בירושלים בלבד.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. עג

    פלאי הטכניקה…
    למה שלכל הרשויות לא תהיה גישה בסיסית לנתוני הבט״ל? יכול לצמצם רמאויות…

  2. נכה

    שקרני!! אני מוכרת בביטוח לאומי 100%כשניגשתי לעיריה הייתי ראשונה שעה לפני כולם וקיבלתי מספר ראשון,לתור אבל המנהלת האכזרית ממש היתנכלה לי לא רצתה לתת לי שרות וריכלה עלי ועל המראה שלי עם הפקידות המרושעות שם
    אמרה לי ברשעות זדונית תחכי עדשכולם ילכו זו הפעם השניה שנוהגים בי ובאנשים שם בבזיון ורועעע

  3. שרה

    העירייה הכי אכזרית. בגלל שאת גרה בדירה גדולה כי אנחנו 10 נפשות אז לא מגיע לי הנחה. מה הקשר? בגלל יש לי נכות אני צריכה דירה קטנה?

  4. אבנר

    העירייה הכי קשה ומזלזלת…. אני גרתי ברמת גן והייתי זכאי להנחה ובעיריית ירושלים לא נותנים לי

  5. יצחק

    ירושלים זה בירת הנצח של המושחתים הכי גדולים בעולם כולל גם בלי הכיפה על הראש וגם החילונים מושחתים החרדים ןהדתים אם החילונים משאפים פעולה לאשדוד את הקשישים והילדים בעירייה ירושלים עיר התחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר