רחוב עזה (צילומים: דוברות התעוררות)
רחוב עזה (צילומים: דוברות התעוררות)

"סכנת נפשות להולכי הרגל": תלונות התושבים על עבודות התשתית ברחוב עזה

עבודות תשתית ללא מדרכה פנויה ברחוב עזה: התושבים מתלוננים על היעדר נגישות למעבר בטוח להולכי רגל, לנכים ולהורים עם עגלות

פורסם בתאריך: 10.2.20 08:10

עבודות התשתית, שמבוצעות ברחוב עזה בשכונת רחביה, מובילות לחסימת המדרכות למעבר להולכי רגל, לנכים ולהורים עם עגלות. דיירים ברחוב מתלוננים כי אין מעבר מונגש ובטיחותי להולכי הרגל, כך שהם נאלצים לרדת אל הכביש כדי לעבור ברחוב.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"אני גר ממש קרוב לרחוב עזה, ולא יצרו מעבר רציף להולכי רגל עם עגלות, בעלי מוגבלויות, קשישים וילדים. אין גישה יציבה ונורמלית", מתאר בשיחה עם "כל העיר" תושב רחביה. "יש איזה אלתור להולכי הרגל שעשו. העניין שככל שמתקדמים עם העבודות וככל שהזמן עובר, התשתיות שם פחות בטיחותיות להולכי הרגל, ופחות דואגים שתהיה הנגשה".

לטענת התושב, מדובר בסכנה ממשית להולכי הרגל ולתושבים המתגוררים באזור, גם בשל מיקומו המרכזי של הרחוב הסואן. "מדובר בסכנת נפשות להולכי הרגל", מוסיף ואומר התושב. "אין מסלול נוסף להליכה, והמסלולים שקיימים שם ממש לא מתאימים להליכה ולא בטיחותיים, ועכשיו בגלל הגשמים הכל בוץ ומחליק".


רחוב עזה (צילום: דוברות התעוררות)

רחוב עזה (צילום: דוברות התעוררות)


"אין אחראי מטעם העירייה, ולא הציבו שלטים שיכווינו את הולכי הרגל. גם ככה מדובר בציר מרכזי, סואן וגדוש בפקקים ועומסי תנועה. באזור הזה יש בלגן. אני כמה פעמים נתקלתי בקשישים שהולכים שמה די אבודים – אני לא מבין איך הדברים מתנהלים ככה".


רחוב עזה (צילום: דוברות התעוררות)

רחוב עזה (צילום: דוברות התעוררות)


יו"ר האופוזיציה חבר המועצה עופר ברקוביץ (התעוררות), מוסיף ואומר כי פנו אליו תושבים בתלונות על היעדר הנגישות ברחוב. ברקוביץ מוסר ל"כל העיר" כי "יש ברחוב עזה בעיות בטיחות, ואסור להפקיר את בטיחות תושבי ירושלים, אין בעיה שישנם שיפוצים ואני מברך על תהליכי השיפוץ שמתרחשים ברחוב עזה, אבל צריך להגדיר גבול ברור להולכי הרגל לבין הכביש. מה שקורה שם זה בחלט סכנת נפשות, וקיבלתי פניות רבות מתושבים שחוששים בשל המצב. לא יכול להיות שאין שום סימון, ושטח הפרדה בין הכביש להולכי הרגל. עלינו לוודא שהשיפוצים בעיר מתנהלים בצורה רצינית עם בניית תשתיות טובה ושדרוג אמיתי, תוך שמירה מלאה על הבטיחות ונפעל מול אגף שפ"ע לסייע לתושבים ולשנות את הסדרי הבטיחות במקום".


עופר ברקוביץ (צילום: ארנון בוסאני)

עופר ברקוביץ (צילום: ארנון בוסאני)


כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", רחוב עזה אינו הרחוב היחידי בו מתבצעות עבודות תשתית שחוסמות מעבר מונגש להולכי הרגל ומסכנות אותם. גם ברחוב הפלמ"ח בשכונת קטמון התקיימו עבודות שדרוג בשתי מדרכות הרחוב, כך שהולכי הרגל נאלצו ללכת על הכביש.

מעיריית ירושלים נמסר: "עיריית ירושלים מבצעת בימים אלו עבודות לשדרוג רחוב עזה. נעשה מאמץ לשמר מדרכה נגישה להולכי הרגל לפחות בצד אחד של הרחוב, במהלך היום פקחים ומכווינים מסייעים להולכי הרגל בהכוונה למעברים נגישים. אנו מודעים לאי הנוחות הזמנית ועושים כל מאמץ להאיץ את העבודות ולסיימם בזמן הקרוב".




תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. אלעד

    לא רק ברחוב עזה. גם ברחוב הפלמח. ניהול פרויקט מזעזע. סוגרים מדרכות בשני הצדדים בו זמנים והולכי רגל וילדים הולכים על הכביש בין טרקטורים. סכנת חיים!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר