תלפיות (צילומים: טל נתנאל-נוריאל, ארנון בוסאני, אמיל סלמן)
תלפיות (צילומים: טל נתנאל-נוריאל, ארנון בוסאני, אמיל סלמן)

הדרך לתלפיות הבוקר – התנופה של מתחם הקניות והמסחר לצד פיתוח התשתיות

הבוקר, שישי, מבקרות ומבקרים רבים מגיעים לתלפיות - עומסי התנועה מורגשים בצירים המובילים לאזור. גידי שון, מנהל מינהלת תלפיות באגף לקידום עסקים בעיריית ירושלים, בשיחה עם "כל העיר": "תלפיות זה כבר לא אזור תעשייה, אלא אזור מסחר ותעסוקה. אנחנו רואים את זה בתנופת העסקים במתחם"

פורסם בתאריך: 21.2.20 08:23

הבוקר, שישי, מבקרות ומבקרים רבים מגיעים לתלפיות, שכבר מזמן כבר לא רק אזור תעשייה של מוסכים. המתחם כולל קניונים – בהם קניון הדר וקניון אחים ישראל, רשתות סופר, רשתות מסחריות אחרות, תחנות דלק, מתחמי קניות נוספים ובתי אוכל שונים.

הקהל הרב שפוקד את האזור בשישי בבוקר מגיע דרך צירים מרכזיים, שהופכים להיות לעמוסים – המוקדים: דרך חברון, דרך בית לחם, כביש משה ברעם ורחובות פייר קניג והאומן. כולם, כלי רכב פרטיים ואוטובוסים, מתנקזים לתוך תלפיות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


גידי שון, מנהל מינהלת תלפיות באגף לקידום עסקים בעיריית ירושלים, מציין בשיחה עם "כל העיר" כי "תלפיות זה אזור מאוד מוצלח מבחינה מסחרית. תלפיות זה כבר לא אזור תעשייה, אלא אזור מסחר ותעסוקה. זה לא רק עניין של תפיסה, זה משהו שקורה בשטח, ואנחנו רואים את זה בתנופת העסקים שיש באזור".

התפיסה היא שאנחנו הולכים על פיתוח של מסחר ותעסוקה", מסביר שון ומפרט על חשיבות הפיתוח התחבורתי באזור: "התפיסה העירונית היא לקדם את התחבורה. יש פרויקטים תחבורתיים שנעשו ויש פרויקטים עתידיים. בשנה שעברה הסתיים פיתוח רחוב הסדנא, שכולל הקלה על דרכי גישה וסלילה של כביש חדש. בשנה הקרובה ישודרגו רחובות האומן, הרכבים והמוסכים. וכיום, כבר החלו לעבוד במקטע משה ברעם-האומן על פתיחת פיר מנהרה".

מדובר בעבודות בפרויקט הקמת מנהרת אשר וינר, כפי שפורסם ב"כל העיר", זו תהיה מנהרה שתעבור מתחת לצומת דרך חברון-משה ברעם, וצפויה להקל על עומסי התנועה של הבאים משכונות ארמון הנציב, גילה והר חומה.

שון מוסיף ומספר כי בהמשך השנה צפויות עבודות תשתיות נוספות בתלפיות – הפעם בציר בין רחוב האומן לבין רחוב הסדנא. "לקראת חודש ספטמבר יהיו עבודות בציר בין רחוב האומן לבין רחוב הסדנא, היכן שנמצאת הכיכר של משטרת מוריה. זה ציר מאוד משמעותי שיקל מאוד על התנועה בתלפיות".

ובכן, בעשור הקרוב בתלפיות תתקיים מתיחת פנים של ממש – המקום ישתנה מקצה לקצה. במקום בנייה נמוכה, יקומו מגדלי ענק לתעסוקה ולמסחר. סך הכל היקף שטחי המסחר המתוכננים להיבנות בתלפיות עומד על כ-500,000 מ"ר  – במתחם מקודמים כעשר תוכניות שונות.

אחת התוכניות, כפי שפורסם לפני ארבעה חודשים ב"כל העיר", שאושרה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה היא הקמת מגדלי תעסוקה, שמקדמת חברת אשטרום, ברחוב פייר קניג. מדובר בתוכנית העשירית שמקודמת באזור התעשייה הירושלמי.תוכנית נוספת שמקודמת היא מתחם תעסוקה רחב ברחוב התנופה, בשטח של כ-12,000 מ"ר ברוטו, וכן שלוש קומות של שטחי משרדים וקליניקות לרופאים, בשטח של כ-14,000 מ"ר ברוטו. כל זאת מעל שלושה מרתפי חניה, שבהם יהיו כ-750 חניות. העלות הכוללת של הבנייה מוערכת בכ-520 מיליון שקלים.


התוכנית ברחוב פייר קניג 36 (הדמיה: חברת ביטמן ובן צור אדריכלים)

התוכנית ברחוב פייר קניג 36 (הדמיה: חברת ביטמן ובן צור אדריכלים)


בתלפיות – הבעיה הכי גדולה באזור היא היעדר חניה. הפתרון – רכבת קלה שצפויה לעבור ברחוב פייר קניג. בשנה הקרובה צפויות להתחיל העבודות לסלילתה – מדובר במקטע שהינו חלק מהקו הירוק. פתיחת קו הרכבת באזור בשנת 2024 תוביל להקלה משמעותית בעומסי התנועה. אולם, עד אז, יהיה מדובר בתקופה קשה ומאתגרת עבור בעלי העסקים והמבקרים בתלפיות.

"צריך לעשות הפרדה בין תקופת העבודה שהיא מאתגרת, לבין התקופה של אחרי פתיחת הציר", אומר שון. "יש הוכחות  בשטח של חברות שבונות בשטח כדי לבנות בנייני מסחר ומשרדים – יש תנופת בנייה על ציר פייר קניג, ויש יזמים נוספים שעושים צעדים של בנייה. גם בבית הטורקיז יש כניסה של כניסת עסקים חדשים לאזור. סך הכל כל התפיסה המסחרית של בכלי העסקים היא חיובית".


הדמיית הרכבת הקלה ברחוב פייר קניג (הדמיה: חברת טוטם 1)

הדמיית הרכבת הקלה ברחוב פייר קניג (הדמיה: חברת טוטם 1)




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר